تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
آمارهای موجود از فعالیت ۲۷ شرکت بیمه مستقیم در نه ماهه اول سال جاری، حاکی از این است که حجم حق بیمه های تولیدی بازار بیمه با ۲۶.۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۱۱۶.۸ هزار میلیارد ریال رسیده است. تعداد بیمه نامه های صادره در این مدت نیز با ۹ درصد رشد نسبت به نه ماهه اول سال قبل در حدود ۲۸.۴ میلیون فقره بود که سهم بخش غیردولتی از این تعداد، ۵۵ درصد است. معادل ۴۲.۳ درصد حق بیمه های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد اختصاص داشت و ۲۱.۹ درصد حق بیمه های تولیدی مرتبط با بیمه درمان بود.
جزئیات عملکرد صنعت بیمه در سال ۹۲ / بیمه‌ها چقدر خسارت پرداخت کردند؟
به گزارش حدیدنیوز، آمارهای موجود از فعالیت ۲۷ شرکت بیمه مستقیم در نه ماهه اول سال جاری، حاکی از این است که حجم حق بیمه های تولیدی بازار بیمه با ۲۶.۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۱۱۶.۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سهم بخش غیردولتی از این مقدار به ۵۳.۴ درصد رسید و ۴۶.۶ درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.

تعداد بیمه نامه های صادره در این مدت نیز با ۹ درصد رشد نسبت به نه ماهه اول سال قبل در حدود ۲۸.۴ میلیون فقره بود که سهم بخش غیردولتی از این تعداد، ۵۵ درصد است.

معادل ۴۲.۳ درصد حق بیمه های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد اختصاص داشت و ۲۱.۹ درصد حق بیمه های تولیدی مرتبط با بیمه درمان بود.

ب) خسارت پرداختی:

شرکت های بیمه بالغ بر ۶۴.۳ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت نمودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹.۴ درصد رشد نشان می دهد.

۵۱.۵ درصد از خسارتهای بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد و ۴۸.۵ درصد مابقی به بیمه گذاران شرکت بیمه ایران اختصاص داشت.

شرکت های بیمه نزدیک ۱۱.۵ میلیون مورد خسارت به بیمه گذاران پرداخت نمودند که در مقایسه با نه ماهه سال قبل،۳۳.۱ درصد رشد داشته و سهم بخش غیردولتی از این تعداد ۳۰.۵ درصد است.

۴۲.۸ درصد از خسارت های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد پرداخت شده است.

۳۴.۲ درصد از خسارتهای پرداختی به بیمه درمان اختصاص داشت.

ج) نسبت خسارت:

طی این مدت، نسبت خسارت بازار بیمه معادل ۵۵ درصد بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۲ واحد افزایش نشان داد.

از میان ۸ شرکت بیمه ای که سهم عمده از بازار بیمه دارند (ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، توسعه، سینا و کارآفرین؛ هر یک دارای سهم بالاتر از ۳ درصد و در مجموع ۸۱.۵ درصد سهم از بازار)، در میان این شرکتها نسبت خسارت سه شرکت بیمه سینا، ایران و آسیا (به ترتیب با ۶۱، ۵۷.۲ و ۵۵.۲ درصد) بالا تر از این نسبت در بازار بیمه است.

نسبت خسارت چهار شرکت بیمه دی، متقابل قشم، رازی و نوین نیز بالاتر از این میزان در بازار بیمه است.

رشته های بیمه: درمان، بدنه خودرو و شخص ثالث و مازاد نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند.

۸۰ درصد بازار بیمه کشور توسط نمایندگان شناسایی و برای آن بیمه نامه صادر می شود ضمن آنکه ۴۰ هزار نماینده در بازار بیمه کشور فعالیت و با یکدیگر رقابت می کنند.

اعطای مجوز به دو شرکت معتبر اروپایی برای تأسیس دفتر ارتباطی بیمه در ایران

بیمه مرکزی پس از توافقتامه ژنو با ترافیک درخواست ملاقات نمایندگان و بروکرهای شرکت های معتبر بیمه خارجی مواجه شد و بسیاری از این شرکت ها برای سنجش زمینه های همکاری، نمایندگان خود را به ایران فرستادند.

همچنین با اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای رفع مشکلات تحریم و روابط بین الملل چشم اندازهای مناسبی برای صنعت بیمه ایجاد شده به نحوی که در این راستا دو شرکت معتبر اروپایی برای تاسیس دفتر ارتباطی بیمه در ایران مجوز دریافت کردند. http://hadidnews.com/vdceeo8w.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما