تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۹
هفته چهارم سیزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر

استقلال - صبا؛ نبردی تحت تاثیر کدورت قدیمی و دوئلی غیرمستقیم

رویارویی تیم‌های قلعه نویی و مایلی کهن در ورزشگاه آزادی یکی از مهمترین و جالب ترین هفته را رقم می زند.
استقلال - صبا؛ نبردی تحت تاثیر کدورت قدیمی و دوئلی غیرمستقیم
هفته چهارم سیزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی با جدال تیم‌های استقلال تهران و صبای قم آغاز می‌شود که جذابیت‌های این دیدار علاوه بر داخل زمین روی نیمکت‌ها هم به چشم خواهد خورد.


به گزارش حدیدنیوز، هفته چهارم سیزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی با جدال تیم‌های استقلال تهران و صبای قم آغاز می‌شود که جذابیت‌های این دیدار علاوه بر داخل زمین روی نیمکت‌ها هم به چشم خواهد خورد. جایی که محمد مایلی‌کهن و امیر قلعه‌نویی رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت و دوئلی غیرمستقیم خواهند داشت.


روز نخست هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر باشگاه کشور در حالی روز شنبه با برگزاری دو دیدار آغاز می شود که رویارویی تیم‌های قلعه نویی و مایلی کهن در ورزشگاه آزادی یکی از مهمترین و جالب ترین هفته را رقم می زند. در دیگر دیدار هم تیم فولاد در خانه به مصاف تیم بدون برد و باخت لیگ سیزدهم می رود.

فولاد خوزستان – داماش گیلان


تیم فولاد نماینده چهارم ایران در آسیا پس از اینکه بازی نخست خود در لیگ سیزدهم را با شکست مقابل قهرمان جام حذفی آغاز کرد، در دو بازی فجر و صبای قم را شکست داد تا خود را به عنوان یکی از مدعیان این رقابتها مطرح کند و در بین تیم‌های بالای جدول قرار گیرد.

شاگردان حسین فرکی در این بازی که دومین دیدار خانگی آنها در لیگ سیزدهم هست میزبان داماش گیلان هستند و به چیزی جز رسیدن به سومین پیروزی خود در این مسابقات فکر نمی کنند. این پیروزی آنقدر ارزشمند است که آنها را می تواند حتی در بین سه تیم برتر لیگ در پایان هفته چهارم قرار داده و یا اگر تیم‌های پرسپولیس و سپاهان مقابل حریفان خود متوقف شده و یا شکست بخورند حتی این تیم به صدر جدول هم برسد.

فولادی ها در این بازی تیم داماش را پیش را دور دارند که تنها تیم بدون برد و باخت لیگ سیزدهم است تیمی که با مشکلات بسیار پای در مسابقات گذاشت و با مدیریت عابدینی و حمایت افشین ناظمی طلسم بدون شکست بودن خود را می خواهد در اهواز هم حفظ کند. البته صحبت از پیروزی داماش مقابل فولاد غیر ممکن نیست اما کاری بسیار سخت خواهد بود و اگر این اتفاق رقم بخورد داماشی ها می توانند به یک آرامش نسبی برسند و با تکیه بر همین آسودگی خیال رقابتهای لیگ را ادامه دهند.

البته یکی از نکاتی که ممکن است روی عملکرد دو تیم تاثیر منفی بگذارد گرمای هواست که رقیب هر دو تیم میزبان و میهمان خواهد بود. هرچند بازی در ساعات ابتدایی شب آغاز می‌شود اما باز هم هوای اهواز گرم است و بازیکنان دو تیم را اذیت خواهد کرد.

استقلال – صبای قم


قلعه نویی- مایلی کهن؛ قرار گرفتن نام این دو مربی با تجربه فوتبال ایران کنار همدیگر اختلافات و کدورت های سالهای نه چندان دور را تداعی می کند روزهایی که مایلی کهن برای مدتی کوتاه مربی تیم ملی شد و علیه قلعه نویی بیانیه های تندی را صادر کرد و لقب هایی را هم به قلعه نویی نسبت داد و باعث شد طرفین در مصاحبه هایی تند علیه یکدیگر موضع گیری کنند تا بازی فصل گذشته جام حذفی بین دو تیم استقلال و گهر درود که در آن زمان هدایتش بر عهده مایلی کهن بود ادامه داشت اما قبل از آن بازی قلعه نویی و مایلی‌کهن با همدیگر روبوسی و آشتی "فوتبالی" کردند .

روز شنبه بار دیگر قلعه نویی و مایلی کهن برابر همدیگر قرار می گیرند. یکی روی نیمکت استقلال و دیگری روی نیمکت صبای قم. هر دو تیم دو برد و یک باخت دارند. هر چند تیم استقلال با رای کمیته انضباطی به خاطر تخلف تماشاگرانش با کسر یک امتیاز مواجه شده و همین مساله عاملی برای قرار گرفتن این تیم در رده های پایین تر از صبا در جدول رده بندی لیگ شده است.

استقلالی ها که برای دومین بار در لیگ سیزدهم میزبان هستند باید از دو جنبه جبران کنند؛ ابتدا از لحاظ فنی و در زمین مسابقه زیرا آبی پوشان در نخستین بازی که میزبان بودند شکست تلخی را برابر سپاهان تجربه کردند و از سوی دیگر فحاشی تماشاگران آنها به داور و بازیکنان حریف باعث شد علاوه بر اینکه سه امتیاز آن بازی را در زمین از دست دادند و با کسر یک امتیاز دیگر از بیرون زمین مسابقه مواجه شوند.

مردان قلعه نویی پس از پیروزی ارزشمند ۴ بر ۲ در زمین فجر سپاسی با انگیزه بسیار بالا در این مسابقه به میدان می روند و امیدوارند با کسب ۳ امتیاز این بازی به جمع مدعیان بالا جدول باز گردند و روزهای بهتری را در مسابقات لیگ تجربه کنند.

در سوی دیگر میدان صبای قم که لیگ را با دو پیروزی ارزشمند برابر ملوان و نفت تهران آغاز کرد هفته پیش مغلوب فولاد شد و حالا به فکر جبران آن شکست و پس گرفتن رده خود در بین سه تیم بالای جدول است. صبایی ها در خط حمله خود مهاجمی مثل رضا عنایتی را در اختیار دارند، بازیکنی که دو بار با پیراهن استقلال آقای گل لیگ شد و امروز لقب برترین گلزن تاریخ لیگ برتر را یدک می کشد. صبا می تواند با تکیه بر توانایی‌ها این بازیکن و انگیزه جوانی بازیکنانی که کنار او به میدان می روند خط دفاعی استقلال را تهدید و حتی دروازه گلر مطرح آبی پوشان را با خطر مواجه سازد.

قطعا رقابت استقلال و صبای قم از سکوها تا نیمکت ها و بازیکنان درون زمین همگی رقابت و حساسیت مخصوص خود را دارند و تیم برتر این بازی می تواند یکی از رقبا را از صدر جدول دور کند و خودش را در بین مدعیان قرار دهد. برنامه دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه ۱۹ مرداد:
* فولاد خوزستان - داماش گیلان - ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه تختی اهواز
* استقلال تهران - صبای قم - ساعت ۲۱:۱۵ ورزشگاه آزادی

یکشنبه ۲۰ مرداد:
* گسترش فولاد تبریز - فجر سپاسی - ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه یادگار امام تبریز
* مس کرمان - ذوب‌آهن - ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه امام علی کرمان
* نفت تهران - راه‌آهن - ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه دستگردی تهران
* ملوان بندرانزلی - استقلال خوزستان - ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه تختی انزلی
* سپاهان اصفهان - تراکتورسازی تبریز - ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
* سایپا البرز - پرسپولیس - ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه انقلاب کرج/مهر http://hadidnews.com/vdceeo8w.jh8xfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما