تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹
احتکار هندوانه در سردخانه ها توسط سودجویان

گرانی میوه میهمان ناخوانده شب یلدا

برخی سودجویان با احتکار هندوانه قصد دارند این میوه را در شب یلدا به دو برابر قیمت وارد بازار مصرف کنند.
گرانی میوه میهمان ناخوانده شب یلدا
به گزارش حدیدنیوز، آیین شب یلدا یا شب چله، برای ایرانی ها رسمی پایدار است که در آن اعضای خانواده و اقوام دور هم جمع می شوند و بلندترین شب سال را که تنها دو دقیقه با شب های دیگر تفاوت دارد، جشن می گیرند.

در آیین شب یلدا، خوردن آجیل و خشکبار شیرین، هندوانه، انار و انواع دیگر میوه های پاییزی مرسوم است که هر یک نماد و نشانه ای از روزی، تندرستی و شادکامی است.

تنها خوردن خشکبار و میوه مخصوص این شب، بهانه ای است تا هر کیلو هندوانه به قیمت گزاف فروخته شود و حدود ۱۰۰ درصد نسبت به هفته های گذشته افزایش قیمت یابد

در ایران چند سالی است که مناسبت ها و جشن های یک روزه و نیز فشار تقاضا برای کالاهایی خاص باعث شده است تا قیمت ها افزایش یافته و یک شبه قیمت برخی از انواع آن چند برابر شود.

مشاهدات میدانی خبرنگار اقتصادی فاطرنیوز حاکی از آن است که دلالان بازار میوه و تربار مرکزی تهران برخی اقلام از جمله هندوانه که به عنوان میوه نوبرانه این شب یاد می شود را به قیمت گزاف (از قراری کیلویی ۱۵۰۰تومان ) خربداری کرده و با احتکار آن در سردخانه ها قصد دارند در شب موعود آن را کیلویی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان بفروشند. http://hadidnews.com/vdce7w8z.jh8w7i9bbj.html
منبع : فاطر نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما