تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۵
هوا صبح امروز دوباره آلوده شد، پس باید منتظر سرفه‌های پی در پی، دود، کاهش دید افقی باشید.
صبح ۱۸ دی ۹۵؛ بازگشت آلودگی هوا/ ۵ منطقه تهران در وضعیت قرمز
به گزارش حدیدنیوز به نقل از خبرآنلاین؛ هرچند هفته گذشته چند روز هوا به شدت تمیز بود اما از روز گذشته و با وجود تعطیلات،‌انباشت آلاینده های جوی، موجب شده است که در ۲۴ ساعت منتهی به ۸ صبح امروز، متوسط شاخص روی عدد ۱۲۸ بایستد. این درحالی است که روز گذشته هوا سالم بود و شاخص عدد ۹۳ را نشان می‌داد.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران معتقد است افزايش دما و كاهش سرعت باد و در كلام اينورژن، موجب شده است که آلاینده‌های جوی خارج شده از موتور خودروها (كاربراتوری، فرسوده، كاميون‌ها و موتورسيكلت‌ها) هوا را آلوده می‌کنند و حتی ممکن است كار را در تهران به جايي برسانند كه اگر باد و باران نيايد، مدارس تعطيل شوند و شهر به كما رود.

علاوه بر این درحال حاضر هوای ۵ منطقه پایتخت در وضعیت قرمز قرار دارد؛

مطابق نقشه، بدترین هوای فعلی تهران از ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس ثبت شده است، حوالی گیشا با عدد ۱۵۹. پس از آن ایستگاه شادآباد در منطقه ۱۸ عدد ۱۵۸ را نشان می‌دهد. عدد ۱۵۴ برای ایستگاه دانشگاه شریف است. ایستگاه‌های شهرری و شمال منطقه ۲ هم عدد ۱۵۲ را نشان می‌‌دهند.

همچنین مريم نادري مدير واحد پايش و پيش‌بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در روز جاري است به طوریکه در اکثر ساعات روز وزش باد آرام (سرعت باد با بزرگی بین 0 تا 2 متر بر ثانیه) انتظار می رود. این شرایط کمابیش برای فردا (یکشنبه) نيز برقرار خواهد بود و تنها در برخی ساعات بعدازظهر وزش باد با بزرگی بین 3 تا 4 متر بر ثانیه پیش بینی می شود. همچنین دما طی امروز و فردا افزایش نسبی خواهد یافت.

براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می رود با روند افزایشی غلظت آلاینده ها از امروز شرایط نامطلوب کیفی هوا به ویژه برای گروه های حساس برقرار شود. در روز يكشنبه نيز آلودگي هوا افزايش خواهد داشت.

http://hadidnews.com/vdcdz50s.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما