تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۳
اعلام حضور بیش از ۱۰۰ تروریست استرالیایی در سوریه و افشای تماس تلفنی یک شخصیت سلفی سوری با یک رسانه صهیونیستی و حمایت وی از اشغالگران قدس از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.
به گزارش حدیدنیوز، مهر به نقل از رسانه های سوری نوشت: استرالیا به آن دسته از شهروندانش که در درگیریهای مسلحانه در سوریه با ارتش سوریه شرکت کنند، هشدارداد با مجازات زندان که مدت آن به ۲۰ سال می رسد، روبرو خواهند شد(البته اگر سالم از سوریه برگردند)

این هشدارها در پی خبرهایی مبنی بر کشته شدن یک استرالیایی در درگیریهای سوریه مطرح شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا سوم ژانویه گفته بود خبرهایی به دولت رسیده است مبنی بر اینکه بیش از ۱۰۰ استرالیایی از سال ۲۰۱۱ در درگیریهای سوریه مشارکت داشته اند، البته تا این ساعت دخالت آنها در این درگیریها اثبات نشده است.

گمان می رود که تا کنون حداقل سه استرالیایی در درگیریهای سوریه میان افراد مسلح و نیروهای ارتش کشته شده باشند، اتباع استرالیایی در کنار گروههای مسلح با نیروهای ارتش می جنگند و آخرین فردی که کشته شد، فردی به نام ابوالولید استرالیایی بود که در حمله افراد مسلح به پایگاه وادی الضیف ارتش سوریه در شمال غرب این کشور مشارکت کرده و کشته شده بود.

یک شخصیت سلفی : اسرائیل دشمن واقعی ما نیست

از سوی دیگر، فعالان در شبکه اجتماعی فیس بوک، کلیپی را پخش کرده اند که گفتگوی تلفنی امام جماعت سلفی مسجدی در حمص با کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی را نشان می دهد. این شخصیت سلفی می گوید سلفی های سوریه، اسرائیل را دشمن واقعی نمی دانند.

شیخ عبدالله التمیمی امام مسجد سلفی ها در حمص همچنین می گوید اسرائیل از مطالبات و حقوق سلفی های سوریه و لبنان برای آزادی آنها حمایت کرده است و ما در یک جبهه در کنار اسرائیل قرار داریم. http://hadidnews.com/vdcefp8z.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما