تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹
مشاور رئیس‌جمهوری گفت:آقای وزیر انتظار نداشته باشد که استان‌ها بدون نظر شورای مرکزی تصمیمی بگیرند یا دستوری را اجرا کنند.
ترکان: وزارت راه و شهرسازی بی‌ظرفیت است
به گزارش حدیدنیوز ، اکبر ترکان در جلسه ادوار روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان با ابراز تاسف از برخی خدشه ها که به نظام مهندسی وارد می شود، اظهار کرد: وظیفه نظام مهندسی کنترل نقشه و طراحی است و باید بررسی شود که مقررات ملی ساختمان از نظر بارگزاری سازه،  مقاومت ها و استانداردهای ساختمانی رعایت شده باشد.

وی با انتقاد از مباحثی که در خصوص بحث ارجاع مطرح شده است، افزود: اگر سازنده ناظر را به استخدام بگیرد، این ناظر منافع سازنده را رعایت می کند و مشکل ساز خواهد بود اما اگر ناظر از سوی نظام مهندسی معرفی شود، مدافع حقوق بهره برداران خواهد بود.
 
وی با اشاره به این‌که دقت نظارت نظام مهندسی باعث شده تا استانداردهای ساختمانی ارتقا یابد گفت: زلزله بم با شدت شش ریشتر 50 هزار کشته داشت اما زلزله سر پل ذهاب 3/7 ریشتر بود و تعداد کشته ها 600 نفر شد که این ناشی از افزایش نظارتها بوده است.
 
ترکان با انتقاد از بخشنامه های وزیرراه و شهرسازی به ویژه تعلیق قربانخانی رییس نظام مهندسی تهران گفت: وزارت راه بایستی نظراتش را به نظام مهندسی کشور بدهد و از این کانال به سراسر کشور ابلاغ شود اما متاسفانه این مهم انجام نشد و یک باره تعلیق صورت گرفت.
 
وی تعلیق قربانخانی را ناشی از بی ظرفیتی وزارت راه دانست و گفت: این‌که نسبت به استان تهران چنین عصبانیتی به خرج داده شده ناشی از کم ظرفیتی است و ما توصیه می کنیم ظرفیت نشان بدهند.
 
رییس سابق نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه وزارت راه بی دلیل از دست استان تهران عصبانی شده است گفت: انتظار داریم همانگونه که در وزارت راه به سلسله مراتب احترام گذاشته می شود، برای نظام مهندسی نیز سلسله مراتب محترم شمرده شود و آقای وزیر انتظار نداشته باشد که استان‌ها بدون نظر http://hadidnews.com/vdcenf8x.jh8pei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما