تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
صاحبنظران سیاسی و رسانه ای اذعان کردند

اقتدار ایران وعقب گردهای امریکا

صاحبنظران سیاسی معتقدند امریکا از حمایت های ایران وروسیه ونیز حزب الله دچار هراس شده است.
اقتدار ایران وعقب گردهای امریکا
 بسیاری از صاحبنظران سیاسی و رسانه ای معتقدند امریکا از حمایت های جمهوری اسلامی ایران وروسیه ونیز حزب الله دچار هراس شده به همین دلیل از جنگ رسانه ای یک هفته ای که علیه سوریه به راه انداخته بود به یکباره عقب نشینی کرد .


به گزارش حدیدنیوز، دولتمردان امریکایی درحالی از موضع جنگ علیه سوریه عقب نشینی کردند که بسیاری از محافل سیاسی ورسانه ای دنیا این عقب نشینی را ناشی از هراس امریکا ازحمایت های ایران ،روسیه وحزب الله از سوریه می دانند.

ماجرای حمله نظامی به سوریه از درگیری‌های ارتش با «جبهه النصره» و «ارتش آزاد» در ریف دمشق کلید خورد. حمله شیمیایی به منطقه «الغوطه الشرقی» که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم غیرنظامی شد، رقمی که برخی رسانه‌ها آن را به ۱۳۰۰ نفر نیز رسانده‌اند.پس از آن بود که بلافاصله مقامات آمریکایی و انگلیسی موضوع حمله به سوریه را به منظور پایان دادن به آنچه کشتار مردم خواندند، مطرح کردند. جان‌کری وزیر خارجه آمریکا حمله شیمیایی در سوریه را «اقدامی وقیحانه» خواند و از حمله نظامی به سوریه سخن گفت.

صدای شیپور تهدیدات جنگ طلبانه اوباما و مقامات امریکایی علیه سوریه درحالی به صدا در آمد که این تهدیدات با واکنش‌های جهانی روبرو شد و بسیاری از کشورها تهدید به اقدام یک‌‌جانبه از سوی آمریکا را قبیح و آن را مغایر با قوانین و قواعد سازمان‌های بین‌المللی خواندند.پیش از این نیز مقام معظم رهبری در اولین دیدار هیات دولت یازدهم در این خصوص بیان داشتند که حمله آمریکا به سوریه فاجعه‌آمیز خواهد بود و نسبت به پیامد نامعلوم جرقه در انبار باروت منطقه هشدار دادندپس از جنگ رسانه‌ای صورت گرفته طی یک هفته اخیر بود که مقامات آمریکایی از موضع خود مبنی بر جنگ، طی روزها و ساعت‌های آینده فاصله گرفته و اعلام کردند که جنگ در سوریه اتفاق می‌افتد اما زمان آن شاید به روزها و هفته‌های آینده موکول شود و منتظر تایید حمله از سوی کنگره هستیم، جلسه‌ای که قرار است طی هفته آینده برگزار شود.

این عقب نشینی در حالی است که بسیاری از صاحبنظران سیاسی و رسانه ای معتقدند امریکا از حمایت های جمهوری اسلامی ایران وروسیه ونیز حزب الله دچار هراس شده به همین دلیل از جنگ رسانه ای یک هفته ای که علیه سوریه به راه انداخته بود به یکباره عقب نشینی کرد . در همین حال یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شد که تصمیم باراک اوباما برای کسب اجازه از کنگره آمریکا به منظور دخالت‌ نظامی در سوریه "سیگنال‌های متناقضی" برای ایران و جهان می‌فرستد و آن را "شکست آشکاری در حکمرانی" خواند.

پیتر کینگ، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز با تکرار ادعاهای غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: ما اگر نتوانیم سوریه را با خط قرمز تسلیحات شیمیایی متوقف کنیم، چگونه می‌توان انتظار داشت که ایران را با خط قرمز تسلیحات هسته‌ای متوقف کنیم؟ این نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در ادامه گفت: (اوباما) اگر نمی‌خواهد شخصا اقدام کند باید ما را همین فردا برای برگزاری جلسات خبر کند. ما نباید ۹ یا ۱۰ روز صبر کنیم و به سوریه اجازه دهیم برای این کار آماده شود و چنین سیگنال‌های متناقضی برای جهان و به ویژه ایران بفرستیم.

در همین حال یک پایگاه صهیونیستی نیز اذعان کرد تاخیر در حمله ایالات متحده به سوریه، منجر به تقویت محور مقاومت متشکل از ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان شده است.پایگاه صهیونیستی دبکا نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی در خصوص اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که به ارجاع طرح حمله به سوریه اختصاص داشت، تصریح کرد: اوباما با این سخنان خود، نه تنها بار دیگر حمله نظامی به سوریه را لوث کرد بلکه اسرائیل را در ۴ حوزه به دردسر انداخت از جمله بلوک سیاسی ایران – سوریه – حزب‌الله تقویت شد؛تهران می‌تواند بدون هراس از دخالت آمریکا به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد؛حزب‌الله اکنون می‌تواند از حمایت خود از بشار اسد خوشحال باشد؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تلاش‌های ۶ ساله خود برای دست‌یابی به تفاهم با باراک اوباما را شکست خورده یافت.

همچنین نیویورک تایمز نیز با انتشار یادداشتی به قلم «آناتول لیون» استاد دپارتمان مطالعات جنگ کالج لندن، به دولتمردان آمریکایی توصیه کرده است که در سیاست‌های خود به این واقعیت که تنها یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه، مشارکت روسیه و ایران است، نوشته است آمریکا باید مخالفت‌های خود با این دو کشور را نیز به صورتی محترمانه مطرح کند و از رفتارهای «متکبرانه» و «ریاکارانه» در قبال آن‌ها دست بردارد.

تاکید صاحبنظران بر عقب نشینی امریکا از تهدیدات جنگ طلبانه درحالی است که سفرای سوریه، روسیه و ایران ضمن هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره حمله به سوریه یادآور شدند که آنها باید قبل از دست زدن به چنین خطایی، ‌محاسبات خود را برای مرحله پس از آن مرور کنند.رکن‌آبادی با اشاره به سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوریه و لبنان، حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از مردم و نظام سوریه را مورد تأکید قرار داد.

تهدیدات جنگ طلبانه دولتمردان امریکایی علیه سوریه درحالی همچنان ادامه دارد که وزیر امور خارجه کشورمان در یک گفت‌ گوی تلفنی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکومیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی، خطرات استفاده از زور و مداخله نظامی در سوریه را مورد تاکید قرار داد و مداخله نظامی در این کشور را دارای تبعاتی زیانبار و گسترده که کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود،‌ دانست.از سویی دیگر وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.همچنین «مک کالی» وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک انتصاب وی با اشاره به تحولات اخیر سوریه، هرگونه کاربرد تسلیحات شیمیایی را غیر قابل قبول دانست و مخالفت جمهوری اسلامی ایران را با تحرکات برخی کشورها در جهت راه‌اندازی جنگ جدیدی در منطقه و مداخله نظامی در سوریه محکوم کرد.

همچنین رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در تماس تلفنی با «عنیفه» وزیر خارجه مالزی با اشاره به اینکه ایران خود بزرگترین قربانی سلاح‌های کشنده شیمیایی بوده، گفت: کاربرد سلاح‌های شیمیایی هیچ توجیهی نداشته و کاملاً نادرست و محکوم است.

عنیفه وزیر خارجه مالزی نیز با بیان اینکه منطقه خاورمیانه روزهای حساسی را طی می‌کند، گفت: کشورش بشدت نگران وضعیت کنونی منطقه بوده و با استفاده از تمام ظرفیت مالزی کوشیده در جهت کاهش تنش در این منطقه حساس اقدام کند. http://hadidnews.com/vdcds50x.yt0oj6a22y.html
منبع : سیاست روز
نام شما
آدرس ايميل شما