تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۲
همزمان با اعلام افزایش قیمت خودروهای تولید داخل، قیمت پراید به بیش از ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت که با این قیمت هندی‌ها می‌توانند چندین مدل خودرو با کیفیت‌تر از پراید در این کشور خریداری کنند. خودروهای ارزان و کیفی‌تر از پراید در هند/چرا قیمت خودروهای داخلی بالاست؟
خودروهای ارزان و کیفی‌تر از پراید در هند/چرا قیمت خودروهای داخلی بالاست؟
به گزارش حدیدنیوز، طی روزهای گذشته افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، قیمت پراید در بازار آزاد با رشدی فزاینده همراه شد به گونه ای که پراید ۱۱۱ تا ۲۴ میلیون تومان در بازار توسط فروشندگان قیمت گذاری شده است.

خریداران خودرو در هند بعنوان یکی از بزرگترین اقتصاد های آسیا و همچنین یکی از بزرگ ترین بازارهای خودرو در جهان با قیمت معادل پراید می توانند گزینه های مختلفی را خریداری کنند.

با در نظر گرفتن قیمت دلار آزاد در بازار داخل معادل ۳۱۰۰ تومان، قیمت حال حاضر پراید در بازار آزاد معادل ۷۴۴۰ دلار خواهد بود.

ارزان ترین خودرو در هند قیمتی معادل ۴۴۱۰ دلار دارد که این خودرو توسط شرکت تاتای هند تولید شده و دارای ظرفیت ۴ نفر است. حجم موتور این خودرو معادل ۶۲۴ سی سی بوده و جزء کم مصرف ترین خودروها در این کشور محسوب می شود. قیمت این خودرو معادل ۱۳.۶۷۱ میلیون تومان است.



دیگر خودروی ارزان تر از پراید بعنوان پر تیراژ ترین خودروی داخلی خودروی سوزوکی ۸۰۰ است که توسط شرکت ماروتی هند تولید می شود. این خودرو قیمتی معادل ۴۶۵۷ دلار داشته که برابر با ۱۴.۴۳۸ میلیون تومان است و حجم موتور آن ۸۰۰ سی سی اعلام شده است. این خودرو ظرفیتی معادل ۴ نفر دارد.



دیگر خودرویی که قیمتی ارزان تر از پراید در هند دارد خودروی "اومنی" است که توسط شرکت ماروتی هند تولید و عرضه می شود. قیمت اومنی معادل ۴۹۲۷ دلار در هند است که برابر با ۱۵.۲۷۵ میلیون تومان می شود. این خودرو ون با اندازه کوچک محسوب می شود که با موتور ۸۰۰ سی سی خود می تواند ۸ نفر را به راحتی در خود جای دهد.



خودروی دیگری که در هند قیمتی ارزان تر از پراید ایران دارد "آلتو" است که باز هم تولید شرکت ماروتی این کشور است. این خودرو با قیمت ۵۳۷۷ دلاری برابر با ۱۶.۶۷ میلیون تومان، حجم موتوری معادل ۸۰۰ سی سی داشته و ظرفیت آن معادل حداقل ۴ سرنشین است. این خودرو مصرف سوختی بین ۳ تا کمتر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.



خودروی هیوندای ایئون نیز در هند قیمتی کمتر از پراید دارد. این خودرو با حجم موتور ۸۱۴ سی سی و ظرفیت ۴ سرنشین قیمتی ۶۴۸۰ دلاری دارد که با احتساب قیمت دلار در بازار آزاد کشور قیمت این خودرو معادل ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.



دیگر خودروی ارزان قیمت در حال تولید در هند خودروی مینی ون اکو است که تولید شرکت ماروتی این کشور است. قیمت این خودرو معادل ۶۷۵۰ دلار بوده که برابر با ۲۰.۹ میلیون تومان است. حجم موتور این خودرو معادل ۱۲۰۰ سی سی بوده و ظرفیت آن حدود ۷ نفر اعلام شده است.



در هند هیوندای سانترو نیز قیمتی کمتر از پراید ایران را دارد. این خودرو با قیمتی ۶۸۶۲ دلاری برابر با ۲۱.۲ میلیون تومان دارای موتوری با حجم ۱۱۰۰ سی سی می باشد. ظرفیت این خودرو ۴ نفر است.



خودروی داتسون گو در هند قیمتی معادل ۷ هزار دلار برابر با ۲۱.۷ میلیون تومان دارد. داتسون گو ظرفیت ۴ نفر سرنشین را داشته و حجم موتوری معادل ۱۲۰۰ سی سی دارد.



آلتو k۱۰ دیگر خودروی در حال تولید در هند است که قیمتی کمتر از پراید دارد. قیمت این خودرو ۷۴۰۰ دلار است که برابر با ۲۲.۹ میلیون تومان خواهد بود. حجم موتور این خودرو ۱۰۰۰ سی سی بوده و ظرفیت آن نیز ۴ نفر است.



سوزوکی زن استیلو نیز دیگر خودروی تولید هند است که با قیمتی کمتر از پراید در این کشور عرضه می شود. این خودرو با قیمتی ۷۶۰۰ دلاری معادل ۲۳.۵ میلیون تومان، حجم موتوری معادل ۱۰۰۰ سی سی داشته و یک مینی ون محسوب می شود. ظرفیت زن استیلو حداقل ۴ نفر است.



شورولت اسپارک نیز با قیمتی کمتر از پراید در هند عرضه می شود. این خودرو حجم موتور ۱۰۰۰ سی سی داشته و ظرفیتی معادل ۴ سرنشین دارد. قیمت این خودرو در بازار هند ۷۷۸۰ دلار است که معادل ۲۴.۱ میلیون تومان می شود.



دیگر خودروهای شاخص در حال تولید که قیمتی نزدیک به قیمت پراید در هند را دارند شامل فورد فیگو و هیوندای آی ۱۰ می شوند.

فورد فیگو قیمتی معادل ۸۷۳۰ دلار در هند داشته که معادل ۲۷ میلیون تومان می شود. حجم موتور این خودرو ۱۲۰۰ سی سی بوده و ظرفیت آن ۴ نفر است.



هیوندای آی ۱۰ نیز در هند ۸۸۴۰ دلار عرضه می شود که معادل ۲۷.۴ میلیون تومان است. این خودرو حجم موتوری برابر با ۱۱۰۰ سی سی داشته و ظرفیت آن حداقل ۴ نفر است.

http://hadidnews.com/vdcevo8w.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما