تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲
رئیس بازرسی کل کشور از تعامل خوب سران سه قوه برای مبارزه با تخلفات بانکی خبر داد.
تعامل خوب سران سه قوه برای مبارزه با تخلفات بانکی
به گزارش حدیدنیوز، ناصر سراج ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاریخچه سازمان بازرسی کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال 1308 شروع به کار کرد و در اصل 174 قانون اساسی نظارت بر امور کشور و نظارت بر اجرای صحیح قانون از وظایف عمده این سازمان است و هر جا قانون نقص می‌شود و سوء جریانی اتفاق می‌افتد وظیفه این سازمان است که ورود پیدا کند.
 
رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه وضعیت جرایم و سوء جرایم در این استان نسبت به کشور کمتر است، عنوان کرد: در سال‌ گذشته مقام معظم رهبری در خصوص جریانات سوء اقتصادی، رشوه، محیط‌ زیست و اقتصاد مقاومتی فرمایشاتی داشتند.
 
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور در خصوص اقتصاد مقاومتی بیشترین تلاش و کارها را انجام داد که سازمان در 24 موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی 24 کارگروه ویژه در این سازمان تشکیل شد و در 29 بهمن سال گذشته گزارش سالانه اقتصاد مقاومتی به ایشان تقدیم شد.
 
سراج ادامه داد: برنامه‌های مورد نظر دولت در اقتصاد مقاومتی توسط  سازمان بررسی و برآورد شد که چند درصد از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این موارد 24گانه توسط دولت انجام شد، سپس به روسای سه قوه‌ ارسال گردید و رئیس جمهور دستور داد مشاورین اقتصادی پیشنهاد مورد نظر خود را ارائه و معاونین برنامه‌های پیشنهادی سازمان را بررسی کنند.
 
وی تصریح کرد: بعد از پیام مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با پدیده زمین‌خواری و کوه‌خواری و همین‌طور حفاظت از محیط‌ زیست رئیس قوه قضاییه بخشنامه‌ای به تمام سازمان‌ها ارسال کرد و سازمان‌ها موظف شدند گزارشی در خصوص زمین‌خواری و کوه‌خواری تهیه کند که گزارش اولیه سازمان بازرسی کشور اردیبهشت امسال به رئیس قوه قضاییه تقدیم می‌شود.
 
سراج به وضعیت زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: پدیده زمین‌خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در همین خصوص تخلفاتی هم صورت گرفته که لازم است دادگستری، محیط‌ زیست، منابع طبیعی و همچنین استانداری استان بر لزوم حمایت از محیط زیست و این پدیده‌ها نظارت داشته باشند تا مبادا برجی به تخلف در این مناطق ساخته شود و مجبور شویم آن را تخریب کنیم.
 
رئیس سازمان بازرسی کشور از انجام تمهیدات ویژه برای بدهکاران بانکی خبر داد و ادامه داد: تعامل خوب بین روسای سه قوه وجود دارد و اخیرا جلساتی در تهران برای جلوگیری از فساد اقتصادی تشکیل شده و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد: ستادی برای مبارزه با تخلفات بانکی با حضور معاون اول دادگستری، رئیس سازمان بازرسی، دادستان کل کشور از قوه قضاییه، نائب رئیس اول و دوم مجلس و تعدادی از نمایندگان در خصوص مسائل اقتصادی از قوه مقننه و از دولت نیز وزرای اقتصادی حضور دارند و معاون اول رئیس جمهور هم رئیس این ستاد است.
 
سراج تصریح کرد: کمیته درون‌سازمانی برای بانک‌ها توسط بانک مرکزی تشکیل شده تا در این خصوص از تخلفات اقتصادی و بانکی جلوگیری شود.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: شعار سال همدلی و همزبانی بین ملت و دولت است که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و رئیس دادگستری به عنوان نماینده قوه قضاییه جلسات مختلفی در استان تشکیل دهند و زمینه تحقق این شعار را در استان فراهم کنند.
 
به گزارش فارس در حاشیه این جلسه ساختمان جدید بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط ناصر سراج افتتاح و مهرداد کرمی به عنوان مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد. http://hadidnews.com/vdcdx50s.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما