تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۲
با وجود اینکه صدور ویزا برای زائران ایرانی و عراقی رایگان است، اما برخی از دفاتر مجاز خدمات مسافری و گردشگری خوزستان در اقدامی خلاف و غیرقانونی مبالغ زیادی را به نام «قانون» از مردم دریافت میکنند.
سوء‌استفاده دفاتر مسافرتی از زائران حسینی!
به گزارش حدیدنیوز، اسفندماه سال گذشته بود که حسن روحانی ریاست جمهوری ایران به همراه یک هیات بلندپایه برای دیدار با مقامات و سران عراقی و توافق بر سر چند موضوع راهی این کشور شد.
 
این دیدار مهم و راهبردی علاوه بر اینکه در منطقه و جهان بسیار تاثیرگذار و بازتاب فراوانی داشت، دستاوردهای مهم و خوشحال‌کننده‌ای را نیز به ارمغان داشت.
 
تلخ کردن کام زائران با تراشیدن هزینه‌های غیرقانونی
 
«صدور ویزا برای زائران ایرانی و عراقی رایگان می‌شود» این خبری بود که در همان ابتدای امر از سوی برخی دولتمردان رسانه‌ای شد و سپس رئیس جمهور ایران و نخست‌وزیر عراق آن را به صورت رسمی اعلام کردند و این توافق را برای ارتباط میان دو کشور همسایه و مسلمان عراق و ایران مهم خواندند.
 
این خبر قطعاً یکی از اخبار شیرین و خوشحال کننده سال ۹۷ برای محبان اهل‌بیت در سرتاسر ایران اسلامی بود، مردمی که زیارت نجف، کربلا، کاظمین، سامراء و… آرزوی همیشگی آنها است.
 
با اجرایی شدن این توافق به صورت رسمی تعداد زیادی از مردم برای زیارت عتبات عالیات اقدام کردند اما در میان این شوق و ذوق مردم، برخی از دفاتر و شرکت‌های مجاز خدمات مسافری و گردشگری خوزستان اقدام به سوء‌استفاده از زائران و مسافران کرده و هزینه‌های غیرقانونی را به نام قانون دریافت کرده و با این عمل غیراخلاقی خود کام شیرین محبان حسینی را تلخ کردند.
 
هزینه صدور ویزا ۱۵ هزار تومان است
 
حویزاوی با اشاره به صدور ویزای رایگان از طریق کنسولگری عراق در اهواز، اظهار کرد: برخی از دفاتر و شرکت های غیرمجاز و فاقد مجوز فعالیت برای صدور هر ویزا از مردم ۱۰ دلار مطالبه می‌کنند که این عمل خلاف و غیرقانونی است.
 
وی افزود: دفاتر و شرکت های مجاز خدمات مسافری و گردشگری خوزستان مجاز هستند که فقط برای هزینه های کارگزاری و اداری مبلغ ۱۵ هزار تومان برای صدور ویزا از مردم دریافت کنند.
 
مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان گفت: مردم استان خوزستان مبلغی بیش از مبلغ ۱۵ هزار تومان به دفاتر نپردازند چرا که این مبلغ تنها مبلغ قانونی و مصوب است.
 
مردم به دفاتر قانونی و خوش‌نام مراجعه کنند
 
حویزاوی عنوان کرد: برخورد با دفاتر و شرکت‌های متخلف بر عهده سازمان حج و زیارت نیست، بلکه باید دیگر نهادهای قانونی با این شرکت‌ها برخورد کنند و ما به مردم توصیه می‌کنیم که برای صدور ویزا به شرکت‌های بی نام و نشان و غیرقانونی مراجعه نکنند.
 
وی اظهار کرد: رایگان شدن ویزا به معنا حذف ویزا نیست، زائران باید برای عزیمت به عتبات عالیات تمام مدارک قانونی از جمله گذرنامه و ویزا داشته باشند.
 
مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیلاب و بسته شدن مسیر تردد در دشت آزادگان، عزیمت به عتبات عالیات از طریق پایانه مرزی چذابه تا اطلاع ثانوی متوقف و زائران باید از طریق پایانه مرزی شلمچه اقدام کنند.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdcdzf0s.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما