تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین مشکل دولت است، گفت: 700 هزار شغل در یک‌سال گذشته ایجاد شد اما به دلیل اینکه تعداد بیکاران بسیار است، این ایجاد شغل خیلی احساس نمی‌شود.
ایجاد 700 هزار شغل در کشور/ پرداخت یارانه به مردم اشتباه است
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، محمود واعظی️ بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران که در این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه از روز گذشته در حال بررسی منطقه هستم و شاهد بودم که اقتصاد مقاومتی بسیار جدی گرفته شد و جای قدردانی نیز دارد، اظهار کرد: نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی نگاه تبلیغی و برگزاری جلسات مختلف نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشکلات متعلق به اکنون نیست بلکه از گذشته وجود داشت، افزود: از زمان اکتشاف نفت در پرداختن به زمینه‌های دیگر سست و متکی به نفت و پول آن شدیم که مشکلاتی را هم به همراه داشته است.

* خروج از اتکا به نفت، پیام اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به اینکه پیام اقتصاد مقاومتی این است که از متکی بودن به نفت و تاثیر تغییر قیمت آن بر اقتصاد کشور بکاهیم، خاطرنشان کرد: دولت باور جدی دارد که در نتیجه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد و امیدواریم بتوانیم خوب عمل کنیم تا برای همیشه اقتصادمان را نجات دهیم.

واعظی با بیان اینکه مسؤولان و مردم باید نگاهی عمیق، دراز‌مدت و استراتژیک به اقتصاد مقاومتی داشته باشند، تصریح کرد: به دنبال پایه‌ریزی اقتصاد جدید در کشور هستیم تا بتوانیم فقط به صادرات نفت متکی نباشیم، بدون تصدی دولت اقتصاد در اختیار مردم باشد، فرهنگ‌سازی خرید کالاهای داخلی ایجاد شود و بخش خصوصی حرفه‌ای داشته باشیم که برای تحقق و عملیاتی شدن آنها یک نسل باید تلاش کند.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اینکه نمی‌توان به زیر مجموعه‌ها بی‌تفاوت بود، گفت: اگر پول یارانه مردم هر منطقه برای توسعه همان منطقه خرج می‌شد، اتفاقات بسیار بزرگی را شاهد بودیم، اما اشتباهات گذشته کار را سخت کرده است.

* عدم وجود اختلاف در دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با وجود اختلافات در حوزه‌های مختلف اما در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در کشور هیچ اختلافی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مزیت استان مازندران در زمینه گردشگری، کشاورزی و صنایع کوچک وابسته به آن است، تصریح کرد: باید مزیت‌ها و فرصت‌های مناطق شناسایی شود و با تشکیل اتاق‌های فکر در حوزه‌های مختلف گردشگری و ... پرداخته و ایده‌های جدید ارائه شود.

واعظی با بیان اینکه کشاورزی دارای زیر مجموعه‌های متعددی است، خاطرنشان کرد: در کنار وجود بخش خصوصی حرفه‌ای، دولت وظیفه دارد از بخش‌های مختلف حمایت کند.

* در کنار هم بودن، به جای انتقاد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به جای انتقاد از یکدیگر، باید در کنار هم بنشینیم و دست به دست هم دهیم و با تعامل کارها را پیش ببریم، افزود: با جذب سرمایه از بخش خصوصی داخلی و خارجی و استفاده از مواهب الهی می‌توانیم کشورمان را آباد کنیم.

وی درباره وجود مقررات و قوانین دست‌ و‌ پا گیر که برای مناطق مختلف بدون در نظر گرفتن تفاوت‌ها تعمیم داده می‌شود، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند این قوانین را مطرح کنند تا در قوانین اصلاحاتی صورت گیرد و مشکلات حل شود.

* ایجاد 700 هزار شغل در یک‌سال گذشته

️واعظی با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین مشکل دولت و معضل انباشته شده از دولت گذشته بوده که به دولت تدبیر و امید به ارث رسید، اظهار کرد: 700 هزار شغل در یک سال گذشته ایجاد شد اما به دلیل اینکه تعداد بیکاران بسیار است، این ایجاد شغل خیلی احساس نمی‌شود.

وزیر ارتباطات همچنین تصریح کرد: لزومی نیست همه کارمند شوند بلکه جوانان باید کارآفرین باشند و در برای توسعه گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در مازندران مازاد بر نیاز استان و حتی کشور است، خاطرنشان کرد: باید بر بازاریابی خارجی تمرکز کنیم و از بازارهای روسیه و دیگر کشورها که بازار بزرگی است، غافل نباشیم.

* هدف دولت، حل مشکلات مردم به جای حاشیه‌روی‌ها

واعظی با بیان اینکه مشکلات را به یک‌باره نمی‌توان حل کرد، افزود: در استان مازندران ظرفیت‌های فراوان از جمله، منابع طبیعی و معدنی، نیروی انسانی و همبستگی مردم و مسؤولان وجود دارد که امیدواریم هر چه بیشتر از این فرصت‌ها برای رفع مشکلات استفاده شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت به دنبال رفتن به حاشیه نیست و باید مشکلات مردم شناسایی و حل شوند، گفت: مردم تحت تاثیر فضاهای ساختگی و جوسازی قرار نمی‌گیرند و خودشان متوجه و قدردان هستند. http://hadidnews.com/vdcdx90s.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما