تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۳
معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به درخواست ارائه شده از سوی این شرکت به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو، گفت: قیمت جدید خودرو پس از تعیین نرخ تورم‌بخشی خودرو، اعلام می‌شود و ما تابع مصوبه شورای رقابت خواهیم بود حتی اگر کاهش قیمت باشد.
دلیل افزایش یک میلیون تومانی قیمت پارس تندر / تابع مصوبه شورای رقابت هستیم حتی برای کاهش قیمت
به گزارش حدیدنیوز،حسن فروزان‌مهر در یک نشست خبری در پاسخ به سؤالی در مورد درخواست ارائه شده از سوی سایپا به شورای رقابت برای بازنگری در قیمت خودرو اظهار داشت: تیر ماه 93 شورای رقابت با افزایش 6 تا 7 درصدی قیمت محصولات سایپا موافقت کرد ولی ما تنها 3 درصد روی محصولاتمان افزایش قیمت اعمال کردیم.
 
وی ادامه داد: برای قیمت‌گذاری جدید خودروها در سال جاری نیز منتظر اعلام نرخ تورم‌بخشی خودرو در نمره کیفیت خودروها به شورای رقابت هستیم تا در نهایت قیمت‌های جدید بر این اساس تعیین شود.
 
وی با تأکید بر اینکه در قیمت‌گذاری خودروها تابع نظر شورای رقابت خواهیم بود، در پاسخ به این سؤال فارس که پرسید: اگر حتی شورای رقابت بر کاهش قیمت‌ها رأی دهد آیا باز هم آن را اعمال خواهید کرد گفت: بله، قطع به یقین قیمت‌ها را کاهش خواهیم داد هر چند ممکن است به ضرر ما باشد ولی ما تابع نظر شورای رقابت هستیم.
 
فروزان‌مهر در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه مدیران ایران خودرو و سایپا در جلسه کمیسیون صنایع مجلس قید کرده بودند قیمت خودرو امسال افزایش نخواهد یافت، دلیل درخواست شما برای افزایش قیمت خودرو چه چیزی است، گفت: من چنین موضوعی را نشنیده‌ام. شرکت سایپا در سال 93 با زیان روبه‌رو بود و صورت‌های مالی خودروسازان نشان‌دهنده این زیان است.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس که پرسید در صورت صدور مصوبه جدید شورای رقابت برای تغییر قیمت خودروها، آیا 3 درصد افزایش قیمتی را که سال گذشته اعمال نکردید امسال اعمال خواهید کرد، گفت: قیمت نهایی خودرو از سوی خودروساز متناسب با شرایط بازار و وضعیت تولید و عرضه و با هماهنگی هیأت مدیره شرکت‌های خودروساز تعیین و اعمال می‌شود.
 
وی تأکید کرد: همواره قیمت اعمال شده از سوی خودروسازان متناسب با شرایط بازار بوده است.
 
معاون بازاریابی و فروش سایپا در ادامه در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که دلیل افزایش یک میلیون تومانی قیمت پارس تندر چه بوده است گفت: قبلاً یک ایربگ از روی این خودرو حذف شده بود و حال که نصب دو ایربگ بر روی این خودرو انجام می‌شود، در قیمت ‌آن بازنگری شده است.
 
وی با بیان اینکه افزایش قیمت پارس تندر ناشی از نصب ایربگ سرنشین بر روی این خودرو بوده است و ایربگ به عنوان یک آپشن مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نمی‌شود در واکنش به صحبت خبرنگار فارس که گفت شورای رقابت قیمت آپشن‌های اجباری را تعیین می‌کند و ایربگ نیز یک آپشن اجباری است، گفت: قیمت پارس تندر از سوی شورای رقابت تعیین نشده بود و چندین جلسه در این مورد برگزار شد اما در نهایت قیمت تندر مشخص نشد.
 
وی ادامه داد: ما قیمت پارس تندر را کاهش داده بودیم و با اضافه شدن ایربگ این قیمت بازنگری شد.
 
فروزان‌مهر در مورد افزایش 5.5 میلیون تومانی قیمت سراتو دنده‌ای به فارس گفت: قیمت این خودرو در اسفند 93 از 70 میلیون تومان به 74 میلیون و 900 هزار تومان رسید که بر اساس قیمت تمام شده این خودرو تعیین شده بود.
 
وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری سراتو مشمول مصوبه شورای رقابت نبوده است افزود: در قیمت‌گذاری جدیدی که انجام شده قیمت این خودرو به 75 میلیون و 650 هزار تومان رسیده است.
 
وی با بیان اینکه افزایش قیمت محصولات سایپا به دلیل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث و هزینه شماره‌گذاری صورت گرفته است در واکنش به این سؤال که قیمت بیمه شخص ثالث امسال افزایشی نداشته است، گفت: افزایش قیمت از این محل بابت افزایش یک درصدی مالیات بر مبلغ بیمه بوده است.
 
معاون بازاریابی و فروش سایپا در مورد تعیین تکلیف تعهدهای باقی مانده بابت تحویل مگان نیز گفت: حدود 90 درصد از این تعهدات عملی شده و ثبت‌نام کنندگان همین خودرو یا خودروی دیگری را تحویل گرفته‌اند.
 
فروزان‌مهر همچنین از اجرای طرح جدید سایپا برای فروش خودرو از 24 فروردین تا 5 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در این طرح خریداران می‌توانند برای خرید خودرو از گروه‌های ایکس 100، ایکس 200، برلیانس و سراتو اقدام کنند.
 
وی افزود: مبلغ ودیعه لازم برای خرید این خودروها به دلخواه مشتریان از 8 میلیون تومان به بالا خواهد بود و زمان تحویل این خودروها نیز بنا به خواست مشتری از خرداد تا آبان 94 تعیین شده است.
 
وی توضیح داد: خریداران می‌توانند در زمان تحویل خودروی ثبت‌نام شده، نسبت به تغییر آن و تحویل یک خودروی دیگر از محصولات شرکت سایپا اقدام کنند و در آن زمان قیمت خودرو بر اساس قیمت روز محاسبه خواهد شد.
 
به گفته فروزان‌مهر، سود مشارکت در این طرح 27 درصد و سود انصراف نیز 24 درصد دیده شده است.
 
معاون بازاریابی و فروش سایپا تصریح کرد: خرید خودرو در این طرح از طریق فروش اینترنتی و فروش از طریق نمایندگی‌ها انجام خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcevp8x.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما