تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۵
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: برنامه ریزی ارائه خودرویی با قیمت تمام شده پائین و عرضه آن در بازار از سوی ایران خودرو در حال انجام است اما این موضوع دو سال به طول خواهد انجامید.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، هاشم یکه زارع در جمع خبرنگاران درخصوص قیمت خودرو در سال ۹۳ گفت: صورت‌های جدید مالی از سوی خودروسازان برای بررسی به شورای رقابت ارائه شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو در سال ۹۳ افزود: شورای رقابت یک نهاد قانونی است و با آن تعامل خواهیم کرد، البته صورت‌های مالی که به این شورا ارائه شده، براساس هزینه های سال ۹۲ است و برای سال ۹۳ هنوز با این شورا مذارکره نکرده ایم.

وی تصریح کرد: تنها اطلاعات را برای شورای رقابت ارائه کرده ایم و صورت‌های مالی برای قیمت‌گذاری خودرو در سال ۹۳ ارائه نشده است.

یکه زارع افزود: قیمت‌های خودرو تا آخر امسال ثابت است و برای هرگونه تغییر قیمت در سال ۹۳ باید بررسی های بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو افزود: وقتی وزیر نیرو اعلام می کند که قیمت آب و برق ۲۵درصد گران خواهد شد، بنابراین این موضوع روی قیمت خودرو تاثیرگذار است؛ اگر چه یکی از سیاست‌های خودروسازان پائین آوردن قیمت تمام شده خودرو است اما این موضوع در بلندمدت رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری عددی برای کاهش قیمت خودرو نداریم اما شاخص‌هایی وجود داردکه در قیمت مؤثر است که از جمله آن، نرخ مواد اولیه، ساده سازی فرآیندهای تولید و کاهش هزینه های سرباز است.

به گفته یکه زارع، برنامه ریزی ارائه خودرویی با قیمت تمام شده پائین و عرضه آن در بازار از سوی ایران خودرو در حال انجام است اما این موضوع دو سال به طول خواهد انجامید.

وی خاطرنشان کرد انتظار ما از نمایندگان مجلس دفاع از تولید است اگر چه بر روی واردات خودرو نگرانی وجود ندارد اما درخواست ما این است که تعرفه های خودرو در یک بازه زمانی ۵ساله ثبات داشته باشند تا وارد کننده و تولید کننده بتواندخود را با آن وفق دهد.

وی اظهار داشت: تحریم‌های خارجی ۳۰درصد بر روی صنعت خودروسازی تاثیر داشته و در صورت رفع کامل این تحریم‌ها، اثرات مثبت آن در اردبیشت و خرداد سال آینده بروز می کند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درخصوص رایزنی با پژو خاطرنشان کرد: این رایزنی ها بر روی سرمایه گذاری مشترک و صادرات است که البته به نتیجه رسیدن آن زمان بر است.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از فرانسه در حال مذاکره با آلمان برای تولید مشترک هستیم. http://hadidnews.com/vdcepv8w.jh8vzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما