تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۲
دولت بلغارستان پس از کامل شدن تحقیقات درباره عملیات انفجاری انجام شده علیه برخی اتباع رژیم صهیونیستی در خاک این کشور به این نتیجه رسیده است که هیچ اتهامی متوجه حزب الله و ایران نیست.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایران‌هسته‌‎ای، برخی منابع مطلع در بیروت می گویند دولت بلغارستان پس از کامل شدن تحقیقات درباره عملیات انفجاری انجام شده علیه برخی اتباع رژیم صهیونیستی در خاک این کشور به این نتیجه رسیده است که هیچ اتهامی متوجه حزب الله و ایران نیست و اسراییل درصدد سند سازی علیه ایران است.

این منابع که خود تبعیت لبنانی دارند تاکید کردند که در پی انفجار یک اتوبوس حامل حدود ۲۰ نفر از اتباع سرزمین های اشغالی در روز چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ (۱۸ ژوئیه ۲۰۱۲) فشارهای شدیدی از سوی اسراییل به دولت بلغارستاان وارد شد تا ایران و حزب الله را به عنوان طراحان و مجریان این حادثه معرفی کند اما دولت بلغارستان تا کنون درمقابل این فشارها مقاومت کرده است.

این منابع با اشاره به نفوذ وسیع اسراییل در بلغارستان، گفتند که دولت صوفیا پس از تحقیقات مفصل به این نتیجه رسیده است که مسئول این حادثه گروه های سلفی و جهانی مستقر در بلغارستان بوده اند و مووضع هیچ ربطی به حزب الله و ایران ندارد.

بنابر این گزارش، بلغارستان عقیده دارد مهم ترین کشوری که باید دراین باره توضیح بدهد ترکیه است.

این منابع اضافه کردند دولت بلغارستان در خفا امریکایی ها را مقصر اصلی این حادثه می کند چرا که عقیده دارد باز شدن پای القاعده به منطقه شرق اروپا در واقع محصول سیاستی است که امریکا در لیبی و سوریه درپیش گرفته است.

با این حال، این منابع گفتند که فشار سنگینی بر روی دولت بلغارستان وجود دارد و احتمال اینکه این دولت مجبور شود نتیجه ای بر خلاف یافته های حقیقی خود را اعلام کند، منتفی نیست. http://hadidnews.com/vdcdzz0f.yt0sz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما