تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹
یوردانف طلایش را به لوزان پس فرستاد

اعتراض‌جالب قهرمان‌المپیک به حذف‌کشتی

قهرمان سرشناس بلغاری در واکنش به تصمیم اخیر IOC مبنی بر حذف کشتی از المپیک ۲۰۲۰، مدال طلای خود را به مقر کمیته بین‌المللی المپیک پس فرستاد.
اعتراض‌جالب قهرمان‌المپیک به حذف‌کشتی
 به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، واکنش‌ها نسبت به حذف کشتی از المپیک همچنان ادامه دارد و همان‌طور که انتظار می‌رود شدیدترین واکنش‌ها نیز از سوی قهرمانان المپیک و جهان صورت گرفته است. 

والنتین یوردانف قهرمان سرشناس و نامی کشتی بلغارستان که هم‌اکنون رئیس فدراسیون کشتی این کشور است،‌ برای محکوم کردن تصمیم اخیر کمیته بین‌المللی المپیک، مدال طلای المپیک خود را به لوزان سوئیس مقر این کمیته پس فرستاده است تا به نوعی به مسئولان IOC اعلام کند که وقتی کشتی دیگر جاییی در المپیک نداشته باشد، مدالش را هم نمی‌خواهد.

یوردانف با ۷ مدال طلا،‌ ۲ نقره و یک برنز جهان و همچنین یک طلا و یک برنز المپیک در جمع صدرنشینان جدول مدال‌آوران کشتی جهان قرار دارد.

همچنین آرمن نازاریان قهرمان ارمنی کشتی فرنگی که در چهار المپیک متوالی ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن حضور داشته و در آتلانتا و سیدنی، طلا و در آتن مدال برنز را از آن خود کرد، نیز پیش از این اعلام کرده بود که اعتصاب غذا خواهد کرد.

در رقابت‌های جام‌جهانی آزاد و فرنگی ۲۰۱۳ که هفته گذشته در تهران برگزار شد نیز آزادکاران به صورت نمادین روی تشک خوابیده و به نوعی خود را ضربه فنی کردند. http://hadidnews.com/vdcew78z.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما