تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
از سوی رئیس جمهور قانون پیگیری حقوقی - سیاسی نقش و دخالت آمریکا و انگلیس درکودتای ۲۸ مرداد جهت اجرا ابلاغ شد.
 به گزارش حدیدنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور قانون پیگیری حقوقی - سیاسی نقش و دخالت آمریکا و انگلیس درکودتای ۲۸ مردادکه در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده برای اجرا ابلاغ کرد.



براساس این قانون ، با توجه به افشا و اعلام رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مبنی بر دخالت دولت‌های آمریکا و انگلیس در طراحی و اجرای کودتای ۲۸ مرداد علیه کشور ایران و نقض حاکمیت ملی و ورود خسارات سنگین مادی و معنوی به کشور، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است کارگروهی را به منظور برآورد خسارات مادی و معنوی وارده به ملت ایران فورا تشکیل دهد و هر سه ماه یک‌بار گزارش اقدامات این کارگروه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.



بر  این اساس ، وزیر امور خارجه (رئیس کارگروه)،دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات ، نماینده تام الاختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ،رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعضای کارگروه پیگیری جبران خسارات کودتای ۲۸ تعیین شده اند.



طبق این قانون ،۰۰">کارگروه موظف است راهکارهای پیگیری خسارت‌های مادی و معنوی را به مجلس ارائه دهد.



همچنین نمایندگان دولت را موظف کردند پس از برآورد خسارات نسبت به پیگیری و احقاق حقوق ملت ایران از طریق مجامع و نهادهای ذیربط داخلی و بین‌المللی اقدام کند. http://hadidnews.com/vdce7p8w.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما