تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲
اکنون شاهد این هستیم که برخی در کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا با ایجاد واحدهای شیعه شناسی سعی دارند با برداشت و تغییرات ظریف در آموزه‌ها تشیع، یک ملعبه‌ای از تشیع علوی را ترویج کنند تا بتوانند در مقابل اندیشه والای شیعه بایستند.
از اسلام آمریکایی تا تشیع لندنی
به گزارش حدیدنیوز، وقتی نکته‌ای مطرح می‌شود،موضوعی طرح و درباره آن سخن گفته می‌شود پس از آن است که عمق ناپیدای آن که تاکنون توجهی به آن نشده آشکار می‌گردد و چراغی می‌شود تا آن چاه تاریک، روشن و تا آخر آن دیده شود که چه خبر است در آن!



از همان ابتدای انقلاب اسلامی و پس از پیروزی و استقرار جمهوری اسلامی ایران سعی بر این بوده است که اسلام ناب محمدی (ص) در ایران اسلامی حاکم باشد. هر چند هم نقاط قوت دارد و نقاط ضعف که البته بزرگانمان هم به آن اذعان دارند و نمی‌توان به طور مطلق گفت که اسلام کامل در حال اجرا شدن است.



براى این‏که آن مقصود- یعنى کشور اسلامى- به طور کامل محقق شود، احتیاج است که دستگاه حاکمه‏ کشور در عمل خود، در سازماندهى خود و در چگونگى رفتار خود، به طور کامل اسلامى عمل کند؛ که من چند سال قبل عرض کردم که مرحله‏ بعد از نظام اسلامى، دولت اسلامى است. رهبر انقلاب بارها ویژگی‌هایی را برای دولت اسلامی برشمرده‌اند که برگرفته از همان سیره‌ای است که رسول اکرم(ص) و امیر مومنان علی (ع) آن را پیاده کرده‌اند. و سخن بالا از همان جنس است. ایشان در دیداری فرموده بودند؛«من سال گذشته عرض کردم، فرآیند تحقّق هدف‌هاى اسلامى، یک فرآیند طولانى و البته دشوارى است. به طور نسبى انسان به آن اهداف نزدیک مى‌شود؛ اما تحقّق آنها، بسیار طولانى است. (۲۱/۹/۸۰)



در دیداری دیگر فرمودند؛«بنده دو سه سال قبل در یکى از همین جلسات گفتم ما یک انقلاب اسلامى داشتیم، بعد نظام اسلامى تشکیل دادیم، مرحله‏ بعد تشکیل دولت اسلامى است، مرحله‏ بعد تشکیل کشور اسلامى است، مرحله‏ بعد تشکیل تمدن بین‏ الملل اسلامى است.»(۸/۶/۸۳)



حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین باره و در یک دیدار دیگر گفته بودند؛در این راه هم حرکت کردیم. مسئولان مؤمنى، وزراى خوبى، نمایندگان خوبى، رؤساى جمهور با ایمانى، یکى پس از دیگرى امور کشور را بر عهده گرفتند؛ اما دولت اسلامى‏ که بتواند مقاصدى را که ملت ایران و انقلاب عظیم آنها داشت، تأمین کند، دولتى است که در آن رشوه نباشد، فساد ادارى نباشد، ویژه‏ خوارى نباشد، کم‏کارى نباشد، بى‏ اعتنایى به مردم نباشد، میل به اشرافى‏ گرى نباشد، حیف و میل بیت‏ المال نباشد، و دیگر چیزهایى که در یک دولت اسلامى لازم است. در تعالیم امیرالمؤمنین(ع) در نهج ‏البلاغه، همه‏ اینها وجود دارد. (۲۸/۵/۸۴)



حضرت امام(ره) نیز چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب همواره در سخنانشان بر همین شاخص‌ها تأکید داشتند و هنگامی که در برخی مسائل و موارد مشاهده کردند که انحرافی روی داده است درباره اسلام آمریکایی هشدار جدی دادند و همگان را به توجه فراخواندند.



اسلام آمریکایی پس از انقلاب اسلامی برای انحراف اسلام ناب محمدی (ص) شکل گرفت. اسلام ناب اسلامی است که ظلم ستیز است و سر سازش با ظلم ندارد. از توده‌های مردم مسلمان و حتی آزاده جهان دوری نمی‌کند به شرع و قرآن پایبند است و بسیاری موارد دیگر. اما اسلام آمریکایی دقیقاً مخالف این جهت حرکت می‌کند. نتیجه آن هم اکنون و پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی ایران در کشورهای عرب مسلمان نمایان شده و مردم خواهان اسلام واقعی یا همان اسلام ناب محمدی (ص)هستند.



و اکنون پس از آن مرحله شاهد این هستیم که برخی در کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا با ایجاد واحدهای شیعه شناسی سعی دارند با برداشت و تغییرات ظریف در آموزه‌ها تشیع، یک ملعبه‌ای از تشیع علوی را ترویج کنند تا بتوانند در مقابل اندیشه والای شیعه که در حال گسترش و نفوذ در ذهن و فکر مردم بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی غربی است بایستند.



اسلام آمریکایی اکنون به آخر خط رسیده است و متفکران غربی و آنهایی که در اتاق‌های فکر کرسی‌های شیعه شناسی نشسته‌اند و حتی از مسلمانانی که به غرب پنهاه برده و گذشته و واقعیت‌های آیین و مذهب خود را زیر پا گذاشته‌اند استفاده کرده تا بتواند از تشیع واقعی آیینی بسازد که راه همان اسلام آمریکایی را بپیماید. گستردگی تبلیغات این طیف منحرف در همه جا دیده می‌شود.شبکه‌های ماهوراه‌ای گوناگونی در همین زمینه تاسیس شده است تا بسیاری از باوورهای دینی و مذهبی و قلبی شیعیان مورد نقد و انتقاد قرار بگیرد. آنها حتی در ریزترین و کوچکترین موارد دینی و مذهبی مسلمانان و اکنون به ویژه شیعیان شبهه وارد می‌کنند تا بتوانند مخاطب را با شک و تردید که در دل و اندیشه او ایجاد می‌کنند همراه خود سازند.



همین می‌شود که پس از گذشت ۳۴ سال از انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب در هشداری دیگر در سخنانی که به تازگی بیان کردند در دیدار دست‌اندرکاران حج فرمودند:«بزرگان تشیع اعم از امام(ره) و دیگران همواره بر حفظ اتحاد امت اسلامی تأکید کرده اند، بنابراین آن تشیعی که با هدف دامن زدن به اختلافات، از رسانه هایی که در لندن و امریکا هستند، تبلیغ می شود، در مسیر شیعه واقعی نیست.»

یک روحانی با شبکه‌ای گفت‌وگو می‌کند که ماهیتش اسلام ستیزی و شیعه ستیزی است . هدف این شبکه ماهواره‌ای ایجاد اختلاف میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی است. حال آن که آن فرد روحانی یا کارشناس مذهبی ابزاری است برای هدف آن شبکه که در پشت آن التقاط فکری نهفته است که یا از آن بی اطلاع است یا او هم بر اساس همان آموزه‌های دست ساز متفکران غربی مسحور شده است.



نمونه‌های بسیاری را می‌توان اشاره کرد. از داخل کشور خودمان چند نفر به دیار غرب رفتند و لندن نشین شدند یا به آمریکا رفتند و با سازمان‌هایی که در همین زمینه فعالیت می‌کنند اکنون مشغول به همکاری هستند؟ حتی این افراد در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس به تدریس مشغولند و مبانی نظری و دیدگاه‌های خاص خود را از اسلام و تشیع تبلیغ می‌کنند و درس می‌دهند.مهمترین موردی هم که تشیع لندن و آمریکا بر روی آن بیشترین تمرکز را دارد مبحث ولایت فقیه است. موارد بسیار دیگری هم اکنون در پس از این هشدار رهبری این پرسش پی می‌آید که در زمینه تلبیغ و گسترش فرهنگ تشیع ناب علوی اندیشمندان ما بزرگان و فقهای ما و حتی شاید از همه مهمتر شبکه‌های تلویزیونی داخلی و ماهواره‌ای جمهوری اسلامی ایران چقدر توانسته‌اند به روز، علمی و مستند کار کنند و اسلام ناب و تشیع ناب را در معرض پذیرش افکار عمومی چه داخلی و چه خارجی قرار دهند؟قطعاً کارهایی شده است اما کافی نیست.



پس از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تشیع لندنی و آمریکایی برخی اندیشمندان و فرهیختگان و روحانیت شیعه با ورود به این موضوع به تحلیل آن پرداختند. در همین زمینه رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در مورد تبلیغات تشیع از کانال آمریکا و انگلیس گفت: برای اینکه تشیع دربرابر استکبار قرار دارد و استکبار برای ضربه زدن به تشیع این فعالیت‌ها را انجام می دهد بدون شک این فعالیت‌ها از جانب محافل غربی حمایت می شود حالا چه سرویس های جاسوسی آنها و چه سایر مراکزی که در جهت تخریب مذهب تشیع فعال هستند.



حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم درباره سخنان اخیر رهبری درباره تشیع آمریکایی و تشیع لندنی و اینکه اصولاً چه نوع تشیعی از لندن و آمریکا تبلیغ می شود و هدف این نوع تبلیغات چیست به مهر گفت: بحث تشیع از آن روزی که پیامبر(ص) مأمور تبلیغ اسلام شد مأمور اعلام وصی بعد از خود یعنی امیرمؤمنان به مردم شد که از ایشان تبعیت و به ایشان اقتدا کنند. بنابراین پیدایش تشیع مولود طبیعی اسلام است. همانطور که پیامبر مردم را به اسلام دعوت کرد به همان نحو و در همان روز اول مردم را به پیروی از امیر مؤمنان دعوت کردند.



وی با بیان اینکه این تبلیغات برای این است که ملت ها را از حقیقت خودشان دور کنند گفت: در شرایط فعلی تشیع به عنوان اندیشه ناب اسلامی در جهان جلوه گر شده است تمام اندیشمندان و مستضعفان عالم متوجه اندیشه آزادی بخش اسلام به نام تشیع هستند طبیعی است که برای مقابله با تشیع راستین و حقیقی مراکز استعمار و استکبار که اروپا و آمریکا باشند به فکر ترویج تشیعی تحریفی هستند که بتوانند به وسیله آن ملت ها را از حقیقت مذهب خود دور کنند.



یوسفی مقدم تصریح کرد: لذا در شرایط فعلی باید کاملاً مراقب باشیم اگر کسانی از بلندگوها و رسانه های غربی به تبلیغ و ترویج تشیع می پردازند کاملاً باید با یک نگاه بدبینانه به آن نگاه کرد. یک وقت است در عرصه تحقیق اندیشمندان غربی در مورد حالا چه در حوزه اعتقادی چه فقهی و چه اخلاقی تشیع تحقیق می کنند آن تحقیقات قابل بررسی است برخی از این محققین کسانی هستند که واقعاً دنبال کشف حقیقت هستند ممکن است اشکالاتی داشته باشند که باید اشکالات آنها را برطرف سازیم. اما بحث ترویج تشیع از غرب به معنای مقابله با تشیعی است که در دامن اسلام پرورش یافته و در دامن اسلام به وجود آمده است. این است که مقام معظم رهبری هشدار دادند که اگر می خواهید تشیع را بشناسید سعی کنید از بلندگوهای استکباری نشناسید.



رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در مورد اینکه خطرات و آثار شیعه آمریکایی و انگلیسی چیست عنوان کرد: خطرات شیعه لندنی و آمریکایی این است که اولاً محتوای حقیقی مذهب تشیع را بگیرند و یک مذهبی را ارائه کنند که بتواند با امیال و هواهای دولت های استکباری همسویی داشته باشد یا اگر همسو نباشد حداقل در برابر آنها موضع گیری نداشته باشد. تبیین مذهبی که در برابر آنها ایستادگی نکند و خنثی باشد و همسوی آنها باشد. دوم اینکه شیعیان را از راه و رسمی که در برابر استعمار و استکبار ایستادگی کنند از این روحیه دور کنند. شیعیان را به سمت سازش با کشورهای غربی ببرند. سعی کنند شیعیان هم در جهت تثبیت منافع کشورهای غربی گام بردارند. این هم یکی از اهدافی است که آنها دارند. مسئله سوم این است که آن امیدهایی که در جهان اسلام برای شیعه به وجود آمده که با پیوستن به فرهنگ شیعه می توانند در برابر استعمار ایستادگی کنند این امیدها را به نا امیدی تبدیل کنند.اینها اهدافی است که غرب دنبال می کند و در نهایت ضربه زدن به جنبش های اسلامی و علوی در سراسر دنیای اسلام جزو برنامه هایشان است.



یوسفی مقدم در مورد اینکه مراجع تبلیغی و رسانه ای کشور باید چه نوع اقداماتی برای روشن کردن خط اصلی و درست تشیع انجام دهند هم گفت: یکی از اقدامات این است که مصاحبه های علمی با کسانی که شیعه و مذهب تشیع را به درستی می شناسند انجام بدهند. دوم گذاشتن نشست های علمی درباره تفسیر اندیشه های شیعه در بین مردم است . سوم برگزاری همایش هایی علمی در کشورهای مختلف اسلامی و حتی اروپایی برای تبیین تشیع حقیقی و روشن کردن تشیع لندنی و آمریکایی است. مرحله دیگر فضای مکتوب است باید کتب و مقالات علمی در این زمینه نوشته شود و مجلات و حتی روزنامه ها باید در این زمینه فعال شوند و فعالیت های تبلیغی مناسبی در این زمینه از خودشان ارائه دهند. http://hadidnews.com/vdcdnk0x.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما