تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
هوای تهران پس از 12روز متوالی، سرانجام توسط آلاینده ازن آلوده شد.
ازن، هوای تهران را آلوده کرد
 به گزارش حدیدنیوز، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، روز جمعه شاخص آلودگی هوای تهران به عدد 114 و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس رسید.
 
البته اطلاعات رسیده از سامانه پیش بینی کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد هوا امروز به شرایط سالم باز خواهد گشت و هفته جدید با هوای آلوده شروع نخواهد شد.
 
ار ابتدای سال جاری تاکنون هوا 9روز پاک، 135روز سالم و 21 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
 
نتایج بررسی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از وزش باد مؤثر با بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه در برخی ساعات طی روز جمعه بود و  به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی از ساعات ابتدایی روز شنبه، در بیشتر ساعات وزش باد مؤثر از سمت نواحی جنوبی -جنوب شرقی پیش بینی می شود. با تداوم این شرایط در روز یکشنبه، در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه) از سمت نواحی جنوب شرقی - جنوبی انتظار می رود. همچنین دما در روز شنبه به طور جزئی کاهش خواهد یافت.
 
براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران اگرچه در روز جمعه به دلیل افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده ها از جمله ازن و ذرات معلق، در شرایط نامطلوب برای گروه های حساس بود اما انتظار می رود امروز کیفیت هوای پایتخت به سمت بهبودی سوق پیدا کرده و شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق در محدوده مرزی سالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdcdsx0s.yt09z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما