تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
عضو کار گروه تخصصی صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران در خصوص شایعه ارتباط تب کریمه کنگو و نوسانات فعلی قیمت بازار گوشت توضیحاتی را ارائه داد.
رابطه «تب کریمه کنگو» با «گرانی گوشت» چیست؟
به گزارش حدیدنیوز، پریسا فلاح عضو کار گروه تخصصی صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تب کریمه هر چقدر هم تب دار تر شود گوشت کشتارگاهی با همان قیمت مصوب رسمی و دولتی توزیع می‌شود و در این میان قطعا مسئولین اجازه ای برای سوء استفاده سود جویان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه موضوع شیوع تب کریمه کنگو کذب نیست، گفت: این تب همیشه در فصول بهار و تابستان نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها شایع می‌شود و ارتباطی با کاهش میزان گوشت در کشور ندارد.

فلاح ادامه داد: ناقل تب کریمه کنگو جزو حشرات انگلی بومی ایران است که در مناطق گرم و مرطوب بیشتر جولان می دهد.

وی افزود: متاسفانه اینبار به علت بی احتیاطی بسیاری از دامداران سنتی و حتی خود مردم این بیماری بین افراد شایع شد که البته نظارت ها خبر از کنترل وضعیت بیماران از سوی وزارت بهداشت می دهد.

عضو کارگروه تخصصی صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران، ادامه داد: اطلاع رسانی به مردم برای افزایش سطح آگاهی آنها در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام باید انجام بگیرد اما اینکه مساله شیوع تب مالت برای ایجاد نوسانات جدی در بازار گوشت مطرح شده کاملا کذب است مگر اینکه این نوسان در بخش گوشت های فاقد مهر سازمان دامپزشکی و غیر کشتارگاهی ایجاد شود.

فلاح با تاکید بر اینکه شیوع تب کریمه همانند تب مالت اتفاق تازه ای نیست، افزود: بی توجهی و یا کم اطلاعی مردم منجر به افزایش شیوع این دو تب شد که آن هم متاسفانه به علت رخنه کنه ناقل بیماری در دامداری های فاقد مجوز روستایی یا سنتی است.

وی اظهار داشت: اگر مردم به جای خرید گوشت های دامداری های بی مجوز و روستایی، از گوشت کشتارگاهی که دارای مهر سازمان دامپزشکی است استفاده می کردند تب کریمه هم اینگونه تب دار تر نمی شد زیرا گوشت های کشتارگاهی به شدت تحت بازرسی کارشناسان بهداشت و سازمان دامپزشکی قرار دارند که در صورت وجود هرگونه مورد مشکوک به بیماری بلافاصله از گردونه فروش خارج و معدوم می‌شوند.
http://hadidnews.com/vdceof8x.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما