تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تکمیل و راه اندازی طرح ضربتی افزایش تولید گاز در سکوی فاز یک پارس جنوبی خبر داد و اعلام کرد: با بهره برداری از این طرح برداشت گاز ایران از این میدان مشترک روزانه ۲۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافت.
به گزارش حدیدنیوز، موسی سوری در گفتگو با مهر با اشاره به بهره برداری از طرح ضربتی افزایش تولید گاز در سکوی فاز یک پارس جنوبی، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی این طرح در اواسط آبان ماه سالجاری در مدار بهره برداری قرار گرفت. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه این پروژه افزایش تولید گاز حدود ۲ هفته زودتر از برنامه زمان بندی تکمیل شد، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه گاز در سکوی فاز یک پارس جنوبی با افزایشی ۲۰۰ میلیون فوت مکعبی به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش یافته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه کل قرارداد توسعه مرحله دوم فاز یک پارس جنوبی ۶۰ روزه بوده است، بیان کرد: اما زودتر از برنامه قراردادی متخصصان داخلی موفق به افزایش تولید گاز در این میدان مشترک گازی شدند.

این عضو هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه تمامی کالا و تجهیزات مورد نیاز این پروژه گازی توسط سازندگان داخلی تامین شده است، تبیین کرد: این طرح افزایش تولید گاز با سرمایه گذاری ناچیزی به نتیجه رسیده است. 

به گزارش مهر، در این طرح گازی حفاری چهار حلقه چاه جدید در سکوی اول فاز یک پارس جنوبی هم در دستور کار پیمانکار قرار دارد. در حال حاضر خوراک پالایشگاه اول (فاز یک) میدان پارس جنوبی توسط ۱۲ چاه ۲ سکوی این فاز در خلیج فارس تامین می شود.

طرح توسعه فاز یک میدان مشترک پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٢٥میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، ٤٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و ٢٠٠ تن‌ گوگرد با سرمایه گذاری ۷۸۰ میلیون دلار در سال ۱۳۸۳ به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفته بود. http://hadidnews.com/vdcdoz0f.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما