تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
معاون برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری:

تورم در بهترین شرایط سال آینده به ۲۵ درصد می‌رسد

نوبخت گفت: تمرکز دولت روی تکمیل طرح‌هایی است که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته‌اند
تورم در بهترین شرایط سال آینده به ۲۵ درصد می‌رسد

معاون برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری با تشریح نحوه تخصیص بودجه‌های عمرانی ۹۳، گفت: تمرکز دولت روی تکمیل طرح‌هایی است که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته‌اند و تا پایان سال ۹۳، ۲۴۶ طرح در تمام استان‌ها به اتمام خواهد رسید.


به گزارش حدیدنیوز، محمد باقر نوبخت در برنامه پایش با موضوع بررسی روش دولت در نحوه تخصیص بودجه های عمرانی ۹۳، اظهار داشت: در بودجه ۹۳، دولت با ۲ واقعیت رو به رو است. نخست منابع برای هزینه های جاری از جمله حقوق و دستمزد و دوم منابع مالی برای پایان طرح های عمرانی.



معاون برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینکه بودجه ۹۳ کمتر از بودجه ۹۲ است، توضیح داد: در سال ۹۲ سقف بودجه عمومی ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود و در سال ۹۳، مبلغ ۱۹۴ هزار میلیارد تومان است.



وی ادامه داد: با کاهش ۷.۳ درصدی بودجه سال ۹۳ نسبت به سال۹۲، ۱۸ درصد افزایش حقوق کارمندان پیش بینی شده است.



نوبخت افزود: در این شرایط ۲ هزار و ۹۰۶ طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تعیین تکلیف آنها، دولت دو راه پیش رو داشت؛ اگرچه دولت نقشی در آغاز این طرح ها نداشته؛ اما خود را ملزم می داند طرح هایی که مردم به آنها علاقمند هستند، را به پایان برساند.



وی تاکید کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، تاکنون هیچ کلنگی بر زمین نزده ایم.



معاون برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری با تشریح نحوه تقسیم منابع میان طرح های عمرانی اظهار داشت: این طور نیست که حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان را تماما به طرح های بالای ۸۰ درصد اختصاص دهیم؛ بلکه به طرح هایی که کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته اند منابع تعلق می گیرد اما برای تکمیل طرح قابل ملاحظه نیست.



وی ادامه داد: به طرح هایی که از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند منابع مالی می دهیم و آنها نیز فعال هستند که تعداد آنها ۶۲ طرح است است.



نوبخت افزود: اما تمرکز دولت روی طرح هایی است که از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته اند تا در سال ۹۳ تکمیل شوند و در مجموع ۲۴۶ طرح تا پایان سال ۹۳ به اتمام خواهند رسید.



معاون برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به برخی طرح هایی که در سال ۹۳ به اتمام خواهند رسید، گفت: احداث ۳۸۹ کیلومتر آزاد راه در قالب ۲ طرح، احداث ۴۴۱ کیلومتر راه اصلی، احداث ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، احداث ۱۷۰ کیلومتر راه آهن، پوشش تاسیسات فاضلاب شهری برای ۲۰۷ هزار نفر، بهره برداری از ۱۸۰ مگاوات نیروی برق، بهره برداری از ۴ هزار مگاوات نیروگاهی، آب رسانی به ۳۳ هزار هکتار مزارع، افزایش ۲۷۵ هکتار فضای محیط زیست، کاهش آلودگی هوا در ۲۰ شهر با نصب سیستم کنترلی، اجرای طرح های بیابان زدایی در ۳ میلیون هکتار، ساخت ۵ هزار کلاس درس، ساخت ۲۵ هزار متر مربع سالن سرپوشیده ورزشی، ساخت ۶ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی و ساخت ۶۳ هزار متر مربع فضای دانشگاهی، از جمله این طرح ها است.



معاون برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بودجه عمرانی ۹۳ در سراسر کشور توزیع خواهد شد، گفت: جزئیات هزینه کرد این بودجه در طرح ها در جلسه ای غیر علنی به دعوت رئیس مجلس، به اطلاع نمایندگان مجلس رسیده است؛ علاوه بر این همراه بودجه، ۱۴ جلد گزارش به مجلس ارائه شده است.







*پیش بینی ۳۵ میلیارد دلار فاینانس علاوه بر ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال ۹۳



وی تاکید کرد: علاوه بر بودجه حدود ۳۸ هزار میلیارد تومانی عمرانی سال ۹۳، ۳۵ میلیارد دلار فاینانس پیش بینی شده که ۱۵.۵ میلیارد دلار به تصویب شورای اقتصاد رسیده است.



نوبخت در توضیح علت اتخاذ این روش در دولت برای تخصیص بودجه‌های عمرانی، افزود: می توانستیم سفرهای استانی را آغاز کنیم؛ اما دیدیم که حدود ۶۰۰ طرح وجود دارد که می توانیم به جای تبدیل شدن به آثار باستانی آنها را تکمیل کنیم.



معاون برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی پول لازم برای تکمیل یا حتی ادامه تمام طرح‌ها در کشور نیست؛ عقل، ابتکار و تخصیص بهینه منابع این است که با پول کم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بهترین استفاده صورت گیرد.



وی همچنین از مردم و نمایندگان ملت خواست که به دولت اعتماد کنند و گفت: در بهترین شرایط در سال آینده تورم به ۲۵ درصد خواهد رسید.

http://hadidnews.com/vdceez8w.jh8v7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما