تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
وزیر نفت با ابراز نگرانی از افزایش پدیده «حرام خواری» گفت: باید با فساد مالی از هر نوعی در کشور برخورد شود.
زنگنه: "حرام‌خواری" زیاد شد

به گزارش حدید نیوز به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه صبح امروز در شانزدهمین همایش سراسری فرماندهان و مسئولان بسیج وزارت نفت با بیان آن که متأسفانه پدیده «حرام خواری» زیاد شده است، بر مبارزه با فساد از هرنوعی تأکید کرد و خطاب به فرماندهان بسیج صنعت نفت گفت: هر جا فسادی دیده شد با صدای بلند آن را اعلام و با هرگونه تخلفی مبارزه کنید.

وی با بیان این که فساد مالی مانند موریانه ای است که کشور را نابود می کند، افزود: اگر کار خلافی دیده شد یا هر فسادی اتفاق افتاد باید سختگیرانه با آن برخورد کرد زیرا وظیفه شما (بسیجیان) برخورد با فساد است.

وزیر نفت تصریح کرد: فقط با دستورعمل و ضابطه نمی توان جلوی فساد را گرفت اگرچه تعیین ضوابط لازمه مبارزه با فساد است.

زنگنه مهمترین آفتی که ممکن است صنعت نفت با آن روبرو شود را «حرام خواری در کار» دانست و گفت: مسلمان باید آمر به معرف و ناهی از منکر باشد؛ بزرگترین منکر در سیستم نفت حرام خواری است.

وی با بیان این که بدلیل حجم بالای جابجایی پول در صنعت نفت امکان فساد در آن وجود دارد، تصریح کرد: پولی که در نفت وجود دارد برای مردم است و به کارکنان نفت اختصاص ندارد.

زنگنه با تاکید بر این که باید از مال مردم مراقبت کرد، افزود: نفت مال مردم است و این که برخی بدون حساب و کتاب اموال مردم را بخورند و بعد هم به روی خود نیاورند باید به آن حساس بود و آن فساد را فریاد زد.

وی با بیان این که هر جا فسادی دیده می شود باید با صدای بلند آن را فریاد کرد، افزود: برخی اموال مردم را می خورند و به روی خود نمی آورند.

زنگنه با بیان این که چرا باید یک عده میلیاردها تومان پول بادآورده داشته باشند و عده ای دیگری چیزی نداشته باشند، به ماجرای بدهکار بزرگ نفتی اشاره کرد و گفت: این آقا به پول امروز 10 هزار میلیارد تومان پول مردم را خورده و حالا گردنش را بالا می گیرد و می خندد و یک کلمه نمی گوید این پولها کجاست.

وزیر نفت خواستار حساسیت بسیجیان نسبت به مسئله فساد شد و گفت: با حساس شدن به طور قطع فساد در کشور کاهش پیدا می کند و در این زمینه همگی مسئول هستیم و البته مسئولیت من به عنوان وزیر نفت بیشتر از همه خواهد بود.

http://hadidnews.com/vdceow8x.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما