تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۵
با اجرای «طرح نظارت و تنظیم بازار میوه» که قرار بود قیمت متعادل شود اما قیمت‌ میوه در بازار همچنان بالاست در حالی که واحدهای میوه فروشی تنها مجازند ۳۵ درصد به قیمت میوه اضافه کنند اما این رقم همچنان بالاست.
گرانی قیمت میوه در سطح شهر/«طرح نظارت» قیمت میوه را کنترل نکرد
به گزارش حدیدنیوز، از اواسط مرداد ماه سال جاری برای جلوگیری ازافزایش بی‌ضابطه قیمت میوه طرح نظارتی با عنوان «طرح نظارت و تنظیم بازار میوه» اجرا شد که بواسطه این طرح مسئولانی از سازمان حمایت، استانداری تهران، وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین افرادی از پلیس، نیروی انتظامی با تمام تلاش سعی در ساماندهی خطی میدان مرکزی میوه و تره‌بار کردند.

براساس این گزارش سید حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان معتقد است که با اجرای این طرح و حذف بخش اعظمی از دلالان میدان مرکزی میوه و تره‌بار بین هزار تا ۲ هزار تومان از افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات جلوگیری شده است و اگر این طرح اجرا نمی‌شد قطعا الان قیمت‌‌ها گران‌‌تر از قیمت کنونی می‌شد.

اما گزارش میدانی ازسطح شهرنشان می‌دهد قیمت میوه پس از اجرای طرح نظارت و تنظیم بازار میوه ثابت بوده و این اواخر فقط قیمت برخی میوه‌های تابستانه با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان افزایش جزئی داشته‌اند و اغلب میوه‌ها و صیفی‌جات قیمت ثابتی داشته‌اند و انجام موفق این طرح حاکی از آن است که می‌توان با نظارت دقیق و مستمر قیمت‌ها را ثابت نگه داشت.

اما علیرغم تلاش مسئولان برای کنترل قیمت میوه قیمت میوه هنوز قیمت میوه تا رسیدن به دست مصرف‌کننده بالاست و به نظر می‌رسد دلیل آن سود بالایی است که واحدهای میوه‌فروشی سطح شهر از خریدار می‌گیرند.

براساس این گزارش: سود قانونی و مصوب برای واحدهای میوه‌فروشی سطح شهر ۳۵ درصد است در حالیکه اغلب این واحدها بیش خیلی بیشتر از این رقم سود می‌برند، و خود رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان می‌گوید خرده‌فروشان با توجه به خرید گرانی که خرده‌فروشان از میادین میوه دارند می‌توانند تا ۶۰ درصد قیمت را بیشتر کنند.

بنابراین طرح نظارت و تنظیم بازار میوه باید کمی سطح فعالیتش را گسترده‌‌تر کرده و در کنار نظارت بر بازار مرکزی میوه و تره‌بار، نظارت بر واحدهای میوه فروشی سطح شهر را بطور جد در دستور کار قرار دهد. http://hadidnews.com/vdcefz8x.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما