تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
با تبادل تفاهم نامه میان گروه صنعتی ایران خودرو و گروه توسعه اقتصادي و سرمايه گذاري تاجيكستان، صادرات محصولات ايران خودرو به بازار آن كشور آغاز می شود.
صادرات محصولات ایران خودرو به تاجيكستان آغاز می شود
به گزارش حدید نیوز به نقل از ایکوپرس، معاون صادرات و امور بين الملل ايران خودرو با بيان اين مطلب،گفت:در راستاي توسعه بازار صادراتي ايران خودرو در تاجيكستان، در مرحله نخست 500 دستگاه محصولات مختلف ايران خودرو به بازار تاجيكستان صادر مي شود.

سعید تفضلي افزود: در صورت موفقيت در اين مرحله، طرح توجيهي تهيه و شركت مشترك با سرمايه گذار تاجيك براي مونتاژ محصولات ايران خودرو در آن كشور تاسيس مي  شود.

بر اساس اين توافق، سرمايه گذاري سايت توليدي و خط مونتاژ توسط شريك تاجيك انجام مي شود و ايران خودرو دانش فني، خدمات مهندسي و قطعات سي. كي. دي. را مي دهد.

تفضلي اين سايت توليدي را نخستين خودروسازي تاجيكستان خواند كه مي تواند پايگاهي براي براي صادرات محصولات ايران خودرو به كشورهاي همسايه تاجيكستان نيز باشد.

علاقه دولت تاجيكستان به محصولات ايران خودرو

نعمت ا... امام زاده سفير تاجيكستان در تهران نيز با بيان اين كه دولت متبوعش از عرضه محصولات ايران خودرو در آن كشور حمايت مي كند.، گفت: ايران خودرو بسيار مقتدر و توان توليدي آن بي نظير است.

وي سطح فن آوري توليد و نيروي انساني مجرب را از امتيازهاي ايران خودرو دانست كه موجب شده محصولات اين كشور در سطح جهاني قابل رقابت باشد.

امام زاده ايران خودرو را يك افتخار بزرگ براي ايران دانست و گفت: با وجود مشكلات و تحريم هاي مالي و اقتصادي، اين شرکت نه تنها فعالیت خود را متوقف نكرد، بلكه پيشرفت هم كرد؛ به طوري كه بيش از 90 درصد قطعات و مجموعه هاي مورد نياز توليد، در داخل توليد مي شود كه دستاورد بزرگي براي مردم ايران است.

سفير تاجيكستان در تهران، هر گونه پيشرفت ايران خودرو را براي تاجيك ها هم موجب افتخار دانست و گفت: همكاري هاي ايران خودرو با تاجيكستان از سال ها قبل شكل گرفته بود، اما با پيشامد برخي مشكلات متوقف شد.

امام زاده نسبت به تداوم همكاري با ايران خودرو اظهار خوش بيني كرد و گفت: محصولات ايران خودرو در شرايط آب و هوايي گوناگون و در چهار فصل سال هزاران كيلومتر بدون مشكل حركت مي كنند و اميدواريم هر چه زودتر در خيابان ها و جاده هاي تاجيكستان به حركت در آيند.

سفير تاجيكستان نزديكي، هم زباني و اشتراك فرهنگي را زمينه هاي مهمي براي موفقيت ايران خودور در بازار آن كشور دانست و گفت: اين اشتراك ها موقعيت خوبي براي توسعه بازار در آن كشور به شمار مي رود.

سفير تاجيكستان در ديدار از ايران خودرو علاوه بر تسليم دعوت نامه وزارت صناعت آن كشور از مديرعامل ايران خودرو، از سالن هاي پرس، بدنه سازي و مونتاژ ايران خودرو ديدن كرد.

http://hadidnews.com/vdcenw8x.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما