تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۷
با هدف جلوگیری از پولشویی و سوء استفاده صورت می‌گیرد

خرید سکه و ارز با کارت شناسایی

اگر سری به صرافی‌های چهارراه استانبول و میدان فردوسی بزنید، با بخشنامه جدیدی روبه‌رو می‌شویدکه...
خرید سکه و ارز با کارت شناسایی
به گزارش حدیدنیوز به نقل از اقتصادپرس،اگر سری به صرافی‌های چهارراه استانبول و میدان فردوسی بزنید، با بخشنامه جدیدی روبه‌رو می‌شوید که بر اساس آن، برای خرید سکه و ارز باید کارت شناسایی به صرافان و فروشندگان ارائه دهید.



رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این باره به خبرنگار اقتصادپرس گفت: این بخشنامه از سوی اتحادیه صادر نشده، بلکه سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده نظیر پولشویی، خروج ارز و سکه اقدام به صدور آن کرده است.



احمد وفادار اظهار داشت: واحدهای فروش سکه و ارز برای معاملات خود باید اقدام به دریافت کارت شناسایی از مشتری کنند.



وی افزود: متاسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد سوءاستفاده‌هایی در زمینه خرید و فروش ارز و سکه با هدف پولشویی در کشور بوده‌ایم. به همین منظور سازمان امور مالیاتی تصمیم گرفته است که با دریافت کارت شناسایی از مشتری انجام این کار را به حداقل برساند.



رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: درخواست کارت شناسایی موجب انجام معاملات واقعی می‌شود و این در اصل تهمید مشترک بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی است تا سکه و ارز به دست مشتری واقعی برسد. برای نمونه بانک مرکزی اکنون دلار را با قیمت ۲۹۰۰تومان در اختیار صرافی‌ها قرار می‌دهد و آنها باید دلار را به قیمت ۳هزار تومان بفروشند، اما متاسفانه گاهی اوقات دیده می‌شود ارز با قیمت ۳۰۵۰ تومان به دست مشتری می‌رسد و برخی صرافان این مبلغ اضافه را در دفاتر و سیستم خود ثبت نکرده و به اصطلاح پولشویی و سوءاستفاده می‌کنند.



وفادار ادامه داد: با دریافت کارت شناسایی این احتمال نیز به صفر می‌رسد، زیرا قرار است به صورت انتخاب تصادفی با مشتریانی که شماره ملی آنها در دفاتر صرافان ثبت شده می‌توانند تماس بگیرند و برای نمونه درباره علت خریداری تعداد بالای سکه و میزان ارز سوال کنند تا مانع سوءاستفاده شوند.



رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا محدودیتی برای خرید سکه و ارز با کارت شناسایی وجود دارد، گفت: برای خریدهایی بیش از ۱۵میلیون تومان ارز و بیش از ۱۰میلیون تومان سکه و طلا ارائه کارت شناسایی ازسوی خریداران الزامی است.



وفادار تاکید کرد: تمام واحدهای صنفی (صرافان و طلا فروشان) باید این مساله را رعایت کرده و برای فروش بیش از ۱۰میلیون تومان طلا و ۱۵ میلیون تومان ارز از مشتریان حتما کارت شناسایی دریافت کنند.



وی خاطرنشان کرد: اگر شکایتی در این زمینه وجود دارد، مردم باید شکایات و انتقادات خود را با سازمان امور مالیاتی کشور، اتحادیه‌های طلا و جواهر و همچنین سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در میان بگذارند.

http://hadidnews.com/vdcdoz0x.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما