تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۴
قیمت این فلز گران‌بها برای پنجمین جلسه متوالی از شش جلسه گذشته در معاملات امروز کاهش یافت و به کمترین رقم در ۴ سال گذشته رسید.
سقوط ۲۰ دلاری طلا در يك روز/ اونس جهانی ۱۱۴۸ دلاری شد
با تقویت ارزش دلار که سرمایه‌گذاران از بازار طلا دور نگه داشته است و همچنین عدم موفقیت تقاضای فیزیکی برای تقویت قیمت طلا، قیمت این فلز گران‌بها برای پنجمین جلسه متوالی از شش جلسه گذشته در معاملات امروز کاهش یافت و به کمترین رقم در ۴ سال گذشته رسید.

به گزارش حدیدنیوز، با تقویت ارزش دلار که سرمایه‌گذاران از بازار طلا دور نگه داشته است و همچنین عدم موفقیت تقاضای فیزیکی برای تقویت قیمت طلا، قیمت این فلز گران‌بها برای پنجمین جلسه متوالی از شش جلسه گذشته در معاملات امروز کاهش یافت و به کمترین رقم در ۴ سال گذشته رسید.


بر اساس این گزارش، کاهش ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان به کمترین رقم در ۶ سال گذشته، بر نبود تمایل به بازار طلا از سوی سرمایه‌گذاران تاکید دارد.


تقاضای خرید جواهر، سکه و شمش طلا که معمولا قیمت‌ها را افزایش می‌دهد، نتوانست مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شود.


ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در این‌باره گفت، پیش‌بینی بسیار اندکی در مورد روند افزایشی وجود دارد. علی‌رغم اجرای محرک‌های تریلیون دلاری در چندین سال گذشته، اکثر بانک‌های مرکزی در مورد رکود و کاهش اعتبارات و پول در گردش و نه تورم نگران هستند.


وی افزود، بعلاوه، هیاهوی بازار اوراق قرضه آمریکا سبب شده است تا سرمایه‌ها به سوی سرمایه‌گذاری‌های جایگزین نظیر طلا نروند.


به گزارش فارس به نقل از رويترز، طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر تورم و بی‌ثباتی‌های مالی به شمار می‌رود.


هر اونس طلا در معاملات امروز۱.۷۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به کاهش ۲۰.۲۶ دلاری به ۱۱۴۸.۱۳ دلار سقوط کرد.


در حال حاضر، سرمایه‌گذاران به سوی دلار که در اوایل این هفته به بالاترین رقم در در ۴ سال گذشته رسید، تمایل دارند.


عدم تمایل سرمایه‌گذاران به طلا را می‌توان در خروج سرمایه از گلدتراست مشاهده کرد. ذخایر این صندوق در روز سه شنبه ۰.۳۲ درصد کاهش یافت و به ۷۳۸.۸۲ تن رسید که کمترین رقم از سپتامبر ۲۰۰۸ به شمار می‌رود. http://hadidnews.com/vdceoe8x.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما