تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵
فردا؛ ایران - کره گام آخر برای جهانی شدن

صعود به جام جهانی با طعم کره

تیم ملی در آخرین دیدار مقدماتی جام جهانی به مصاف کره می‌رود و سرنوشت صعود دست خودش است.
صعود به جام جهانی با طعم کره
به گزارش حدیدنیوز، تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود در راه صعود به جام جهانی در شرایطی به مصاف کره می‌رود که سرنوشت صعود دست خودش است و مردم هم منتظرند تا شاهد حماسه‌ای دیگر، این بار در فوتبال باشند.

تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۶:۳۰ فردا (سه‌شنبه) در دیداری حساس در شهر اولسان به مصاف کره‌جنوبی می‌رود تا آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را برگزار کند، دیداری که شکست در آن به معنی مرگ نه اما تساوی و به خصوص پیروزی در آن یعنی زندگی و امید؛ امید به رهایی فوتبال از کوچه بن بستی که در آن گیر کرده است.
رویارویی‌های دو تیم ایران و کره جنوبی همیشه با حساسیت‌ و خاطرات تلخ و شیرین همراه بوده است. از پیروزی‌ ۶ بر ۲ ایران در سال ۱۹۹۶ گرفته تا شکست با افشین قطبی در جام ملت‌های ۲۰۱۱.
حالا باز هم دغدغه صعود به جام جهانی و باز هم رویارویی ایران و کره جنوبی؛ درست مثل ۴ سال قبل. این ۲ تیم این بار در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که با توجه به وضعیت پیچیده گروه A بازی‌شان حساسیت ویژه‌ای دارد، حتی برای کره‌ای‌های صدرنشین. شاید به همین دلیل هم باشد که آنها دست به هر کاری می‌زنند تا نتیجه پایان بازی همانی باشد که دوست دارند یعنی پیروزی و یا حداقل تساوی.
برخلاف گذشته بازی در شهری ساحلی برگزار می‌شود که آب و هوایی به شدت شرجی دارد. هوایی که شاید برای کره‌ای‌ها عادی باشد اما روی عملکرد بازیکنان ایران بی‌تاثیر نخواهد بود.
چوی، سرمربی کره جنوبی نیز به کری‌خوانی‌هایش را از چند روز قبل آغاز کرد. او خیلی زود، یعنی دقیقا پس از بازی با ازبکستان اعلام کرد که دوست دارد ازبکستان به همراه کره به جام جهانی صعود کند و حتی گفت که علاقه‌ای هم به ایران ندارد.
اعضای تیم ملی ایران البته تحت تاثیر این جو روانی قرار نگرفتند و کی‌روش با پاسخ بسیار مناسبی که داد توپ را دوباره به زمین کره‌ای‌ها انداخت و از این جهت حالا این چشم بادامی‌ها هستند که باید حواشی جنگی که راه انداختند را در تیم خودشان جمع کنند.
از دغدغه‌های دیگر تیم ملی این است که تماشاگران کره‌ای نیز همیشه مانند ایرانی‌ها برای تیم کشورشان سنگ تمام می‌گذارند و با حضور در ورزشگاه فضای سنگینی را برای تیم حریف ایجاد می‌کنند. هر چند در حالی‌که کره‌ای‌ها تاکنون نتوانسته‌اند در جهنم آزادی طعم پیروزی را مقابل ایران بچشند این ما بودیم که در خاک کره جنوبی تیم ملی این کشور را شکست دادیم.
با توجه به شرایط جدول گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا علاوه بر نتیجه پایانی دیدار کره جنوبی – ایران، مسابقه ۲ تیم قطر و ازبکستان هم در سرنوشت این گروه و مشخص شدن تیم‌های صعود کننده تاثیرگذار است. در حال حاضر کره با ۱۴ امتیاز در صدر است، ایران با ۱۳ و ازبکستان با ۱۱ امتیاز دوم و سوم هستند.
در صورتی که ایران بتواند در خانه کره جنوبی این تیم را شکست دهد و در طرف دیگر ازبکستان هم با اختلاف بیش از ۶ گل از سد قطر بگذرد؛ ایران و ازبکستان به صورت مستقیم راهی برزیل می‌شوند و کره که در حال حاضر صدرنشین است به رده سوم سقوط می‌کند و باید در پلی‌آف باز هم به جنگ برای صعود ادامه دهد.
اگر ایران، کره را شکست دهد یا مساوی کند و در طرف دیگر قطر به ازبکستان اجازه ندهد پیروز شود ایران و کره به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه به جام جهانی می‌روند. اگر هم کره از سد ایران بگذرد و ازبکستان، قطر را شکست دهد این تیم ماست که باید به پلی‌آف برود اما اگر ایران مقابل کره شکست بخورد و قطر هم برابر ازبکستان پیروز شود یا اینکه این دیدار با تساوی به پایان برسد، باز هم این ایران است که به عنوان تیم دوم به همراه کره جنوبی به جام جهانی ۲۰۱۴ می‌رود.
در صورتی که دیدار ایران و کره جنوبی با تساوی به پایان برسد و ازبکستان هم بتواند قطر را شکست دهد هر ۲ تیم ایران و ازبکستان ۱۴ امتیازی خواهند شد و اینجاست که پای تفاضل گل وسط می‌آید. هر چند ایران تفاضل گل ۵+ دارد و ازبکستان ۱+ اما این نگرانی به وجود می‌آید که قطر حذف شده از دور رقابت‌ها به ازبکستان اجازه بدهد که تفاضل گل خود را بیشتر از ایران کند. هر چند پس از دیدار ایران مقابل قطر رئیس فدراسیون این کشور قول داد که تیم‌شان با تمام قوا برابر ازبکستان صف‌آرایی کند.
با وجود تمام این احتمالات سرنوشت صعود به دست خودمان و چشم میلیون‌ها ایرانی به ساق پای بازیکنانی است که مقابل کره قرار می‌گیرند. مردمی که این روزها از خلق حماسه‌ای سیاسی خوشحال هستند منتظرند با صعود تیم ملی به جام جهانی جشن و سرورشان تکمیل شود و در چنین حالتی این ملی‌پوشان‌ هستند که باید با حماسه‌آفرینی دیگری، این‌بار در ورزش؛ امید و خوشحالی را در میان مردم بیشتر از گذشته کنند. پس همه منتظریم تا خلق حماسه‌ای دیگر…
دیدارهای این گروه به صورت همزمان از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می‌شود.
در گروه B دو دیدار ر روز سه شنبه برگزار می‌شود و استرالیا از ساعت ۱۳ به مصاف عراق می‌رود و از ساعت ۲۰:۳۰ اردن پذیرای عمان است. در این گروه ژاپن توانسته به صورت مستقیم به جام جهانی برود. http://hadidnews.com/vdcefv8w.jh8zfi9bbj.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما