تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۵
یکی از رهبران جنبش الاحرار بحرین از تلاش‌های غرب برای سرکوب انقلاب ملت بحرین خبر داد و اظهار داشت: غرب با امضای توافق‌نامه‌های مخفیانه و سایر اقدامات حمایتی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا خاندان آل‌خلیفه در مسند قدرت باقی بماند.
به گزارش حدیدنیوز، "جعفر الحسابی" یکی از رهبران جنبش الاحرار بحرین، در گفت‌وگو با تسنیم، امضای برخی توافقنامه‌های نظامی را جزو برنامه‌های جهان غرب در راستای حمایت از خاندان آل‌خلیفه خواند و تأکید کرد: کشورهای غربی طی سال‌های اخیر قراردادهای نظامی و تسلیحاتی خود با منامه را کاملاً بی‌سروصدا و دور از جنجال‌های رسانه‌ای  امضا کرده به این وسیله اهداف خود را در بحرین به پیش می‌برند.



وی با بیان اینکه همه این قراردادهای تسلیحاتی در راستای سرکوب تظاهرات‌های مردمی کشور بحرین منعقد شده‌‌اند، اظهار داشت: برخی کشورهای اروپایی و از جمله انگلیس که فروشندگان عمده سلاح و تجهیزات نظامی به رژیم منامه به شمار می‌روند نسبت به فروش تجهیزاتی مانند گاز اشک‌آور و تفنگ‌های شکاری به این رژیم اقدام کرده‌اند تا نیروهای امنیتی بحرینی از این تسلیحات برای سرکوب تظاهرات‌های مردمی استفاده کنند و به این وسیله آنان را به خانه‌های‌شان بازگردانند.



این رهبر جنبش الاحرار بحرین در ادامه به معاهده ننگین نظامی انگلیس پس از خروج از بحرین اشاره کرد و گفت: این معاهده که برای حفظ خاندان آل‌خلیفه در مسند قدرت بحرین به امضا رسیده است پس از گذشت سالیان دراز همچنان به قوت خود باقی است و همه پشتیبانی‌های نظامی و تسلیحاتی انگلیس از رژیم منامه در راستای مفاد همین معاهده در حال انجام است.



الحسابی، حضور کارشناسانی از انگلیس در بحرین برای سرکوب انقلاب ملت این کشور را مایه شرمساری رژیم منامه خواند و تأکید کرد: آل‌خلیفه برای آنکه بتواند مدت زمان بیشتری در مسند قدرت بحرین باقی بماند تاکنون از انواع و اقسام مشاوره‌های کارشناسان آمریکایی و انگلیسی بهره گرفته و در تلاش است تا به‌اشکال مختلف نسبت به سرکوب انقلاب مردمی بحرین و بازگرداندن سیل خروشان ملت به خانه‌های‌شان اقدام کند.



وی از عربستان سعودی به‌عنوان یکی دیگر از کشورهای مخالف تغییر نظام حاکم بر کشور بحرین نام برد و افزود: این کشور نیز از آغاز انقلاب ملت بحرین تاکنون از هیچ کوششی برای سرکوب تظاهرات‌های مردمی دریغ نکرده و تمام توان خود را به کار بسته است تا به هر شکل ممکن انقلابیون بحرینی را به خانه‌های‌شان بازگرداند.



یکی از رهبران جنبش الاحرار بحرین همچنین به برخی اتهامات آل‌خلیفه از جمله دوملیتی بودن مخالفان رژیم منامه اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه آل‌خلیفه در راستای دوملیتی خواندن برخی از چهره‌های این کشور مانند آیت‌الله "شیخ عیسی قاسم" به انجام رسانده ادعاهای دروغینی است تا به این وسیله مردم بحرین را از همراهی با انقلاب خود بازداشته آنان را به‌سمت سکوت و خاموشی رهنمون سازد.



الحسابی هدف نهایی رژیم منامه در طرح مسئله دوملیتی بودن مخالفان و مبارزان بحرینی را تلاش برای دوملیتی معرفی کردن جمعیت بحرین خواند و توضیح داد: آل‌خلیفه برای آنکه بتواند فریادهای ملت بحرین را خاموش سازد تمام توان خود را به کار بسته است تا ملیت بحرینی جمعیت کشور بحرین را از ساکنان این کشور گرفته و این ملیت را به افراد مقیم برخی کشورهای عربی مانند سوریه، اردن، یمن و عربستان سعودی اعطا کند و به این وسیله ترکیب جمعیت بحرین را به‌نفع خود تغییر داده سرنوشت سرنگونی را از خود دور سازد.



وی انتخاب نیروهای ارتش و امنیتی کشور بحرین از میان افراد مقیم این کشور را به گلوله آتشین تشیبه کرد و اظهار داشت: آل‌خلیفه مناصب ارتشی و امنیتی بحرین را از ساکنان این کشور سلب کرده و در اختیار افراد مقیم از سوریه، اردن، یمن و عربستان سعودی قرار داده است؛ به‌عبارت دیگر رژیم آل‌خلیفه در حاضر گلوله آتشینی را در دست گرفته و نمی‌تواند به‌درستی آن را در دستان خود نگاه دارد.



یکی ازرهبران جنبش الاحرار بحرین، روند پنهان‌کاری آل‌خلیفه در خصوص ورود افراد غیربحرینی به کشور و اعطای ملیت بحرینی به آنان را رو به افزایش خواند و تأکید کرد: هرچند که آمار دقیقی از اقدامات رژیم منامه در این خصوص وجود ندارد اما بر اساس آخرین گزارشی که در این رابطه در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است رژیم منامه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا تعداد سنی‌های بحرین را به آمار شیعیان این کشور نزدیک کرده به این وسیله در راستای کاهش جمعیت و تضعیف قدرت شیعیان بحرینی گام بردارد.



الحسابی هدف نهایی آل‌خلیفه از دادن تابعیت بحرینی به افراد غیربحریی را مساوی کردن جمعیت سنی‌ و شیعه این کشور عنوان کرد و افزود: از اینکه آیا آل‌خلیفه به این هدف پلید خود دست پیدا کرده است یا خیر اطلاع دقیقی در دست نیست؛ اما آنچه در این میان همواره مشهود بوده و حائز اهمیت است تداوم فرایند اعطای ملیت بحرینی به مردم دیگر کشورها از سوی رژیم حاکم بر بحرین است. http://hadidnews.com/vdcefp8w.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما