تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۹
آغاز صادرات هندوانه به عراق، پایان یافتن محصولات هندوانه جنوب، افزایش دمای هوا و شروع ماه مبارک رمضان مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت هندوانه در بازار هستند.
چه شد هندوانه گران شد!+عکس
به گزارش حدیدنیوز، با آغاز ماه مبارک رمضان، بازار شاهد افزایش قیمت ۴۵ درصدی قیمت هندوانه بود به طوری که این میوه در میادین میوه و تره‌بار تهران نایاب شد.

براساس این گزارش، قیمت این نوع صیفی حدود ۲۵۰ تومان افزایش یافت به طوری که مشاهدات خبرنگار رویکرد حکایت از کمیاب شدن آن در میدان مرکزی میوه و تره‌بار دارد.

آغاز صادرات هندوانه به عراق و پایان یافتن محصولات هندوانه جنوب از دلایل افزایش قیمت هندوانه است؛ هرچند که آغاز برداشت محصول هنوانه در گرگان و سبزوار که طی ۱۰ روز آینده صورت می‌گیرد، می‌تواند در کاهش قیمت این محصول نقش بسزایی داشته باشد.

با این حال باید به این نکته توجه داشت که افزایش دمای هوا و شروع ماه مبارک رمضان مهم‌ترین عامل افزایش تقاضا برای این محصول است که همین امر افزایش قیمت هندوانه در بازار را به همراه داشته است.

گزارش میدانی نشان می‌دهد که قیمت هندوانه در میدان میوه و تره‌بار تهران کیلویی ۶۵۰ تومان است که پیش از این به قیمت ۴۰۰ تومان عرضه می‌شد؛ قیمت هندوانه در بازار تهران نیز هم‌اکنون کیلویی ۱۰۰۰ تومان است که پیش از آغاز ماه مبارک رمضان ۷۵۰ تومان به فروش می‌رسید. http://hadidnews.com/vdcdzn0x.yt0no6a22y.html
منبع : رویکرد
نام شما
آدرس ايميل شما