تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۵
سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد؛

واگذاری ۴۰ درصد سهام «هما» در زمستان

دولت باید ۴۰ درصد از سهم خود در هواپیمایی هما را که مشمول گروه ۲ است در سه ماه چهارم واگذار کند.
واگذاری ۴۰ درصد سهام «هما» در زمستان
 بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی دولت باید طبق متن اصل ۴۴ قانون اساسی ۴۰ درصد از سهم خود در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را که مشمول گروه ۲ است در سه ماه چهارم امسال واگذار کند.

به گزارش حدیدنیوز، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت، سرمایه‌گذاری و مدیریت برای دولت در آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی که موضوع فعالیت آنها مشمول گروه یک ماده (۲) این قانون است، اعم از طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تاسیس موسسه یا شرکت دولتی، مشارکت با بخش‌های خصوصی و تعاونی و بخش عمومی‌غیر دولتی، به هرنحو وبه هرمیزان ممنوع است.



طبق قانون، شرکت‌های دولتی که مشمول ماده ۲ می‌شوند باید تنها ۲۰ درصد سهام را در اختیار داشته باشند.



بر اساس لیست منتشر شده سازمان خصوصی‌سازی ۴۰ درصد سهام دولت (۶۰درصد) از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باید به بخش خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار شود.



به گزارش تسنیم، چند سالی است بحث واگذاری بخشی از سهام هما به تامین اجتماعی بابت رد دیون دولتی مطرح شده که البته این برنامه تاکنون محقق نشده است.



مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اوایل آذر امسال با اشاره به بحث خصوصی‌سازی سهام شرکت هما گفت: مقدمات این کار آذرماه پارسال فراهم شد که بر اساس مصوبه هیات وزیران مجوز واگذاری ۵۵ درصد سهام هما بر پایه یک بسته صادر شد.



فرهاد پرورش افزود: به نظرم اختلاف سازمان خصوصی‌سازی و تامین اجتماعی باعث شد توافقنامه‌ای برای این واگذاری امضا نشود. سال گذشته قیمت‌گذاری بر اساس نرخ دلار ۱۲۲۶ تومان انجام شد اما با توجه به تغییر نرخ ارز و گذشت زمان سازمان خصوصی‌سازی ارزیابی مجدد سهام را آغاز کرد.



وی تصریح کرد: بر این اساس پس از ارزیابی مجدد با نرخ ارز مبادله‌ای سهام هما با قیمت واقعی واگذار می‌شود، ضمن آنکه سازمان خصوصی‌سازی در سال جاری هما را مشمول واگذاری قرار داده است.



مدیر عامل هما با اشاره به اینکه ارزش ۵۰ درصد سهام هما با ارز ۱۲۲۶ حدود ۱۴۶۰ میلیارد تومان بود، گفت: البته ارزش ۵۰ درصد سهام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شد که به دلیل عدم استقبال از آن هیات واگذاری ۱۰ درصد آن را کاهش و رقم را حدود ۱۴۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد. http://hadidnews.com/vdce7w8w.jh8vxi9bbj.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما