تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰
متن و حاشیه‌های لحظه به لحظه پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری را در این خبر بخوانید.
متن و حاشیه از آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری
متن و حاشیه حدیدنیوز از آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری


* ۸:۰۰ چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد.

* ۸:۱۰ داود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور آمد. وی بعد از ثبت‌نام گفت: فعلا به صورت مستقل آمده‌ام و هدفی جز خدمت ندارم.

* ۸:۳۵ جواد اطاعت عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

* ۸:۵۵ محمدباقر قالیباف برای ثبت‌نام ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد. حسین مظفر رئیس ستاد انتخابات ائتلاف پیشرفت، قالیباف را همراهی می‌کند.

*۹:۱۵ پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت نهم، دقایقی پیش برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

*۹:۳۵ قالیباف پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران قرار گرفت و متن میثاق‌نامه خود با مردم را قرائت کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولا
سرورانم، مردمم، عزیزانم! اینک که پس از سال‌ها گذران فراز و نشیب انقلاب‌مان در پیشگاه شما ایستاده‌ام، آمده‌ام با تمام وجود اعلام کنم که بر پیمانم پایدار مانده‌ام. پیمانی که امام عزیزمان از روزی که در ۱۹ سالگی پای در جبهه نهادم به من آموخت که «مدیون این مردمم».

من تمام جوانی‌ام را همراه هزاران هزار جوان شریف دیگر، بر سر همین پیمان ماندم. زندگی من فقط به زندگی فرزند ساده‌ای از این خاک شریف نیست؛ زندگی‌ام زندگی تمام مردم ایران اسلامی است. روایت فتح مردمانی که چون انقلاب کردند و چون پای در دفاع گذاشتند در چشمان‌شان برق امید بود و پس از جنگ تا امروز هم همین امید زنده هست.
آمده‌ام تا عشق و ایثار را زنده کنم، ایستاده‌ام که دوباره به ایران، وطنم و به انقلاب، انقلاب نجیب و مظلوم اسلامی همچون آن روزهای بهشتی افتخار کنم. و من امروز تنها به این افتخار نمی‌کنم که کشوری مستقل هستیم، تنها به این افتخار نمی‌کنم که جوانان‌مان قله‌های بلند دانش را فتح کرده‌اند و حتی تنها به این افتخار نمی‌کنم که یک وجب از خاک‌مان را به دشمن ندادیم و نخواهیم داد. بلکه به این می‌بالم که فرزند مردمی هستم که سخت، امید و ایمان به خدا دارند. و اگر با هم یکی باشیم و صادقانه تلاش کنیم خدا این امید را ناامید نمی کند. امید به آینده ای بهتر، به پیشرفت، به عدالت و به استقلال و آزادی.
این بار آمده‌ام پیمان بزرگتری با مردمم، با امامم، با رهبر عزیزم و با دوستان شهیدم ببندم. با جانم عهد ببندم و به ایرانی افتخار کنم که هیچ کودکی دیگر گرسنه سر به بالین نگذارد. به ایرانی افتخار کنم که جوانانش سرگردان یک شغل با عزت نباشند. به ایرانی افتخار کنم که هیچ پدری خجلت‌زده خانواده‌اش نباشد. به ایرانی افتخار کنم که در آن حرف ‌زدن تمام شده باشد و همه با هم کار کنند. به ایرانی افتخار کنم که برادری علیه برادر دیگرش کینه و نفرت نپراکند. افتخار کنم به آرمان‌هایمان از یک سرزمین عادلانه که رعایت حقوق ملت و قانون اساسی سبب می‌شود کسی با خود نیندیشد بدون رابطه بازی، راه‌های پیشرفت او به سوی آینده بسته شده است.
افتخار کنم به آرمان‌های بلندمان از وطنی که به جای سیاست‌بازان و سیاست پیشگان، سیاست‌اندیشان ، نخبگان و اندیشمندانش قدر ببینند و برصدر نشینند و افتخار کنم به امتی که روح اسلام، روح قرآن و روح نظام ولایی پایدارترین مرجع و ماوایش باشد. افتخار کنم به آرزوهایمان از امید به یک ایران بی‌کینه ، ایران بی‌ظلم، ایران بی‌تفرقه، ایران آباد و در یک کلام ایران اسلامی اسلامی.
افتخار کنم به یک امید واقعی که اول بار در چشمان نازنین دوستان شهیدم دیدم و اینک در چشمان تک‌تک مردمی می بینم که منتظر آینده‌اید. باید بیشتر و بهتر کار کنیم تا این امید ، ناامید نشود. آمده ام به پوست و گوشت و خونم ایمان ببندم که پای این امید به بهتر شدن بایستم. بایستم که دوباره مردمم ببینند که ایران اسلامی، نه ایران چپ است و نه ایران راست. نه ایران ترک است و نه ایران فارس، نه ایران کرد است و نه ایران لر، نه ایران عرب است و نه ایران بلوچ، بلکه ایران اسلامی، فقط یک ایران است. ایران همه ما ، ایران بچه های ما، ایران بی کینه، ایران مستقل و آزاد، ایران اسلامی، ایران قرآن، ایران سربلند و ایران ایران.
با اقتدا به مولایم امیرالمومنان علی (ع) عرضه می‌دارم که: «خدایا ، تو می‌دانی که آنچه انجام می دهم نه برای کسب قدرت است و نه برای رسیدن به دنیای بی‌ارزش. من آمده‌ام تا پرچم ارزش‌های دینی برافراشته شود، سرزمین تو آباد گردد، امنیت بندگان ستم دیده‌ات فراهم آید و دستورها و احکام تو اجرا شود.» مرا برای عمل به این پیمان یار و یاور باش.
مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم/ هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم.
والسلام/ فرزند شما
محمد باقر قالیباف

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "شما هم سردارید، هم دکتر، هم خلبان،شهردارید؛ دوست دارید بیشتر با کدام عنوان خطاب کنند"با بیان اینکه بنده بیش از ۳۰ سال در این کشور توفیق خدمتگزاری دارم و کارنامه من شاهد انجام تعهداتم به مردم است، گفت: ما هر کجا که هستیم خدمتگزار مردمیم، بیش از همه دوست دارم نام خدمتگزار برای من باقی بماند. فرقی نمی کند در کجا هستم. مهم این است در هرکجا هستم بتوانم خدمت صادقانه ای به مردم مخصوصا به محرومان و جوانان عزیز داشته باشم.

وی با بیان اینکه در طول بیش از ۶ سال گذشته برنامه‌ای را به طور مرتب با ۲۵۰ تن از کارشناسان زبده کشور در ۲۴ سرفصل تنظیم کرده‌ام که در یک کنفرانس خبری حتما آن را توضیح خواهم داد، تا برنامه های من در حوزه سیاست خارجی ، سیاست داخلی، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و مخصوصا در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی تشریح شود، دیدگاه‌های خود را این چنین تشریح کرد: نباید دیپلماسی را با سیاست خارجی اشتباه بگیریم. همه ارکان نظام و سیاست‌های کلان را مقام معظم رهبری تنظیم می‌کنند و در این میان رئیس دولت می‌تواند بیشترین نقش را در تنظیم این سیاست‌ها و سپس تمام نقش را در حوزه دیپلماسی و اجرای این سیاست‌ها داشته باشد.

قالیباف با تاکید بر اینکه آن جایی که در حوزه هسته ای به بحث عزت کشورمان مربوط می شود حتما پای آن هستیم و پیگیری می‌کنیم، گفت: بر این اعتقادم که امروز نظام اسلامی فرصت های بسیار کلیدی دارد تا بتواند در حوزه روابط بین الملل، دیپلماسی و مخصوصا مسائل هسته ای سرعت بیشتری در حل این موضوعات داشته باشد.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه بر این باورم که قانون اساسی میثاق همه ملت ایران است، طبیعتا مسئولان بیش از هر کسی باید بر این میثاق وفادار باشند و آن را اجرا کنند، تصریح کرد: شورای نگهبان قانون اساسی را مرجع تشخیص صلاحیت ها می داند. بنده حتما تابع نظر شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی هستم. این نکته را هم باید تاکید کنم که بنده جزء آن افرادی نیستم که اگر توفیق خدمت پیدا کنم، بعدا بگویم قانون نقص داشته و یا چیزی کم دارد.

وی اظهار داشت: پای دو چیز ایستاده‌ام که به طور جدی به آنها توجه کنم؛ نخست اجرای قانون اساسی از روز اول و مخصوصا توجه به بحث حقوق ملت که در قانون اساسی آمده و کمتر به آن توجه شده است. در قانون اساسی آمده که هتک حرمت محکومان و زندانیان در کشور ممنوع است، اما امروز در کشور شاهد هستیم که نه تنها هتک حرمت زندانیان و محکومان صورت می گیرد، بلکه هیچ حرمتی برای شهروندان و بعضی از مسئولان نیست و کسی در کشور قانون را اجرا نمی‌کند.

قالیباف ادامه داد: در حوزه شخصی مصمم هستم که میثاق ملی خود در قانون اساسی را از همان روز اول اجرا کنم؛ نه اینکه بیندازم آخر و بعد بگویم قانون اساسی ظرفیت نداشت عمل کنم. حتماً در مبارزه با فساد با همکاری با قوه قضائیه، با کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند، برخورد می‌کنم.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: مطمئنم قبل از پایان این دوره شورای شهر، از پروژه بزگراره صدر بهره‌برداری می‌شود. من مرد پروژه‌های نیمه‌تمام نیستم.

قالیباف گفت: در شورای شهر جریان انحرافی نداریم.

در پایان این کنفرانس، شهردار تهران خطاب به خبرنگاران گفت:در کنفرانس خبری مفصل درخدمتتان هستیم.

شهردار تهران در گفت‌و‌گو با صداو سیما نیز تاکید کرد: شورای نگهبان را فصل‌الخطاب می‌دانم و تابع نظر شورای نگهبان هستم.

*۹:۳۵ محمدهاشمی مسئول دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مطالبی که به نقل از وی در برخی رسانه‌ها منتشر شده و در آن از دعوت آیت‌الله سیستانی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سخن به میان آمده است، تأکید کرد: من با آیت‌الله سیستانی دیدار داشتم، اما در اینباره و درباره محتوای آن هیچ گفت‌وگویی با رسانه‌ها نداشته‌ام.برخی رسانه‌ها درباره محتوای این دیدار سخنانی به نقل از من منتشر کرده‌اند که من این حرف‌ها را تایید نمی‌کنم و تاکید می‌کنم که درباره محتوای این دیدار مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نداشته‌ام.

*۹:۵۱ جواد اطاعت در نشست خبری: من برای همه ایرانیان آمده‌ام، آمدم تا صنعت را از بحران نجات دهم، آمدم اشتغال و تولید را به ارمغان آورم و با رویکرد اصلاح‌طلبانه دولت خردگرا را تشکیل دهم./ آمدم تا تحجر را از چهره سیاست بزدایم، آمدم تا سیاست خارجی را از رویکرد غیرعلمی رها بخشم و با کشورهای توسعه یافته تعامل همسویی را برقرار کنم.آمده‌ام قبیله‌گرایی پایان یابد و آمدم تا از شایسته‌ترین فرزندان ایران استفاده کنم، آمدم تا اجرای قانون اساسی بویژه جمهوریت آن را مورد تاکید قرار دهم.

بنده تمام تلاش خود را به کار بستم که بزرگان اصلاحات من‌جمله آقای محمد خاتمی وارد عرصه انتخابات شود، اما از آنجا که با توفیق همراه نبودم، تصمیم گرفتم خودم وارد عرصه انتخابات شوم./ با رویکرد اصلاح‌طلبانه مسائل کشور را به پیش خواهم برد و البته تابع خرد جمعی خواهم بود و نتیجه اجماع اصلاح‌طلبان را نیز می‌پذیرم.

اطاعت درباره آخرین فعالیت‌های اطرافیان سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: امشب جلسه شورای راهبردی اصلاح‌طلبان برگزار می‌شود و در آن جلسه اجماع کاندیداها در این انتخابات مطرح خواهد شد./ وی درباره اینکه آیا برای کاندیداتوری خود با مهدی کروبی گفت‌وگو کرده‌اید یا نه، خاطرنشان کرد: وی همچنان در حصر است و هیچ ارتباطی با وی ندارم. اما می‌دانم اگر اصلاح‌[طلبان به نتیجه واحد برسند، موسوی و کروبی هم تمکین خواهند کرد./اعتماد ملی هیچ منعی برای کاندیداتوری کسی اعلام نکرده است و من هم عضو جریان اصلاحاتم و آزادانه آمده‌ام و فقط اجماع را می‌پذیرم.

*۱۰:۰۳ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

*۱۰:۱۴ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد درجمع خبرنگاران:دبیر ائتلاف ۵گانه نظر ائتلاف را به صورت شفاف اعلام کرد/ اعضا هم نظرشان را اعلام کردند.


*۱۰:۳۵: محمدعلی ایزدی معاون وزیر نفت دولت هاشمی هم ثبت‌نام کرد/ وی درباره حضور آیت‌الله هاشمی گفت: کاندیداتوری آقای هاشمی تا ساعت ۱۱ مشخص می‌شود.

* ۱۰:۴۰ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در نشست خبری

وی در ابتدا به سوابقش اشاره کرد و گفت: افتخار دارم که در طول چهار دوره در مجلس حضور داشته‌ام؛ نزدیک به ربع قرن حضور در مجامع علمی و دانشگاهی و شکل‌گیری در نهاد ارزشمند حوزه علمیه، نهاد برآمده از قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام و تجربه چهار دوره حضور در نهاد قانونگذاری و سه دوره افتخار نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی، داشته ام.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به فعالیت کارشناسان هوشمند و صاحب‌نظران برجسته علمی و سیاسی کشور و همکارانش در مجلس، و صرف ده‌‌ها ساعت وقت برای تنظیم و تدوین برنامه پنجم توسعه کشور، گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، تلاش جدی را برای پیاده‌سازی آن خواهم داشت.

وی ادامه داد:با اعتقاد به ضرورت مدیریت مبتنی بر اسناد بالادستی نظام، نگاه به چشم انداز بیست ساله و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون بودجه سالانه کشور باید مسیر حرکت را برای رسیدن به پیشرفت و عدالت در عالیترین سطح ممکن آن در دهه چهارم انقلاب فراهم کرد.

نایب رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ده‌ها نفر از چهره های دانشگاهی، سیاست‌های اجرایی برنامه پنجم توسعه را برای تحقق اهداف چشم‌انداز و اسناد بالادستی نظام فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: می‌توان با الهام از سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی و استفاده از ظرفیت مدیریتی ارزشمند کشور در عرصه های علمی و ... و با کنار گذاشتن نگاه‌های بسته حزبی و جناحی و گروهی و با نگاهی مبتنی بر اخلاقیت و باور به اصول کلیدی نظام راه را برای حضور سلایق مختلف معتقد به مبانی نظام فراهم کرد.

به گفته وی دانشگاهیان و حوزویان و نخبگان باید احساس کنند در مدیریت کشور نقش موثر و تعیین کننده دارند؛ باید قوای سه‌گانه در عالیترین سطح از تفاهم و همدلی در زیر چتر رهبری نظام باشند؛ باید مبارزه قطعی با مفاسد و همچنین حرکت جدی برای مبارزه با فقر صورت گیرد؛ باید ظرفیت‌های انباشته شده نظام در طول سه دهه گذشته استفاده شود؛ باید با مدیریت درست منابع و مدیریت صحیح مصرف با عالیترین سطح از انضباط مالی، و واگذاری تصدی‌گری به بخش غیردولتی، راه را برای فعالیت درست نظام اداری کشور و خدمت به مردم هموار کرد.

این داوطلب انتخابات یازدهم با اشاره به فراوانی کارشناسان توانمند در نظام اداری کشور و استفاده از آنان برای تبدیل نظام دیوانسالاری به نظامی کارآمد و راهگشا، تاکید کرد:ما می‌توانیم و ثابت کردیم که در کشور توانایی هست که مشکلات را با استفاده از خرد جمعی شناسایی و با اعتماد به صاحبان نظر و اندیشه نقشه درستی را پیاده کنیم، می‌توانیم با مدیران صالح و شایسته و همچنین با نظارت دقیق، امور را به خوبی پیش ببریم

به گفته وی، دولت یازدهم باید دست مجلس را بفشارد که اولا در قانونگرایی گره‌های کشور را بشناسد و در گشودن گره‌ها به دولت کمک کند و ثانیاً به عنوان یک نهاد نظارتی، بر امور نظارت کند و دولت را در مبارزه با فقر و فساد یاری کند؛ مجلس هم باید دیده‌بان شایسته‌ای برای دستگاه اجرایی کشور باشد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه باید با وحدت استوار بر مبانی، عالیترین سطح از مدیریت را در کشور به نمایش بگذاریم و اگر به این افق دست یابیم که قطعا دست می‌یابیم راهبرد رهبری را تحقق بخشیده‌ایم، اظهار داشت: ما در ۴ دهه گذشته در عرصه سیاسی و بین‌المللی رویاروی استکبار به سرکردگی آمریکا ایستاده‌ایم و در همه عرصه‌ها پیروز شده‌ایم؛ فردا بهتر از امروز است مشروط بر آنکه در ایران اسلامی در حوزه‌های مدیریتی و اقتصادی و فرهنگی و ... مشکلات خود را به طور صحیح رصد کرده و برای برون رفت از آن با نقشه مورد قبول نخبگان علمی و سیاسی قدم برداریم.

وی ادامه داد: من به همه دوستانم در همه نهادهای دولتی و خصوصی عرض می‌کنم که در دولت یازدهم یک تصمیم که مورد حمایت نخبگان و صاحب‌نظران نباشد، اتخاذ نمی‌کنم؛
به طور مستمر در جمع دانشجویان و اعضای هیئت علمی حضور خواهم یافت و به سوالات آنها پاسخ خواهم داد و دغدغه‌هایشان را مورد توجه قرار می‌دهم‌؛ اگر دغدغه‌ای داشته باشند یا پاسخ شفاف می‌دهم و یا این دغدغه‌ها را حل می‌کنم.

گزینه نهایی ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه دولت یازدهم باید دولت پاسخگو به معنای واقعی کلمه باشد، گفت: اگر بنای خود را بر این بگذاریم که تصمیم‌هایمان از عقبه علمی و کارشناسی برخوردار باشد، می‌توانیم با اقتدار از راهی که فراروی ما است با شتاب به سمت پیشرفت و عدالت حرکت کنیم؛ دهه چهارم باید دهه تحقق آرمان بلند رهبر انقلاب باشد؛ دهه چهارم یعنی دهه پیشرفت در همه عرصه‌ها و عدالت.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید در جایگاه خود قرار بگیرند و با الهام از آموزه‌های دینی و هدایت علم و عقل در مسیری حرکت کنند که مورد رضای خداوند سبحان است؛ آینده متعلق به ملت ایران و امت اسلام است و شاهد بر تحقق آرمان های بلند و ملکوتی امام خمینی(ره) خواهد بود؛ آینده متعلق به اندیشه‌های بالنده حکیمانه مترقی رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی به ماجرای نامه رهبری درخصوص آقای مشایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد:وقتی زمان اجرای نظر رهبری درباره عزل مشایی از معاونت اولی به تعویق افتاد، من موضوع نامه را مطرح کردم.

به گفته نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، بدون تعامل قوا با یکدیگر و تعامل با نخبگان و اعتقاد راسخ دستگاه اجرایی به گفتمان نظام در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگ و ... نمی‌توان کشور و نظام را در جایگاه شایسته خود قرار داد؛ من با اعتقاد به این امور کاندیدا شده‌ام.

ابوترابی‌فرد درخصوص لابی‌گری و رایزنی برای کسب قدرت هم گفت: در سه دوره مجلس، بدون کمترین رایزنی، از سوی همکارانم به عنوان نائب رئیس برگزیده شدم؛ در دوره هفتم نائب رئیس دوم بودم ولی در هشتم و نهم نائب رئیس اول بودم. این انتخاب می‌تواند گواه روشنی بر مدیریت و کارآمدی من باشد.

وی درخصوص ائتلاف پنج گانه اصولگرایان هم گفت:در ارتباط با ائتلاف همانطوری که دبیر ائتلاف اعلام کرد و برخی اعضای ائتلاف هم صریحا ابراز داشتند، من به عنوان برادر کوچکی از این جمع ارزشمند به عنوان کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری برای حضور در وزارت کشور و ثبت‌نام برگزیده شدم؛ دوستانم در ائتلاف ۳+۲ در مجموع ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌ها را مورد توجه قرار دادند. یکی از ملاک‌ها این بود که سیر رشد دوستان در نظرسنجی مورد توجه قرار بگیرد. نهایتا همکاران عزیزم، به این نتیجه رسیدند که با توجه به عدم فاصله معنادار بین دوستان، فقط نظرسنجی ملاک نباشد و با تحلیل درست نظرسنجی‌ها می‌توان به نتایج متفاوتی دست یافت؛ بر همین اساس به این نتیجه رسیدند که بنده خروجی ائتلاف باشم.

نامزد ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان به برخی اخبار درخصوص ثبت‌نام یکی دیگر از افراد ائتلاف در انتخابات و عدم قبول آن، تاکید کرد: با یک خبر، این عزم جدی اصولگرایان در ائتلاف که راه را برای وحدت حداکثری فراهم کرد، نباید مورد نقد قرار گیرد زیرا دوستانم در ائتلاف در چارچوب توافقات عمل کردند.
وی در ادامه به ارتباطش با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نیمی از دوران خدمتم را در دانشگاه‌ها و با دانشجویان سپری کرده‌ام، لذا این ارتباط در شناختم نسبت به ظرفیت بخش جوان کمک بسیار کمک می‌کند؛ در ارتباط بسیار نزدیک با بدنه دانشجویی در دانشگاه‌ها بوده و هستم و با همین نگاه بود که عمره دانشجویی را مدیریت کرده و به سامان رساندم و راه را برای تشرف هزاران دانشجوی جوان به حج فراهم کردم؛ قرار است زمینه اعزام دانش‌آموزان نیز به حج فراهم شود.

ابوترابی‌فرد درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما نامزد دولت در انتخابات هستید، گفت: بنده خبری را از اینکه دولت به من نظر مثبتی باشد دریافت نکردم.

وی در پایان گفت:معتقدم برای پیشرفت کشور، شناخت تنگناها، مشکلات کشور و نزدیک‌ترین راه ارتباط با خبرنگاران و شبکه رسانه‌ای کشور است.

* ۱۰:۴۸ سخنگوی شورای نگهبان:فردی که با دشمنان نظام دیدار می‌کند "رجل سیاسی" و "رجل مذهبی" نیست.

*۱۱:۳۲: علی‌اکبر جوانفکر مشاور سابق رئیس‌جمهور هم برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهم وارد وزارت کشور شد./ وی را همسرش همراهی می‌کند.

*۱۱:۵۶ عباس کریمی رئیس سابق دانشکده حقوق دانشگاه تهران و عضو کانون وکلا نیز برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهم، ثبت‌نام کرد.

*۱۱:۵۸ محمد مهدی زاهدی عضو هیئت اجرایی انتخابات کشور در گفت‌وگو با تسنیم از تشکیل جلسه شورای مرکزی اجرایی انتخابات در بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: در این جلسه احتمال تمدید زمان ثبت‌نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری را بررسی خواهیم کرد.

*۱۱:۵۸ ابراهیم اصغرزاده هم برای انتخابات یازدهم ، وارد وزارت کشور شد./ وی در جمع خبرنگاران گفت: آمده‌ام که اصلاح‌طلبان را نمایندگی کنم و تابع پروتکلی هستم/ وی که با همراهی الیاس حضرتی به ستاد انتخابات آمده بود، به شوخی گفت: آمده‌ام که آقای حضرتی را راضی به کاندیداتوری در انتخابات کنم.

*۱۱:۵۹ مهدی چمران در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام نمی‌کند/ وی تصمیم گرفته است در شوراها بماند.

*۱۲:۱۲جوانفکر در نشست خبری

علی‌اکبر جوانفکر مشاور سابق رئیس‌جمهور در نشست خبری خود با بیان اینکه شما در جریان مسائلی که برای من بودجود آمده هستید، گفت: من هیچ وقت دوره ۶ ماهه زندان را قبول نداشتم و الان هم ندارم ولی تابع قانونم.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری فرصتی برای خدمتگزاری و تلاش برای عرضه توانمندی‌ها برای کشور است، افزود: با همین نیت خود را نامزد کردم و امیدوارم که با شرکت در انتخابات و فعالیت‌های تبلیغاتی بتوانم رای لازم را برای کسب کرسی ریاست جمهوری پیدا کنم.

مشاور سابق رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که در صورت رد صلاحیت، آیا نظر شورای نگهبان را خواهید پذیرفت، گفت: این سوال را فقط متوجه نامزدها نکنید.همه دستگاه‌ها و حتی شورای نگهبان باید بر اساس ضوابط قانونی عمل کنند. ما هم از قانون تبعیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بالاخره انتخابات متعلق به مردم است و باید حق مردم را به درستی ادا کنیم، اظهار داشت: فکر می‌کنم شورای نگهبان اگر بر اساس قانون به سوابق و خدمات من دقت کند، حتما تایید صلاحیت می‌شوم؛ علاوه بر این دادستان کل کشور هم گفته است که محکومیت در دستگاه قضایی به معنای رد صلاحیت نیست.

مدیرعامل سابق روزنامه ایران با تاکید بر اینکه فکر می‌کنم دارای پایگاه اجتماعی هستم و با همین نیت وارد عرصه انتخابات شدم، به ماجرای روزنامه ایران اشاره کرد و گفت: آن روز که آمدند به روزنامه ایران حمله کردند، هیچ حکمی برای بازداشت من نداشتند و به همین دلیل هم گذاشتند و رفتند. عدم بازداشتم در آن روز ربطی به حمایت از رئیس جمهور نداشت.

وی درخصوص همراهی همرش نامزدی هم گفت: همسرم موافق نامزدی من نبود اما گفتم فرصتی است که باید دین خود را به مردم ارائه کنیم و به همین دلیل درخواست کردم بنده را همراهی کنند.

مشاور سابق رئیس‌جمهور با بیان اینکه خودم را عضو خانواده رسانه می‌دانم و با همه اعضای خانواده رسانه رابطه خوبی دارم، اظهار داشت: حالا فرض کنید از خانمی از طرف ایرنا شکایت هم شده، من بعدا که فهمیدم شکایت را پس گرفتم. لذا دلیلی بر رابطه بد من با رسانه‌ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه راه من با راه احمدی‌نژاد انطباق دارد و ادامه دهنده دولت احمدی‌نژاد خواهد بود، درباره اینکه با چه کسی برای ثبت نام در انتخابات مشورت کرده است، گفت: دلیلی ندارد بگویم برای ثبت نام با چه کسی مشورت کرده‌ام، من خودم تصمیم گرفته‌ام که بیایم.

جوانفکر در پاسخ به سؤالات متعدد خبرنگاران درباره ارتباطش با جریان انحرافی گفت: شما می‌خواهید من را محاکمه کنید یا سوال‌؟ شما ‌من را بازجویی می‌کنید. جریان انحرافی وجود خارجی ندارد. کجا وجودش به اثبات رسیده است؟ چرا بر اساس فرضیات ذهنی افراد را محاکمه می‌کنید؟

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما کاندیدای دولت هستید، تصریح کرد: مگر دولت می‌تواند کاندیدا داشته باشد که من کاندیدایش باشم؟ دولت نمی‌تواند کاندیدا داشته باشد.

مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا در پاسخ به سؤالی درباره نحوه ارتباطش با روحانیون, جایگاه روحانیت را در کشور رفیع خواند و با بیان اینکه شخصیت‌های عظیم‌القدری مانند امام و رهبری روحانی هستند، خطاب به خبرنگاران گفت: این سوالات که از من‌ می‌پرسید، اصلاً موضوعیت ندارد چراکه کسی که کاندیدا می‌‌شود، چهارچوب‌ها را قبول دارد لذا این سؤالات شما انحرافی است.

جوانفکر خطاب به خبرنگاران گفت: شما می‌خواهید من را محاکمه کنید یا سوال کنید؟ شما دارید من را بازجویی می‌کنید.

*۱۲:۲۰ حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب مسئول سابق دفتر سیاسی جامعه روحانیت هم برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور آمد.

*۱۲:۲۷ الیاس حضرتی: حدس می‌زنم که تا حدود ۳۰ درصد هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ثبت‌نام کند.

*۱۲:۲۸ علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک برای ثبت نام به وزارت کشور آمد.

*۱۲:۳۸ علی‌آبادی پیش از ثبت‌نام انصراف داد؛ وی که مدارکش را به همراه نیاورده بود، گفت: شاید عصر برای ثبت‌نام برگردم.

*۱۲:۵۴ حجت‌الاسلام نواب در نشست خبری

به صورت مستقل در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده‌ام و تاکنون دیدار انتخاباتی هم نداشتم./وی درپاسخ به این سوال که آیا انتخاب ابوترابی به عنوان کاندید نهایی ائتلاف پنجگانه اصولگرایان به پیشنهاد آیت‌الله مهدوی‌کنی بوده است اظهار داشت: بیش از یکسال است در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت نمی‌کنم./ قصد ندارم که به نفع کسی کناره‌گیری کنم.

*۱۳:۰۰ طهماسب مظاهری رئیس سابق بانک مرکزی برای ثبت‌نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد./ وی پیش از ثبت‌نام گفت که به صورت مستقل آمده است.

*۱۳:۲۰ حسنعلی نوری جانشین ستاد انتخابات:تا ساعت ۱۳، ۸۹ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم ثبت نام کرده‌اند./از این تعداد ۲ نفر خانم هستند.

نوری با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبین تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد، اظهار داشت: تا کنون بحثی درخصوص تمدید زمان ثبت‌نام مطرح نشده است.

وی درخصوص بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر گفت: بررسی صلاحیت در هیئت‌های اجرایی تمام و به هیئت‌های نظارت ارسال شده است؛ این هیئت تا ۲۸ اردیبهشت ماه جواب نهایی را اعلام می‌کند.

*۱۳:۲۳ حجت‌الاسلام موسی‌پور: براساس تصمیمی که در نشست ائتلاف گرفته شده، خروجی نهایی ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است، بنابراین باهنر، آل‌اسحاق و پورمحمدی در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کنند.

*۱۳:۳۰ منوچهر متکی: نفر اول در نظرسنجی‌ها هستم/ ساعت ۱۵ امروز ثبت‌نام می‌کنم.

*۱۴:۲۵ احمد کاشانی فرزند آیت‌الله کاشانی برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهم به وزارت کشور رفت./ وی شعار انتخاباتی خود را "اجرای کامل قانون اساسی" خواند و گفت: معتقدم تا به حال قانون اساسی در کشور کامل اجرا نشده است.

*۱۴:۳۰ هیئت ۸ نفره‌ای از شورای نگهبان برای بازدید و بررسی به محل ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری آمد.

*۱۴:۳۱ مسعود پزشکیان برای ثبت‌نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد. وی در جمع خبرنگاران گفت: اگر هاشمی بیاید به نفع او کنار می‌کشم./ وی درخصوص رد صلاحیتش گفت: شعار ما قانونمداری است و طبق آن عمل می‌کنیم.

*۱۴:۳۹ علی‌اکبر ولایتی برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهم، وارد وزارت کشور شد/ او پیش از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت که برخلاف شایعات، هیچ اختلافی با قالیباف ندارد/ ولایتی تاکید کرد: به نفع هاشمی کنار نمی‌کشد.

*۱۴:۵۸ برخی از اخبار حکایت از حضور تیم حفاظت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ستاد انتخابات کشور دارد.

*۱۵:۲۰ آغاز نشست خبری ولایتی/

ولایتی در آغاز نشست خبری خود، بیانیه‌ای را قرائت کرد.

متن کامل بیانیه دکتر ولایتی پس از حضور در ستاد انتخابات کشور، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمدٍ و اله الطاهرین"

علی اکبر ولایتی امروز برای نام نویسی به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده است تا اگر ان‌شاءالله شورای محترم نگهبان صلاحیتش را احراز کند، رسماً در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و آنگاه اگر مردم شریف ایران به من اعتماد کردند، تلاش می کنم تا شایسته اعتمادشان باشم.

برداشت من این‌ است که باتوجه به شرایط کشور و انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری به دولتی با ویژگی‌های متفاوت و متناسب شرایط امروز نیازمندیم تا بتواند نابسامانی‌های داخلی از جمله حوزه اقتصادی و اجتماعی و مشکلات سیاست خارجی را با سرپنجه تدبیر حل کند.

نام این دولت را "دولت متمّم" گذاشته‌ام .

به دو دلیل :

الف) واقعاً در کشور ما اصل ملت است و دولت فرع آن باید باشد، محور ملّت است و دولت نقش متمم و خدمتگزار ملّت را دارد.

ب) دولتی که انشاءالله تشکیل می دهم ۵ ویژگی خواهد داشت:

- اعضای دولت آینده باید "متدیّن" باشند. خدا ترسی مهمترین اصل است. اگر تقوا وجود داشته باشد،ریشه فساد اقتصادی خشک خواهد شد.یعنی مبنای مبارزه با فساد،خدا ترسی است.

- آدمهای انقلابی با خدا ترسی، استحاله و منحرف نمی شوند و اصلاً بدون خدا ترسی انقلابی بودن ارزشی ندارد.

- اگر خدا ترسی وجود داشته باشد، دولت خود را نوکر ملت می‌داند. چرا که خدمت به خلق بالاترین عبادتهاست.

- اگر رئیس جمهور و ارکان دولت خدا ترس باشند،با بیت المال و حقوق ملّت، بازی سیاسی نمی‌کنند.

- اگر خدا ترس باشیم، دعواهای حاشیه ای در کشور ایجاد نمی شود تا دودش به چشم مردم برود.

- خدا ترسی موجب می شود که مسئولین در پی فریب مردم نباشند و ارزشهای اسلامی و انقلابی بازیچه سیاست بازان نشود.

- مبنای هر حرکت فرهنگی، خدا ترسی است که موجبات بهره گیری از آموزه های اصیل اسلامی و تقویت فرهنگ اصیل ایرانی را فراهم می آورد، خانواده به عنوان رکن اساسی جامعه را تحکیم می بخشد و جایگاه والای بانوان در عرصه‌های مختلف و استیفای حقوق آنان را تضمین می‌نماید.

۲) ویژگی دوّم دولت من "تجربه" است . دولت کلاس اکابر نیست که اشخاص تازه کار وارد شوند و سیاه مشق بنویسند و مرتب اشتباه کنند، چون اشتباه در سطوح بالا، صدمات زیادی‌به مردم می‌زند. دولت کلاس انشاء نیست که فقط حرف و وعده نصیب مردم شود، کلاس حساب است. باید با حساب و کتاب حرف زد و این تخصّص و تجربه می‌خواهد‌.

لذا اعضای کابینه افرادی با تجربه خواهند بود که بتوانند و بدانند در شرایط سخت و بحرانی چگونه تصمیم بگیرند و چگونه عمل کنند و مرتب سیاست ها را عوض نکنند. روی تصمیم‌گیری‌ها فکر می‌کنند، از اندوخته تجربی خود استفاده می‌کنند و وقتی تصمیمی را اتخاذ کردند و اعلام نمودند، مردم و مخاطبین داخلی و خارجی به آن اطمینان می‌کنند.

من بسیاری از کشورهای جهان را دیده‌ام و با روشهای حکومتی آنها آشنا هستم. دولتهایی موفق بوده‌اند که زندگی قابل پیش‌بینی و مطمئن و امن، توأم با رفاه را برای مردم فراهم کردند. سرمایه‌گذار وقتی سرمایه‌گذاری می‌کند که بداند در دراز مدت چه شرایطی در کشور حاکم است.

دانش آموز و دانشجو رشته خود را در شرایط قابل پیش‌بینی انتخاب می‌کند و همینطور سایر گروهها نیاز به اعتمادسازی دارند. یک زندگی قابل پیش‌بینی به دو رکن نیاز دارد :

الف - قانون گرائی: دولتی که می‌خواهد عدالت را محقق کند باید قانونگرا باشد تا همگان بتوانند زندگی خود را در چارچوب قانون سامان دهند و مطمئن باشند که ضامن تأمین عدالت یعنی قانونگرائی فضای حاکم بر جامعه می‌باشد‌.

ب‌- ثبات‌ در تصمیمات دولت:به گونه‌ای که هر روز تغییر نکند. این امر نیازمند مردانی عالم، آگاه، مصمّم و با تجربه است.

۳) کابینه من افراد "متخصص"و متعهد به نظام را به همکاری دعوت می‌کند. امروز بحمدالله جمهوری اسلامی از سطح نخبگی قوی برخوردار است. وزراء و سایر مسئولین باید تسلط تخصصی در رشته خود داشته باشند وگرنه تصمیم‌های نسنجیده‌و زیان‌بخش می‌گیرند یا‌ در یک توافقنامه ‌با کشورهای ‌دیگر یا بین‌المللی سر او ‌کلاه می‌گذارند.

نمی‌شود رفاقت و مطیع بودن وزیر و مسئول را مبنا قرار داد. نسل جوان متخصص ما امروز ظرفیت ملّی‌کشور هستند، بی‌اعتنائی به متخصص‌ها و جوانان نخبه و تحصیل کرده و پر‌تحرک، محروم ساختن ملّت از ظرفیت ذهنی نخبگان است.

۴) "معتدل بودن" شاخصه چهارم کابینه من است. افراطی‌گری به انسجام ملّی و همبستگی اسلامی و انقلابی کشورمان لطمه می‌زند. قطعاً افراطی‌گری موجب تنش در جامعه شده و بین آحاد مردم اختلاف ایجاد می‌کند. در صحنه بین‌المللی که زیان‌های آن چند برابر است.

معقول بودن به معنای غیر انقلابی بودن نیست، معتدل بودن مقابل افراطی‌گری است. امام خمینی(ره) یک فیلسوف بود، یک عارف بود، یک فقیه بود که مبنای حرکت فکری ایشان عقلانیت و اعتدال بود. افراطی‌گری ریشه در جهل دارد.

پیشرفت اسلام در سده‌های مختلف در پرتو عقلانیت رخ داد که تمدن بزرگ اسلامی را سامان بخشید.چه در صحنه داخلی و چه درصحنه منطقه‌ای و چه در صحنه بین‌المللی، عقلانیت و اعتدال زوج مکمّل و ضروری هستند.افراد می‌توانند اختلاف نظر داشته باشند، دولتها می‌توانند با یکدیگر اختلاف داشته باشند ولی تمام تلاشها باید این باشد تا اختلاف‌ها را کاهش داد و کلید این کار مذاکرات ‌و مراودات عاقلانه و رفتار متعادل است. با افراطی‌گری اختلافات تبدیل به دشمنی می‌شود.

تندروی‌های اخیر منطقه نشان می‌دهد که چقدر خسارت به عالم اسلام وارد شده است. اظهارات سیاسی چه در عرصه داخل و چه خارج باید از سر تدبیر و عقلانیت باشد. عزّّت، حکمت و مصلحت که رهبری معظم انقلاب مبنای کار سیاست خارجی قرار داده اند، از طریق اعتدال و عقلانیت سامان می‌یابد.

۵) دیگرخصوصیت مهم کابینه من "مشورت پذیری" است. انسانها هر چقدر متخصص و با تجربه باشند نمی‌توانند ادعا کنند که انسان کاملی هستند.اینکه ‌یک نفر یا یک‌‌گروه بخواهد بدون توجه و رایزنی با متخصصین، همه تصمیمات مهم کشور را اتخاذ کند، ممکن است سرعت در تصمیم‌گیری را زیاد کند،ولی دقت آنها را کم و احتمال خسارت‌های بزرگ را بیشتر می‌نماید.

دولت اگر نسبت به بدنه متخصص ملت احساس بی‌نیازی بکند به روزمرگی می‌افتد.

تصمیم دارم که انشاءالله سیستمی ایجاد کنم که دولت آینده در هر بخش اجرائی با کانونهای تخصصی و انجمن‌های علمی ارتباط تعریف شده داشته باشد.

دولت متمم ضمن اینکه فرع بر اصل ملت است از حروف اوّل این پنج ویژگی شکل یافته است:متدین ، تجربه دار، متخصص، معتدل و مشورت پذیر

تجربه و تخصص اینجانب در حوزه سیاست خارجی است. بسیاری ازصاحب‌نظران در حوزه های اقتصاد و سیاست بر این باورند که ساماندهی به سیاست‌خارجی افزون بر آنکه توجه به یکی از اصلی ترین مولفه های امنیت ملی است، همچنین می تواند به حل پاره‌ای از مشکلات اقتصادی داخلی موثر افتد.

ملت شریف ایران مستحضر است که دشمنان ما کوشیده‌اند تا با تحمیل تحریم‌های ظالمانه و غیر‌قانونی ایستادگی و پایداری تاریخی این ملت سترگ و خداجوی را نشانه روند. اما عرصه مناسبات بین‌الملل چنان است که با در پیش گرفتن یک سیاست منطقی و برخوردار از پشتوانه کارشناسی توانمند، می‌توان بر بسیاری از این مشکلات فائق آمد.

یکی از افتخارات اینجانب مدیریت دیپلماسی کشور در دوران دفاع مقدس است؛ که در خدمت‌ جانفشانی نیروهای مسلح، پاسداران قهرمان، ارتشیان دلیر و ایثارگری خانواده معظم شهدا و جانبازان دلاور قرار گرفت و حاصل آن حفظ تمامیت ارضی کشور، معتبر مانده قرارداد ۱۹۷۵‌که هدف صدام از جنگ لغو آن بود، قطعنامه ۵۹۸ و اجرای اکثر بندهای آن از جمله تعیین متجاوز توسط دبیر‌کل وقت سازمان ملل متحد و تایید همه اعضای شورای امنیت است.

اینک آمده‌ام تادر پرتو آموزه‌های امام خمینی(ره)رهبر جاودانه انقلاب و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای همه همت خود را برای صیانت از منافع ملت ایران و سربلندی ایران و ایرانی در همه عرصه ها به کار بندم.

صیانت از دستاوردهای ملت شریف ایران اسلامی در همه حوزه‌ها به ویژه انرژی صلح آمیز هسته‌ای هدف و وظیفه ماست.این هدف باید با کمترین هزینه محقق شود.به حداقل رسانیدن این هزینه ها وظیفه دیپلماسی فعال ، پویا و خردمند است .

طبیعتاً مردم شریف ایران از بنده انتظار دارند مساله پوشش بیمه و خدمات دارو و درمان را چاره کنم تا کرامت انسانی محفوظ بماند.

تلاش خواهیم کرد تا انشاء الله همانطور که در قانون اساسی آمده است در یک برنامه معقول و زمان بندی شده برخورداری ملت شریف ایران از درمان رایگان محقق شود. ساماندهی و واقعی کردن بیمه های موجود که به شدت نارسا و ناقص می‌باشد و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی و تکمیل سامانه پزشک خانواده و سیستم ارجاع از جمله بخشهای این هدف راهبردی است.

در این فرصت به این مختصر بسنده می‌کنم و اعلام می دارم که با اتکال به عنایات پروردگار متعال چشم امید به یاری همه اقشار ملت عزیز ایران دارم.

ان الله مع الصابرین
والسلام علیکم و رحمه الله

مهمترین محورهای سخنان ولایتی

ولایتی در ابتدای سخنانش اهداف خود را اینچنین تشریح کرد: بازگرداندن ارزش واقعی پول ملی، تلاش در جهت برنامه‌ریزی و ایجاد راه‌های فوری، میان مدت و بلند مدت برای رفع بیکاری، اشتغال برای جوانان، و حمایت از تولید که امروز در حال انحطاط است و تولید کنندگان با مشکلات زیادی مواجهند.

وی با بیان اینکه ائتلاف پیشرف شکل گرفت تا هسته‌ای باشد برای اتحاد اصولگرایان و اصولگرایی هم مارک مخصوصی روی گروهی نیست، گفت: هر کس نظام و قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد و تعهد داشته باشد، اصولگراست.

ولایتی در توضیح اینکه ما چه زمانی باید نفر اصلح را از بین مجموعه ۳ گانه و پنج گانه و ... انتخاب کنیم، گفت:گفته‌ایم که بر میثاقی استوار هستیم ولو اینکه نفری که از ائتلاف پیشرفت انتخاب می‌شود، غیر از ما سه نفر باشد. هیچ اختلافی بین ما سه نفر وجود ندارد و همچنان اتحاد و همبستگی وجود دارد. امیدواریم در نهایت یک نفر از اصولگرایان در انتخابات شرکت کند.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه در رابطه با مسائل سیاست خارجی، مشاور مقام معظم رهبری هستم و سابقه ۳۳ سال کار در سیاست خارجی را دارم؛ بنابراین حرفی می‌زنم که عملی باشد.

وی درخصوص پرونده هسته‌ای کشورمان نیز گفت:کاربرد صلح آمیز انرژی هسته‌ای را حق خودمان می‌دانیم و در عین حال رابطه مان با کشورها را حفظ می‌کنیم. استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و حفظ آن به معنای ایجاد تنش با سایر کشورها نیست

ولایتی تاکید کرد: پرچم ائتلاف پیشرفت را خودم بلند کردم و بعد با آقایان قالیباف و حداد صحبت کردم.

وی در پایان تاکید کرد: به زودی خبرهایی از همبستگی هرچه بیشتر اصولگرایان خواهید شنید.

ولایتی در این نشست به سوال یک خبرنگار خارجی حاضر در نشست خبری، به زبان انگلیسی پاسخ داد.

*۱۵:۴۹ محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت اصلاحات، دقایقی پیش برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

*۱۵:۴۰ رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهم وارد وزارت کشور شد. / مهمانپرست در جمع خبرنگاران: براساس تکلیف آمده‌ام و به نفع کسی هم کنار نمی‌روم.

*۱۶:۰۸ سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در انتخابات یازدهم ثبت

این خبر تکمیل می‌شود. http://hadidnews.com/vdcepo8z.jh8o7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما