تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۷
مدیرعامل انتشارات سروش گفت: امسال با ۶۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر می شویم که ۵۰ عنوان چاپ اول و در دو حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از خبرآنلاین، مهدی فضائلی گفت: «رسانه، دین، ادبیات و کودک و نوجوان» محورهای کتب چاپ اول ما هستند و در میان این کتاب‌ها می توان به ارائه ویرایش سوم مجموعه ۹ جلدی شاهنامه فردوسی نسخه مسکو اشاره کرد که با همکاری دانشگاه خاورشناسی مسکو و سرویراستاری استاد مهدی قریب تهیه شده و حاصل کوشش چندین ساله محققان و پژوهشگران ایرانی است. وی اظهار امیدواری کرد که مجموعه شش جلدی غرب‌شناسی که دربردارنده مطالب متنوع و جذاب از نگاه اندیشمندان و نویسندگان غربی به غرب است و برای علاقمندان به مباحث اجتماعی، علوم سیاسی و اندیشه غرب قابل استفاده، به نمایشگاه کتاب امسال برسد. در این مجموعه‌ها اندیشمندان غربی مانند: گابریل گرین‌برگ، جی‌.ام. بلات، جین آروِدِل و پیتر گاتشاک مشاهدات و تفکرات غرب‌شناسی خود را ارائه کرده‌اند.

مدیرعامل انتشارات سروش همچنین از انتشار کتاب اجتهاد و نوآوری از دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که ترجمه مجموعه مقالات عربی همایش «اجتهاد و نوآوری از دیدگاه مقام معظم رهبری» در کشور لبنان است و برای نخستین بار به زبان فارسی ترجمه و عرضه می شود خبر داد.

وی از انتشار و عرضه کتاب‌های فلسفی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: کتاب های علم‌شناسی، جلدهای اول و دوم، کتاب «فلسفه تکنولوژی چیست؟» و کتاب «مقدمه‌ای بر مطالعات علم و تکنولوژی» نیز در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می شوند.

به گفته فضائلی دو کتاب رمان نوجوانان با عناوین «نامه سفید» و «برهنه‌های بی‌احساس» اثر مژگان بابامرندی در نمایشگاه عرضه می شوند و کتاب زندگینامه آیت‌الله سید محمود طالقانی شامل زندگینامه و شیوه‌نامه قرآنی وی به قلم: ابوالفضل خوش‌منش نیز ارائه خواهد شد.

مدیرعامل انتشارات سروش به برگزاری سه نشست از سوی این انتشارات در نمایشگاه امسال نیز اشاره کرد که نشست «بررسی وضعیت کنونی تفکر در ایران» با حضور دکتر رضا داوری اردکانی به بهانه چاپ سوم کتاب «بررسی وضعیت کنونی تفکر در ایران» یکی از این نشست‌هاست. رونمایی از آثار جدیدالانتشار در حوزه کودکان و نوجوانان در سرای اهل قلم کودکان و نوجوانان نمایشگاه، دومین برنامه از برنامه های جنبی سروش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود.

وی از تدارک مجموعه بسته‌های چهره‌ها و موضوعی در نمایشگاه امسال برای نخستین بار از سوی انتشارات سروش خبرداد و گفت: در این طرح،‌ مجموعه‌هایی از کتاب‌های منتشرشده سروش به تناسب موضوع یا نویسنده گردآوری شده است که با تخفیف ۱۰ درصدی علاوه بر تخفیف معمول نمایشگاه به فروش می‌رسد که از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به بسته چهره‌ها شامل: آثار آیت الله استاد محمد شجاعی، دکتر مهدی محسنیان راد، دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی، مرحوم قیصر امین‌پور، مرحوم سیدحسن حسینی، مرحوم سهراب سپهری، ادگار مورن و دکتر محمدرضا شرفی اشاره کرد و از مجموعه بسته‌های موضوعی نیز می‌توان به مجموعه کتاب‌های هنر دینی، خبر و خبرنگاری، سناریونویسی و نمایشنامه‌نویسی، علوم قرآنی، تئاتر، عکاسی و مباحث عاشورایی نام برد. http://hadidnews.com/vdceex8z.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما