تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۷
چشمان زنی در اصلاندوز استان اردبیل نخ تولید می‌کند. خبر کوتاه اما غیر قابل باوری که دیروز دست به دست شد و در صدر اخبار فضای مجازی و محاوره‌های عمومی قرار گرفت.
چشمان زنی که نخ می‌سازد +عکس

به گزارش حدید نیوز، یکی از پایگاه های خبری استان اردبیل ۱۶ خرداد ماه خبری را با مستندات عکس و فیلم روی صفحه برد که لرزه به تن مخاطبان انداخت و در صفحات مجازی بارها و بارها دیده شد.
 
حتی شنیدن این خبر موجب می‌شد که مخاطبان به سایت‌های مختلف مراجعه کنند تا فیلم زنی که چشم راستش نخ تولید می کند را ببینند.
 
در این خبر به دلیل مستنداتی که ضمیمه شده است مخاطبان بارها و بارها ماجرای این زن را مرور کرده و از خود پرسیده‌اند آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟
 
طبق اظهارات این زن و خانواده وی حدود ۲۵ روز است با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و بعد از تحمل سردردهای طولانی مدت از چشم راست خود نخ بیرون می‌کشد.

وی گفته است:حادثه زمانی اتفاق افتاد که ابتدا طرف راست چشمم دچار خارش شد و  احساس کردم خاک تو چشمم فرو رفته اما رفته رفته با درد بسیار شدید از ناحیه راست سر مواجه شدم .پس از درد شدید یک نوع علف خشکیده (قیلپین) به مدت ۵ روز از چشم راستم بیرون می آمد و بعد از آن تاکنون شاهد خروج انواع نخ از این چشمم هستم.
 
خانواده نگران سامیه را به نزد پزشک می‌برند اما جالب آن که بر اساس اظهارات خانواده وی به محض خروج از روستا تولید نخ متوقف می‌شود. موضوعی که تحلیل و بررسی بیشتر این خبر و صحت و سقم آن را تاکید دارد.
 
تکذیب بدون ذکر نام
 
به محض درج این خبر نه تنها هیچ نهاد متولی ورود منطقی برای بررسی صحت و سقم آن نداشته بلکه پایگاه خبری تحلیلی رسانه که راوی این خبر بوده است، روز بعد تکذیبیه‌ای از یک متخصص چشم دریافت می‌کند.
 
در این خبر با عنوان «بیرون آمدن نخ به جای اشک، نمی تواند صحت داشته باشد/ نخ در چشمان این زن، جاسازی شده است» تمامی اظهارات تکذیب شده و تمامی این موضوع یک اقدام نمادین و نمایشی برای جلب توجه عنوان شده است.
 
در خبر اصلی اشاره شده است که خانواده این زن از مسئولان استمداد کمک کرده اند اما چشم پزشکی که این اقدام را نمایشی خوانده حتی حاضر نشده است خود را معرفی کند.
 
کاظم پارسا همسر سامیه در مصاحبه ای که داشته عنوان کرده است که کسی از همسرش حمایت نمی‌کند و مراجعه به متخصصان نیازمند هزینه است اما مسئله این است که بلافاصله بعد از درج این خبر به جای بررسی دقیق و فنی آن به مانند روال همیشه مسئولان و کارشناسان به تکذیب از اساس یک موضوع پرداخته و مسئولیت را برای خود تمام شده می‌دانند.
 
دعوت از بانوی مدعی جهت معاینه تخصصی
 
در این خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از بررسی علمی و تخصصی این پرونده خبر داد.
 
فرهاد پورفرضی با تاکید به اینکه این پدیده مغایر با یافته‌های علمی است، تصریح کرد: با این وجود برای اینکه ادعای این خانم بررسی شود گروه چشم دانشگاه در نظر دارد ظهر امروز نسبت به معاینه تخصصی اقدام کند.
 
وی افزود: ما حتی وسیله ایاب و ذهاب برای این خانم و خانواده وی هماهنگ کردیم تا در اردبیل حاضر شوند و مورد معاینه قرار گیرند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تولید موادی مصنوعی و زاید توسط بدن را مغایر با یافته‌های علمی دانست و تاکید کرد: بارها ادعاهای این چنینی از جمله بیرون آمدن شیشه از بدن مطرح شده اما بعد از بررسی دقیق مشخص شده است که این کار تعمدی بوده و خود فرد اقدام به جاسازی کرده است.

به گفته پورفرضی ادعایی مطرح شده که از چشم این بانونی اصلاندوزی نخ بیرون می آید و ما برای بررسی دقیق آن تمامی امکانات را تجهیز کردیم تا ظهر امروز معاینات انجام شود.
 
پورفرضی در عین حال به نکته قابل توجهی نیز اشاره کرد که خود می تواند پرده از راز زنی که از چشمش نخ بیرون می‌آید، بردارد.
 
وی افزود: این خانم ادعا دارد که نخ فقط در منزل وی از چشم خارج می‌شود و خارج از منزل خروج نخ متوقف می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید به اینکه نمی‌توان دستگاه‌های پیشرفته را به محل سکونت این خانم برد، اضافه کرد: ما منتظر هستیم که خانواده وی اقدام کرده و به اردبیل بیایند تا بررسی و معاینات تخصصی انجام شود.
 
به گفته پورفرضی هر چند گروه چشم دانشگاه صحیح بودن این ادعا را دور از واقع می‌داند اما تنها بعد از معاینه تخصصی می‌توان ادعای این بانوی اصلاندوزی را رد و یا تائید کرد.

http://hadidnews.com/vdcdnn0s.yt0sz6a22y.html
منبع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما