تاریخ انتشار :شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴
معاون محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون موجب استمرار آلودگی هوا در تهران شده‌ است، گفت: کیفیت هوا برای همه افراد در شرایط ناسالم قرار دارد.
سومین روز متوالی آلودگی هوا در تهران/کیفیت ناسالم هوا برای همه افراد
به گزارش حدیدنیوز؛ محمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران اظهار کرد: آلودگی هوای ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که پس از ناپایداریهای جوی اخیر وارد تهران شده از روز گذشته شدت بیشتری گرفته و موجب وقوع شرایط ناسالم برای همه افراد شده است.

وی ادامه داد:  امروز شنبه چهارم دی ماه نیز دستگاههای سنجش کیفیت هوای تهران میانگین شاخص عددی 152 را اعلام کرده‌اند که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای همه افراد است.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران  ادامه داد: بیماران قلبی و ریوی، گروههای حساس، سالمندان و کودکان در شرایط کاهش کیفیت هوا باید از تردد غیرضروری در شهر و محلهای پرترافیک خودداری کنند.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با اشاره به آلوده‌ترین مناطق تهران عنوان کرد: شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در منطقه چهار تهران بر روی عدد 194 قرار دارد که آلوده‌ترین منطقه استان تهران محسوب می‌شود.

رستگاری تصریح کرد: شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شهرری، منطقه 18، منطقه 6 و دانشگاه علم و صنعت نیز بالاتر از عدد 170 قرار دارد و شرایط در این نقاط ناسالم‌تر از سایر خیابانهای تهران است.

رستگاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که وضعیت وارونگی دما و آلودگی هوا تا 24 ساعت آینده در تهران ماندگار باشد و رفته‌رفته وضعیت کیفیت هوا با ورود سامانه بارشی جدید بهبود پیدا کند.

 آلودگی هوای ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در روزهای گذشته کلانشهرهای کشور و به‌ویژه تهران را در برگرفته و این وضعیت از 24 ساعت گذشته شدیدتر شده است.

ساکنان تهران آخر هفته سختی را در آلودگی هوا سپری کردند و تمهیدات مسئولان استان مبنی بر تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستانهای تهران به جز رودهن، دماوند و فیروزکوه یا عدم فروش طرح ترافیک روزانه هم نتوانسته  از غلظت آلاینده‌ها بکاهد.

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، مردم کلانشهرها و تهران باید حداقل تا 24 ساعت آینده آلودگی هوا را تحمل کنند و چشم به وزش باد و بارش باران داشته باشند. http://hadidnews.com/vdce7n8x.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما