تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۱
به‌دلیل اینکه مصرف‌کنندگان قادر به تشخیص گونه‌های مختلف ماهی برش‌داده نیستند تقلب به‌صورت گسترده در مراکز عرضه ماهی بسته‌بندی‌شده اتفاق می‌افتد.
ماهی های تقلبی به بازار آمد
به گزارش حدیدنیوز، رئیس صندوق توسعه صادرات آبزیان با اعلام این مطلب گفت: در زمینه فیله ماهی بسته‌بندی شده که در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسند، تقلب گسترده صورت می‌گیرد و گونه‌های مختلف ماهی به جای نوعی دیگر عرضه می‌شود.

بهروز کاکاوند افزود: ماهی‌ها در زمانی که فیله می‌شوند دارای شکل تقریباً یکسانی هستند و این قابلیت را دارند که به‌جای گونه گران‌قیمت‌تر به فروش برسند.

وی خاطرنشان کرد: در ماهی‌ها بسته‌بندی کوسه‌ماهی فیله‌شده و با برچسب ماهی و به نام ماهی شیر به فروش می‌رسد.

کاکاوند ادامه داد: این امر توسط واحدهای بسته‌بندی با آگاهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و معتبر اتفاق می‌افتد و در مواردی خود فروشگاه‌ها، سفارش‌دهنده ماهی به این شکل هستند.

وی تصریح کرد: به‌دلیل اینکه مصرف‌کنندگان قادر به تشخیص گونه‌های مختلف ماهی برش‌داده‌شده نیستند این تقلب به‌صورت گسترده در مراکز عرضه ماهی بسته‌بندی‌شده اتفاق می‌افتد.

رئیس صندوق توسعه صادرات آبزیان یادآور شد: ماهی سالمون نیز به‌دلیل قیمت بالایی که دارد، تقلب در عرضه آن رایج است و با خوراندن رنگدانه رنگ گوشت ماهی صورتی شده وبه جای سالمون فروخته می‌شود.

کاکاوند تأکید کرد: تعدادی دلال و شیاد در بازار این کار را انجام داده و به تولیدکننده ضربه زده و مردم را از خوردن ماهی زده می‌کنند.

وی اظهار داشت: در مواردی نیز ماهیان ناشناخته درجه سه که برای صنایع کنسرو سازی استفاده می‌شود برش داده و به جای ماهی‌های مثل قباد به فروش می‌رود.

کاکاوند در پایان گفت: ماهی "کوتر" نیز از ماهمیانی است که از خلیج فارس صید می‌شود، ولی برای فروش بهتر نام شیر نیزه بر روی آن نهاده می‌شود. http://hadidnews.com/vdceff8w.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما