تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۶
ژنرال ماكنگا مسئوليت عمليات را در كيووي جنوبي در همسايگي اين ايالت به عهده داشت و ماه مه گذشته براي تاسيس جنبش ۲۳مارس از ارتش جدا شد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شورش در کشورهای فقیر و فاقد نظام مردمسالار، امری طبیعی است و این اتفاق طی روزهای اخیر مجددا در آفریقا رخ داده است. درگیری ها پس از آن آغاز شد که عده ای از افسران ارتش کنگو در اعتراض به میزان دستمزد خود در ماه آوریل و می اقدام به تمرد و راه اندازی شورش کردند. این گروه شورشیان ام ۲۳ را ایجاد و اقدام به مبارزه علیه دولت مرکزی کنگو کردند.

در ادامه تلاش های این گروه برای سرنگونی حکومت مرکزی، ژنرال سلطاني ماكنگا رئيس ستاد مشترك نيروهاي شورشي جنبش ۲۳ مارس در جمهوري دموكراتيك كنگو موسوم به ارتش انقلابي كنگو روز سه شنبه وارد شهر گوما مركز ايالت كيووي شمالي در شرق اين كشور شد.



ژنرال ماكنگا مسئوليت عمليات را در كيووي جنوبي در همسايگي اين ايالت به عهده داشت و ماه مه گذشته براي تاسيس جنبش ۲۳مارس از ارتش جدا شد. او در برخی رسانه ها به آقای وحشت معروف است که جنایت های زیادی را فرماندهی کرده است.

سازمان ملل متحد رواندا و اوگاندا را به حمايت از شورشيان متهم مي كند اما اين دو كشور اين اتهام را رد كرده اند.

برخی نهادهای بین المللی ماكنگا را مسئول اقدامات هولناك گسترده عليه مردم جمهوري دموكراتيك كنگو به ويژه استخدام كودك سرباز و خشونت عليه غير نظاميان می دانند اما او دولت را متهم به چنین اقداماتی می کند. http://hadidnews.com/vdcdso0f.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما