تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
گزارشگر یک روزنامه انگلیسی پس از سفر به سوریه و دیدار از این کشور نوشت: من در این سفر شوکه شدم. مردم از بشار اسد حمایت می‌کنند و او پیروز انتخابات خواهد بود.
گزارشگر «تلگراف» از آنچه در دمشق دید شوکه شد
به گزارش حدیدنیوز، پیتر اوبرن گزارشگر دیلی تلگراف در گزارش خود نوشت: با گذشت بیش از ۳ سال از بحران سوریه، مقبولیت مردمی بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور رو به افزایش است و وی در هرگونه انتخابات ریاست جمهوری مردمی آزاد و سالم پیروز خواهد شد.

 «پیتر اوبرن» به افزایش محبوبیت مردمی بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه اشاره کرده و می‌نویسد: من در جریان سفر به شهر دمشق پایتخت سوریه احساس امنیت غیرمنتظره‌ای داشتم.

وی می‌افزاید: من هیچ فرد مسلحی را در خیابان‌های شهر دمشق ندیدم و زندگی در مرکز پایتخت سوریه به طور طبیعی در جریان بود.

اوبرن می‌نویسد: گفت‌وگو با صاحبان فروشگاه‌ها، سربازان، پزشکان، نمایندگان و وزرای دولتی در دمشق این احساس را در من ایجاد کرد که بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در هرگونه انتخابات مردمی سالم و آزاد پیروز خواهد شد.

به گفته اوبرن، وقتی درباره انتخابات با برخی از شهروندان سوری بحث و گفت‌وگو می‌کردم، با این مسئله غیرمنتظره روبه‌رو می‌شدم که نه تنها افرادی در خارج از حزب حاکم بلکه برخی مخالفان سیاسی اسد نیز از رئیس‌جمهور سوریه حمایت می‌کنند.

سردبیر دیلی تلگراف می‌افزاید: بسیاری از کسانی که با آنها مصاحبه کردم معتقد بودند که کشورشان در معرض تهدید نیروهای بیگانه (عربستان، قطر و ترکیه با حمایت غرب) قرار گرفته است که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

به نوشته اوبرن، این دیدگاه‌ تنها به علوی‌های طرفدار بشار اسد محدود نمی‌شود بلکه مسلمانان اهل سنت، مسیحیان و اقلیت‌های دیگر نیز همین دیدگاه را در سوریه نسبت به گروه‌های تروریستی دارند. http://hadidnews.com/vdceew8w.jh8ovi9bbj.html
منبع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما