تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲
آمریکا با تشکیل داعش به دنبال برنامه های مختلفی در منطقه است که فرصت مبسوطی برای تشرح آن می طلبد ولی یکی از آن ها که ناشی از جنایت های داعش است، پیگیری و ساماندهی اسلام هراسی در جهان است.
جنایت به سبک داعش
به گزارش حدید نیوز؛ هر عقل سلیمی می پذیرد که برای سیطره باید اولا زمینه پذیرش نیز فراهم شود و ثانیا جبهه فتح و توسعه طلبی تا تثبیت گسترش نیابد. درست آن چیزی که چندین سال است داعش بر عکس آن عمل کرده است هنوز مواضع خود در سوریه را تثبیت نکرده است که به عراق حمله ور می شود و هنوز در این دو کشور درگیر است که وارد مصر می شود و جنایت های زیادی می کند و صحبت از فتح لیبی پس از حضور داعش در این کشور است؛ خلبان اردنی را به طرز فجیعی آتش می زند و از بریدن سر قبطیان مصری و مسیحیان جوی خود به راه می اندازد؛ گروههای تروریستی چون صحابه در پاکستان و بوکوحرام در نیجریه با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه بیعت می‌کنند و طالبان درگیر با این گروه تروریستی در افغانستان است، ولی علی رغم موج انزجار و محکومیت های جهانی و عدم حمایت ظاهری کشورها و سازمان ها؛ توانسته است که پابرجا بماند و همچنان عضو گیری نماید و به عنوان جدی ترین تهدید تروریستی در جهان مطرح باشد.
 
به راستی این وسعت و گوناگونی جنایت داعش که بر دامنه تنوع و گستردگی آن افزوده می شود و از سوریه تا عراق و لبنان و مصر و لیبی گسترش یافته و بصورت پراکنده سایر کشورها را نیز تهدید کرده و عملیات تروریستی داشته است با وجود اعلام انزجار جهانی, چگونه توانسته است چنین گسترش یافته و تا کنون با عضو گیری و تأمین نیروهای خود پابرجا بماند؟ 
 
پاسخ این سوال در راز گسترش و تنوع جنایت این گروه است که از مزایای آن بهره می برد.
 
1. هر چه پوشش خبری بیشتر؛ عضوگیری بیشتر
 
داعش برای عضوگیری نیاز به شناخته شدن دارد و به همین خاطر باید در راس اخبار قرار بگیرد و برای این گروه که به عنوان تروریست شناخته شده است راهی بهتر از تنوع جنایتی که حساسیت افکار عمومی جهان را برانگیزد و خبرگزاری ها را در پوشش خبری اقدامات خود ترغیب کند نیافته است.
 
این گروه مزایای صدر خبر شدن را دریافته است و به همین خاطر جنایات خود را گسترش می دهد تا بتواند از ابزار رسانه ای کشورهای دیگر بعد بین المللی به خود بگیرد. این گروه خلبان اردنی را به طرز فجیعی می کشد و دشمنی اردن را می خرد، اقدام تروریستی در فرانسه و بلژیک انجام می دهد و با اقدام متقابل مواجه می شود، از بریدن سر مسیحیان و قبطیان جوی خون به راه می اندازد و انزجار جامعه مسیحیت و مصر را با می انگیزد، به عراق و لیبی لشکرکشی می کند و جبهه مواجهه خود را افزایش می دهد، قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای را تهدید می کند و در فهرست گروههای تروریستی ثبت می شود ولی همچنان به این اقدامات دست می زند چراکه می داند با چنین اقداماتی می تواند خود را زنده و پویا به جهان معرفی نماید و علاقمندان خود را از سراسر جهان به سوی خود جمع کند؛ اگر در اقدام متقابل تعدادی از نیروهای خود را از دست بدهد به واسطه پوشش خبری اقدامات تروریستی و اقدامات متقابل کشورها, تعداد بیشتری تروریست از سراسر جهان جذب می کند.
 
باید پذیرفت که تخم اندیشه های تکفیری با هزینه های بسیار توسط دولت سعودی و سایر کشورهای همسو و دولت های استعماری در سراسر جهان پراکنده شده است؛ تحقیرها و توهین های کشورهای غربی نسب به اسلام و پیامبر عظیم الشان به بهانه آزادی بیان و تبلیغات سوء؛ منجر به بغض فروخورده ای شده است که چون بشکه مملو از باروت منتظر زمینه ای برای انفجار و عکس العمل است؛ حال سوریه می شود؛ سرزمین جهاد و جایی که باید فتح شود و پایگاهی باشد تا انتقام تمامی تحقیرها گرفته شود، پس اخبار گروه تروریستی داعش می تواند خیل عظیمی از نیروها در سراسر جهان را به خود جذب نماید.
 
2. رعب و وحشت:
 
بی رحمی داعش در کشتار؛ و سفاکی در جنایت؛ این گروه تروریستی را تبدیل به مخوف ترین گروه نموده است، گروهی که بدون هیچ ملاحظه ای جنایت می کنند و در کشتن اسیر خود گویا پروژه ای در دست دارند، تنوع وحشتناک ایجاد می کنند. در جنایت خود از کودک و سالخورده و زن و دختر ابایی ندارند. همه اینها کافی است که وقتی خبر حمله داعش به مکانی منتشر شود ترس وجود عموم را فراگرفته و از رویارویی با این گروه پرهیز کنند درست همان موضوعی که در تصرف سه ساعته  قسمت قابل توجهی از عراق و مشخصا در خصوص ایزدی های سنجار دیده شد.
 
این گروه با ایجاد رعب و وحشت؛ علاوه بر اینکه چون آهن ربایی هم مسلکان را به سوی خود جذب می کند چنین پیروزی‌هایی را نیز به راحتی بدست می آورد؛ به همین خاطر از چنین کاری احتراز ندارد؟!
 
3. اسلام هراسی
 
نباید از این مهم غافل شد که این گروه تروریستی قائم به ذات نیستند و محصول پیوند جریان های استکباری غرب، ارتجاع عربی و سکولاریزه ترکیه ای می باشند. چگونه می توان در عرصه تبلیغات بین المللی فعالیت کرد بدون چراغ سبز آمریکا و چگونه می توان چنین نیروهای فرامرزی را از سراسر مرزهای کشورهای همسایه سوریه جذب کرد بدون مجوز ترکیه و اردن و ... و چگونه می توان این گروهها را تامین مالی و پشتیبانی تسلیحاتی کرد بدون وجود عربستان و سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و انگلیس و آمریکا؟ از چه مرزهایی این افراد جذب داعش می شوند؟ و چه کشورهایی خریدار نفت و چه گروههایی خریدار آثار باستانی عراق و سوریه هستند؟! همه این سوال ها ما را به این پاسخ می رساند که داعش با این گستردگی علیرغم مخالفت های ظاهری همپیمانانی دارد که او را برای اهداف خود همراهی می کنند.
 
آمریکا با تشکیل داعش به دنبال برنامه های مختلفی در منطقه است که فرصت مبسوطی برای تشرح آن می طلبد ولی یکی از آن ها که ناشی از جنایت های داعش است، پیگیری و ساماندهی اسلام هراسی در جهان است.
 
گزارش ها حاکی از موجی از گرایش های اسلامی در جهان است و با اقبالی که جهانیان نسبت به آموزه های اسلام نشان داده‌اند، نشر اسلام برای آمریکا خطر جدی محسوب شده است و به همین خاطر در راهبردهای خود علاوه بر آمریکائیزه کرده اسلام در منطقه به دنبال ایجاد رعب و وحشت از تفکر اسلامی در جهان است و در این مسیر جنایت های داعش که به عنوان بنیادگرایان اسلامی معرفی می شوند توانسته، همسو و مفید اهداف شوم آمریکا باشد و به نسبت پوشش خبری اقدامات ضد انسانی این گروه، موجی از اسلامی هراسی و انزجار نسبت به اسلام را در جهان ایجاد کند. http://hadidnews.com/vdceev8x.jh8xfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما