تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده ولی در فاز دوم به آنها یارانه تعلق نگرفته باشدتشکیل خواهد شد.
معاون طیب نیا اعلام کرد/ثبت نام یارانه به معنای اجازه مردم به دولت برای سرکشی به حساب‌های بانکی است
به گزارش حدیدنیوز، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی شب گذشته با حضور در برنامه پایش به تشریح فرآیند ثبت نام دریافت یارانه نقدی پرداخت و اظهار داشت: هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده ولی در فاز دوم به آنها یارانه تعلق نگرفته باشدتشکیل خواهد شد. از اردیبهشت ماه کسانی که در دور جدید ثبت نام نکرده‌ باشند دیگر یارانه دریافت نخواهند کرد ولی برای فروردین ماه یارانه به تمام یارانه بگیران پرداخت می‌شود؛ البته باید توجه داشت که تمام کسانی که در دور جدید ثبت نام و مورد تأیید دولت قرار گرفته‌باشند از اردیبهشت ماه یارانه دریافت می‌کنند.



 معاون وزیر اقتصاد با تأکید براینکه تکمیل فرم خوداظهاری به معنای اجازه مردم به دولت برای سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی‌ آنهاست،گفت:هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که ثبت نام کرده ولی یارانه به آنها تعلق نگرفته‌است تشکیل خواهد شد.



شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی شب گذشته با حضور در برنامه پایش به تشریح فرآیند ثبت نام دریافت یارانه نقدی پرداخت و اظهار داشت: هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده ولی در فاز دوم به آنها یارانه تعلق نگرفته باشدتشکیل خواهد شد.



وی اضافه کرد: از اردیبهشت ماه کسانی که در دور جدید ثبت نام نکرده‌ باشند دیگر یارانه دریافت نخواهند کرد ولی برای فروردین ماه یارانه به تمام یارانه بگیران پرداخت می‌شود؛ البته باید توجه داشت که تمام کسانی که در دور جدید ثبت نام و مورد تأیید دولت قرار گرفته‌باشند از اردیبهشت ماه یارانه دریافت می‌کنند.



معاون وزیر اقتصاد با تأکید براینکه یارانه پرداختی در فاز دوم تا زمان آغاز غربالگری و راستی‌آزمایی از سوی دولت به مردم ادامه خواهد داشت، گفت: طول زمان غربالگری بستگی به شرایط اجرایی و تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی دارد.



محمدی با بیان اینکه دولت در سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی مردم ملاحظات جدی دارد افزود: مادامی که مردم اجازه ندهند، دولت وارد اطلاعات اقتصادی آنها نخواهد شد مگر اینکه خود مردم با تکمیل فرم خوداظهاری این اجازه را به دولت بدهد.



وی ضمن اشاره به اینکه تکمیل فرم خوداظهاری به دولت این اجازه را می‌دهد که به منظور راستی آزمایی وارد اطلاعات و حساب‌های بانکی مردم شود تصریح کرد: برای محاسبه مجموعه درآمد مردم مجموع دریافتی‌های مستمر خانوار ملاک است نه آن رقمی که صرفا در حکم حقوق کارمندان لحاظ می شود.



معاون وزیر اقتصاد همچنین در واکنش به سوال یکی از بینندگان مبنی براینکه یارانه پول نفت است چرا نباید مردم آن را دریافت کنند؟ گفت: یارانه طبق قانون به معنای پول نفت نیست بلکه قانون تأکید دارد یارانه مساوی هم پرداخت نشود و فقط به نیازمندان تعلق گیرد. بنابراین یارانه به معنای پول نفت شمرده نمی‌شود.



تغییرات خانواری پس از ۲۲ اسفند در سایت رفاهی اعمال نمی‌شود



یک مقام مسئول در سازمان هدفمندی یارانه‌ها با تأکید براینکه یارانه نقدی در فاز دوم به کسانی تعلق خواهد گرفت که قبلا ثبت‌نام کرده و اطلاعات حسابی آنها در مرکز آمار موجود باشد، گفت:تغییرات تا ۲۲ اسفند سال ۹۲ در سایت رفاهی ملاک است.



بیاتی شب گذشته با حضور در برنامه پایش در تشریح فرآیند ثبت‌نام یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به پرسش‌های مردم مبنی براینکه اگر فردی تاکنون برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده باشد می‌تواند در آغاز ثبت نام جدید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کرده و یارانه به آن تعلق می‌گیرد؟ اظهار داشت: مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند گروهی که هیچ اطلاعاتی از آنها در مرکز امار ثبت نشده است، گروهی که ثبت نام کرده ولی شماره حساب برای دریافت یارانه اعلام نکرده‌اند و گروهی که ثبت نام کرده و یارانه نیز دریافت می‌کنند.



وی افزود: امکان ثبت نام برای گروه های دوم و سوم که در بالا مورد اشاره قرار گرفت وجود دارد ولی گروه اول فعلا نمی‌توانند نسبت به ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی اقدام کنند چرا که سازمان هدفمندی یارانه‌ها براساس اطلاعات دریافتی از مرکز امار تا ۲۲ اسفند ماه سال گذشته نسبت به پذیرش ثبت نام کنندگان اقدام خواهد کرد.



این مقام مسئول در سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: هرگونه تغییر تا ۲۲ اسفند سال ۹۲ در سایت رفاهی ملاک سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و تغییرات بعد از این تاریخ مبنی بر افزایش یا کاهش تعداد خانوار ملاک نیست و متقاضیان باید همان اطلاعاتی را در سایت رفاهی ثبت کنند که در مرحله اول ثبت کرده بودند.



وی با تأکید براینکه بعد از اتمام دوره ثبت نام دریافت یارانه نقدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره ثبت تغییرات خانوار اطلاع رسانی خواهد کرد، گفت: ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی از بامداد چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه آغاز می‌شود و مردم می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند چرا که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای زیرساخت‌ها و فضای اینترنتی از سوی وزارت ارتباطات فکر نمی کنیم مشکل خاصی در این زمینه از نظر افزایش حجم مراجعه کنندگان به سایت رفاهی داشته باشیم.



بیاتی اضافه کرد: ثبت نام از بیستم فروردین ماه و براساس رقم سمت راست شماره ملی افراد آغاز می‌شود اما از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود در روزهای تعیین شده برای شماره‌های ملی تمام مشمولین نتوانند ثبت نام کنند این امکان فراهم شده تا افرادی که در روز تعیین شده امکان ثبت نام را پیدا نکرده‌اند در طول دوره ثبت نام نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند.



وی با تأکید براینکه مسکن مهر نیز به عنوان مسکن تلقی می‌شود و باید در فرم خوداظهاری ثبت شود، در پاسخ به این پرسش که آیا کسی که سه دنگ سه دنگ خانه به نامش است مالک تلقی می شود یا خیر؟ گفت: اگر فردی سه دنگ خانه در اختیار داشته باشد ولی در اجاره فرد دیگری یا در اختیار خود وی باشد باز هم این فرد مالک محسوب می‌شود و باید در فرم خود اظهاری این مسئله قید شود. http://hadidnews.com/vdcdkz0x.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما