تاریخ انتشار :شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۲
با وارد شدن به این سایت و انتخاب شهر مورد نظر و قدرت بمب اتم میتوانید میزان تخریب بمب را پیدا کنید
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فرهنگ، در حادثه هیروشیما کشور ژاپن قدرت بمب اتم ۱ کیلوتن بوده که میزان تخریب آن مشاهده شده وهنوز اثرات آن بر روی نوزادانی که بدنیا می آیند به وضوح دیده میشود.قدرت شدیدترین انفجار اتمی صورت گرفته در جهان که در سال ۱۹۶۱ به وسیله شوروی انجام شد، ۵۷ هزار کیلوتن بود.

اخیرا سایتی طراحی شده است که از طریق آن می توان قدرت بمب را با مشخصات و ویژگیهای دیگر آن مشاهده نمود. شما با این برنامه می توانید در قسمت search نام شهر خود را انتخاب کنید و بعد از مشخص شدن مکان، قدرت بمب خود را از طریق - Weapon Selector + تعیین نمایید .



در آخرین قسمت بر روی دکمه !Nuke It کلیک کرده و قدرت تخریب را مشاهده نمایید.




قسمت بنفش پر رنگ قدرت اصلی و تخریبی بمب است.

قسمت بنفش کمرنگ ، نارنجی و زرد هم ادامه تخریب و تشعشعات بمب تا شعاعی که می رود را نمایان می کند. شما خودتان می توانید تصورتان را به واقعیت نزدیک کنید که بمب اتم چه قدرتی دارد. ناگفته نماند که این قوی ترین بمب اتم در دنیا را تست نمیکند.

بمب تزار (به روسی: Царь-бомба)‏ نام مستعار بمب هیدروژنی AN۶۰۲ و قوی‌ترین بمب اتمی آزمایش شده تاکنون است. این سلاح به نام‌های Kuz`kina Mat`(به روسی : Кузькина мать، مادر کوزکا) نیز شناخته شده است.



این بمب توسط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی طراحی شده و میزان بازدهی آن را حدود ۱۰۰ مگاتن تی‌ان‌تی پیش بینی کردند؛ ولی عملکرد واقعی بمب در آزمایش حدود ۵۰ مگاتن، به منظور کاهش ذرات رادیوکتیو بود. این عملکرد یکی از موفق‌ترین تلاش ها برای کاهش ذرات رادیواکتیو بود و این بمب پاک‌ترین بمب هسته‌ای از نظر ذرات خطرناک رادیواکتیو می‌باشد که تاکنون ساخته شده‌است. تنها یک بمب از این نوع ساخته و در تاریخ ۳۰ اکتبر سال ۱۹۶۱ در مجمع‌الجزایر نوایا زملیا آزمایش شد.

نمونه‌های باقی‌مانده از روکش بمب در موزه تسلیحات هسته‌ای روسیه، ساروف (آرزاماس-۱۶)، و موزه تسلیحات هسته‌ای و مؤسسه تحقیقات فنی فیزیک روسیه، سنژینسک (چلیابینسک-۷۰)، نگهداری می‌شوند. 





http://hadidnews.com/vdcdo50f.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما