تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲
با راه اندازی واحد تصفیه پالایشگاه آبادان؛

افزایش چهار میلیون لیتری تولید بنزین یورو 4 کشور از هفته آینده

با راه اندازی کامل واحد تصفیه بنزین پالایشگاه آبادان در هفته آینده، روزانه حدود چهار میلیون لیتر به تولید بنزین یورو ٤ کشور افزوده می شود.
افزایش چهار میلیون لیتری تولید بنزین یورو 4 کشور از هفته آینده
سعید محجوبی اظهار داشت: تاکنون میزان بنزین، آروماتیک و الفین موجود در این میزان بنزین تولیدی پالایشگاه آبادان در حد استاندارد یورو ٤ و حتی بهتر از آن بوده، اما با راه اندازی این واحد، تنها مشکل آن که میزان گوگرد، بوده نیز برطرف خواهد شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان آنکه این میزان بنزین یورو ٤ تولیدی در پالایشگاه آبادان قرار است در شهرهای آبادان، اهواز و حومه توزیع شود، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ٢٠ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ (بدون در نظر گرفتن تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی و کاهش تولید آن) در کشور تولید می شود که این میزان از خرداد ماه به ٢٤ میلیون لیتر می رسد.

وی با اشاره به راه اندازی واحدهای آلکیلاسیون، ایزومریزاسیون و اسید سولفوریک پالایشگاه آبادان در مهر ماه امسال، افزود: با راه اندازی واحدهای مذکور حدود دو و نیم میلیون لیتر به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد.

پیش از این نیز سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به ایرنا گفته بود: حدود ۳۰ درصد بنزین توزیعی و مصرفی کشور دارای استاندارد یورو چهار است.

وی با بیان آنکه کل بنزین مصرفی کشور روزانه ۷۰ میلیون لیتر است، افزود: اکنون روزانه ۱۸ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو چهار در کشور توزیع و عرضه می شود.

قرار است با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس تا پایان سال آینده می توانیم بخش دیگری از شهرهای کشور را زیر پوشش توزیع بنزین یورو چهار قرار بگیرند.

همچنین با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس که از سال ۱۳۸۵ عملیات اجرایی آن آغاز شده، در تمام شهرهای کشور بنزین یورو چهار توزیع خواهد شد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس می تواند روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ تولید کند. http://hadidnews.com/vdcdzn0s.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما