تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹
در یکی از برنامه های محوری «من و تو» رخ داد

هم می‌توان محجبه بود،هم خواننده! +عکس

این دختر برای حفظ حدود شرعی حتی با مردان دست نمی دهد و در این زمینه ها قائل به احکام تشیع است.
هم می‌توان محجبه بود،هم خواننده! +عکس
این نوع برخورد با دین یکی از انگلیسی ترین شیوه های برخورد با اعتقادات سایر ملل تلقی می شود که با حفظ پوسته و سطح دین نظیر حجاب مشکلی ندارد اما به شدت پیگیر به تغییر تمامی لایه زیرین دین است. 

به گزارش حدیدنیوز، همان گونه که پیش بینی می شد و مخاطبان نیز به این بازی پی برده بودند، یکی از برنامه های محوری «من و تو» بدون در نظر گرفتن شعور مخاطب، با یک چینش حساب شده، یک دختر محجبه را در مسابقه خوانندگی اش راه داد و برنده یک دوره از این مسابقه کرد تا این پیغام را پیش روی مخاطب ایرانی قرار دهد که در رویکردی پاردوکسیکال می توان هر عملی که در اسلام حرام است را انجام داد و خود را متعهد به عمل به احکام اسلام نیز جلوه داد!

«آکادمی گوگوش» یکی از برنامه های محوری است که برای این شبکه بیننده جذب کرده و بسیاری از مخاطبان این شبکه ماهواره ای فارسی زبان تصور می کنند این برنامه برای شناسایی استعدادهای خوانندگی و معرفی آنها به افکارعمومی و در واقع یک سکوی پرش برای مستعدها در حوزه موسیقی پاپ محسوب می شود اما با گذشت چند دوره از برگزاری این برنامه و مشخص شدن فرجام خوانندگان این برنامه، همه چیز رنگ باخت.

برگزیدگان این برنامه که عمدتاً ار سطح متوسطی برخوردار بودند، با جایزه نقدی نه چندان بالای این برنامه تنها چند ویدئوکلیپ مستقل ساختند و به واسطه آنکه از توانمندی بالایی برخوردار نبودند، خیلی زود به حاشیه رفتند و حتی در میان آن گروه از خوانندگان متوسط آن سوی آبی نیز نتوانستند به مقبولیت و ماندگاری حداقلی دست یابند و کار تا آنجا بالا گرفت که برخی از آنها با حضور در دیگر شبکه های ماهواره ای به نادیده گرفته شدن توسط مسئولان برنامه ای که منتخبش بودند، اعتراض کردند.



با این وجود، این برنامه همچنان استمرار یافته و در دور تازه این برنامه یک اتفاق جالب افتاد که اگر کلیت این برنامه برای پیگیری همین اتفاق طراحی شده باشد نیز دور از انتظار نیست. یک دختر جوان که عنوان می کند همسری آلمانی دارد، با حجاب کامل که حتی در ایران نیز از سوی هر دختری رعایت نمی شود، به جمع نفرات برتر راه می یابد و مرحله به مرحله پیش می آید.

این دختر برای حفظ حدود شرعی حتی با مردان در این برنامه دست نمی دهد و در این زمینه ها قائل به احکام دینی تشیع است اما در عین حال یکی از محکم ترین احکام دینی که تمامی مراجع تشیع بر آن وحدت نظر دارند را نادیده می گیرد و بر احکام دیگر تاکید می ورزد. این نوع برخورد با دین یکی از انگلیسی ترین شیوه های برخورد با اعتقادات سایر ملل تلقی می شود که با حفظ پوسته و سطح دین نظیر حجاب مشکلی ندارد اما به شدت پیگیر به تغییر تمامی لایه زیرین دین است.



جالب اینکه این دختر محجبه در نهایت ساعتی پیش به عنوان خواننده برتر این دوره از این برنامه نیز انتخاب شد و به واقع این پیغام غیرمستقیم برای تماشاچی ارسال شد که می توان ظاهر دینی داشت و دیگر احکام را نیز رعایت نکرد و من باب مثال با حجاب بود اما رقاصه بود یا دست به شرب خمر زد یا مکرر دروغ گفت و خیانت کرد. این قرائت پرتناقض از دین ساده تر از کنار گذاشتن کامل دین مورد توجه قرار می گیرد و از این منظر در این برنامه نیز به صورت کاملاً حساب شده، چنین جمع بندی برای مخاطب پیش کشید.

بی شک اگر یک زن غیرمحجبه در این برنامه بخواند و برگزیده شود که اتفاق مسبوق به سابقه ای بوده، جای تعجب ندارد، چرا که طبیعتاً به هیچ یک از احکام قائل نیست اما چنین پارادوکسی و اینکه می توان با حفظ حجاب خواننده موفق شد، به شدت عجیب است. به هر حال می توان چند صدای سطح پایین را با یک دختر دارای صدای متوسط در چنین مسابقه ای در یک گروه قرار داد و رای ها را به یک سو جهت دهی کرد تا چنین نتیجه گیری برسد، هرچند شاید چنین رویه ای کاملاً اتفاقی بوده باشد!

در هر صورت این اتفاق بدون برنامه ریزی صورت پذیرفته باشد یا این برنامه با آمارهای غیرمنطقی رای دهندگانش یک طراحی ویژه را در پیش گرفته باشند، هر انسان فاقد حداقل منطق می تواند درک کند که چنین پارادوکسی را نمی توان به مخاطب ایرانی ارائه کرد و توقع پذیرشش را داشت و برای عادی سازی چنین فتواهای تازه و من درآوردی، نیاز به ده ها برنده محجبه دیگر در این سلسله برنامه هاست! http://hadidnews.com/vdcdof0f.yt0jz6a22y.html
منبع : تابناک
نام شما
آدرس ايميل شما

از یک مدیر شبکه بهایی چیزی جز دورنگی و چند رنگی و دروغ پردازی انظار دیگه ای نیست!!!
افسانه
چرا از طرف مردم حرف میزنید شاید دیگران نظر دیگری داشتند من که فکر میکنم در حال حاضر در کشور خودمون هم خیلیها اینجور هستند بی حجاب و فشن اما نماز خون اه ادم باورش نمیشه اما تعدادشون کم نیست و حتی در راهپیماییها هم شرکت می کنند و عکس مسئولین عالیرتبه کشور رو در دست میگیرند می بینند که این نظر شماست و همه مثل شما فکر نمیکنند
محمدرضا گلپور
با سلام و خسته نباشید باید عرض کنم که اون گوساله هایی که اونجا دکه نون دونی زدن و ملت ایران رو همون تعدادی که کسی ندیده که به قول خودشون رای میدن میدونن اول از همه به اون خانم نیمه محترم گوگوش بفرمایید اصلا روت میشه تو جمع ظاهر شی؟ خدا بیامرز منوچهر نوذری رو به کشتن دادی حالا اومدی اکادمی تاسیس کردی؟ واقعا با چه رویی؟
hamid
چی میگید الکی سفسته میکنید! خب صداش خوب بود از بقیه بهتر بود اینو بچه 2ساله هم میفهمه، چرا گیر الکی میدید همش دنبال سوژه، یکم دیدتونو بهتر کنید
ناشناس
یعنی چی هرچی دوس دارین مینویسین و راحت با افکار مردم بازی میکنین حالا که یه محجبه پیدا شده برا خودتون آسمون ریسمون ببافین بسه بابا
f.n
البته خوانندگان با استعداد دیگه ای هم بودند ولی میشه خوش بین بود و گفت این کاملا اتفاقی بوده
f.n
محجبه بودن این خانم عزیز بیشتر جلب توجه میکرد تا دیگر شرکت کنندگان که بی حجاب بودند و این چیزیه که دین نمی پسنده..
به شما فشار میاد پشت مردم حرف میزنید