تاریخ انتشار :شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰
صنعت خودروسازی ایران باید برای رقابت پذیری کیفیت محصولات خود را افزایش دهد.
حق ایران حضور در بین ۱۰ کشور بزرگ خودورساز جهان است
رییس انجمن جهانی خودروسازان با اعلام اینکه ایران بازار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است و این حق را داردکه بین ۱۰ تولید‌کننده برتر خودروی جهان باشد، گفت: صنعت خودروسازی ایران باید برای رقابت پذیری کیفیت محصولات خود را افزایش دهد.


به گزارش حدیدنیوز،  پاتریک بلن ، رییس انجمن جهانی خودروسازان با حضور در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه ایران کشوری با جمعیت بالاست گفت:  از آنجا که آینده ایران بسیار روشن است بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.



بلن با تاکید بر اینکه شرط صادر کننده ماندن ایران افزایش کیفیت محصولات است افزود: اگر خودرو سازان ایرانی توان رقابتی خود را افزایش دهند می‌توانند نگاه به خودرو ایرانی را افزایش دهند.



وی با اشاره به اینکه بازاریابی ایران در صادرات خودروهای تولیدی باید قوی‌تر شود اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود مطمئنا سرمایه‌گذاران بین‌المللی به زودی وارد ایران خواهند شد و صنعت خودروی ایران رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.



رئیس انجمن جهانی خودروسازان با تاکید بر اینکه ایران حق دارد بین ۱۰ تولید‌کننده برتر خودروی جهان باشد بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک کاهش تولید خودروی ایران جبران خواهد شد.



وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای هر هزار نفر یک خودرو در ایران وجود دارد گفت: این عدد بسیار کم است، پیش از این ، ایران در صنعت خودروی جهان رتبه دوازدهم را داشت اما در سال‌های اخیر به دلیل افت تولید خودرو این رتبه تغییر کرده است.



رییس انجمن جهانی خودروسازان تاکید کرد: ایران می‌تواند میان ۱۰ کشور اول تولید خودروی جهان قرار گیرد و صنایع خودروسازی ایران نرخ رشد بسیار زیادی را در آینده تجربه خواهد کرد.



وی با تاکید بر اینکه هم اکنون آمریکا و ژاپن رتبه اول و دوم تولید خودروی جهان را در اختیار دارند گفت: پیش از این ایتالیا و اسپانیا بین ۱۰ رتبه اول تولید خودروی جهان قرار داشتند که البته از این رتبه خارج شدند و کانادا و هند جای آن‌ها را گرفتند.



بلن  با تاکید بر اینکه تقاضای بسیار زیادی برای خودرو و قطعات در ایران وجود دارد اظهار داشت: صنایع خودروسازی ایران باید برای رقابت پذیری بتواند کیفیت محصولات خود را حفظ کرده و افزایش دهند.



وی با بیان این‌که ایران باید وارد فاز جدیدی در صنعت خودرو شود و نقش خود را در جهان ایفا کند، تصریح کرد:‌ تولید ناخالص داخلی ایران بیش از برزیل بوده و اقتصاد آن، اقتصاد قدرتمندی است بنابراین پتانسیل چنین اقدامی را دارد. http://hadidnews.com/vdcds50x.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما