تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۴
مهدی چمران برای سومین سال پیاپی دوره چهارم شورای شهر تهران به عنوان رئیس انتخاب شد. در انتخابات امروز هیئت رئیسه قبلی دوباره انتخاب شدند.
چمران با رای قاطع رئیس شورای شهر ماند/طلایی نائب رئیس/ پیرهادی و قناعتی عضو هیئت رئیسه ماندند
به گزارش حدید نیوز، دویست و هشتاد وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در حالی از دقایق پیش آغاز به کار کرد که در اولین دستور جلسه امروز شورا قرار است رئیس و اعضای هیئت رئیسه برای چهارمین سال از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شوند. در ساعات ابتدایی این جلسه بازار لابی گزینه ها بسیار داغ بود به طوری که نمایندگان اصلاح طلبان و اصولگرایان در حال تبلیغ برای گزینه مورد نظر خود بودند.

الهه راستگو نخستین نماینده مردم در پارلمان شهری بود که در جلسه امروز حضور یافت.

از حاشیه های قابل توجه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران می توان به حضور گسترده عکاسان و خبرنگاران اشاره کرد.

تردد خبرنگاران و همچنین رابطین رسانه ای اعضا در جلسه امروز با داشتن کارت ویژه امکان پذیر است و مسئولان حاضر اجازه حضور افراد بدون کارت مشخص را نمی دهند.

گفتنی است رحمت الله حافظی عضو اصولگرای شورای شهر به عنوان فردی مستقل برای پست نایب رئیسی کاندیدا شد.

در ساعت 9:34 اوراق رای گیری بین اعضای شورای شهر توزیع شد. قرار است مهدی چمران و احمد مسجد جامعی برای انتخابات ریاست شورای شهر رقابت کنند.

قرار است هادی ساعی از  اصوالگرایان و ولی الله شجاع پوریان اصلاح طلب آرا را  شمارش کنند.

گلدان جمع آوری آرا در بین اعضا چرخانده و اعضای شورا رای خود را در آن ریختند.

مهدی چمران با 16 رای رئیس شورای شهر تهران باقی ماند. احمد مسجد جامعی نیز 14 رای کسب و یک رای نیز سفید بود.

گفتنی است برای  رقابت برای پست نایب رئیسی شورای شهر  مرتضی طلایی(اصولگرا)، احمد حکیمی پور(اصلاح طلب و رحمت الله حافظی( مستقل)  کاندید شدند که پس از شمارش آرا مرتضی طلایی با 17 رای نائب رئیس شورای شهر شده و احمد حکیمی پور 13 و حافظی یک رای آوردند.

برای پست منشی شورای شهر محسن سرخو،محمد مهدی تند گويان،محسن پيرهادی و ابوالفضل قناعتی کاندید شدند که محسن پیرهادی 17 رای منشی اول و ابوالفضل قناعتی با 17 رای به عنوان منشی دوم  عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران شدند. تندگویان نیز 15 رای و محسن سرخو 13 رای کسب کردند.

برای سمت سخنگویی شورای شهر رضا تقی پور و اسماعیل دوستی کاندید شدند که رضا تقی پور با 16 رای به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران انتخاب شد. اسماعیل دوستی نیز توانست 14 رای کسب کند.

گفتنی است در انتخاب سخنگوی شورای شهر نیز یک عضو رای سفید داخل گلدان انداخت. http://hadidnews.com/vdcdxz0s.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما