تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲
خودروهای داخلی هنوز بر اساس استاندارد یورو ۲ تولید می‌شوند.
سهم خودروها در آلودگی هوا بیش از ۸۰درصد است
به گزارش حدیدنیوز، نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه سهم خودروها در آلودگی هوا بیش از ۸۰ درصد است، گفت: خودروهای داخلی هنوز بر اساس استاندارد یورو ۲ تولید می‌شوند.


مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه عامل اصلی آلودگی هوای تهران خودرو است،‌ اظهار داشت: خودروها بیش از ۸۰ درصد از افزایش آلودگی هوای تهران سهم دارند.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: لازم بود که زیرساخت‌هایی نظر توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوای این کلانشهر فراهم می‌شود؛ بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده قرار بوده که ظرفیت سیستم حمل‌ونقل عمومی به ۷۵درصد افزایش یابد.



وی با بیان اینکه در این باره از اهداف پیش‌بینی شده عقب هستیم، ادامه داد: خودروهای کشور هنوز استاندارد یورو ۲ دارند، این در حالی است که تا پایان قانون برنامه قرار بود که خودروهای داخلی بر اساس استاندارد یورو ۵ تولید شوند.



لاهوتی با بیان اینکه خودروهای وارداتی استانداردهای یورو ۵ را پاس کرده‌اند، ابراز داشت: این در حالی است که شرکت‌های خودروساز داخلی باتوجه به اینکه قیمت محصولاتشان بالاست اما استاندارد خودروهای تولیدی‌شان را ارتقا نداده‌اند.



نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تسریع در روند اسقاط خودروهای فرسوده،‌ ابراز داشت: تاکنون شاهد بودیم که فقط یک میلیون دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج نشده‌ است.



وی بیان داشت: متوسط عمر مینی‌بوس‌های فرسوده میان ۲۳ تا ۲۵ سال است و چنین شرایطی وحشتناک است.



لاهوتی گفت: با چنین شرایطی انتظار داریم آلودگی هوا برطرف شود،‌ سالانه ۴ تا ۵ هزار نفر جان خود بر اثر آلودگی هوا در تهران از دست می‌دهند و کسی هم خبر ندارد و همچنین هزاران نفر دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند.



این عضو فراکسیون محیط زیست خانه ملت با بیان اینکه باید موضوع آلودگی هوا را جدی گرفت، ادامه داد: در کوتاه مدت برای برون رفت از این معضل اجرای دائمی طرح زوج و فرد خودروها از در منازل می‌توانست بسیار مؤثر واقع شود.



لاهوتی بیان داشت: برای برون رفت از معضل آلودگی هوا لازم است که اهداف بلند مدت پیش‌بینی شود، هم‌اکنون نباید خودروهای با عمر ۲۰سال تردد کنند. http://hadidnews.com/vdcevf8w.jh8fzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما