تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۰
دولت عربستان بارها با دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی در کشور های مختلف ، تمامی فعالیت های خود را بروی ایجاد شکاف و اختلافات بین مذاهب اسلامی در منطقه به کار بسته است.
چرایی تداوم فعالیت های تروریستی عربستان در عراق
به گزارش حدیدنیوز، دولت عربستان که بزرگترین کشور وهابی دنیاست بارها با دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی در کشور های مختلف ، تمامی فعالیت های خود را بروی ایجاد شکاف و اختلافات بین مذاهب اسلامی در منطقه به کار بسته که بارز ترین مثال این موضوع کشتار ادامه دار مردم عراق است که معمولا هفته ای چند بار توسط رسانه های مختلف گزارش می شود. 

اگر چه تاکنون در مورد فعالیت های تروریستی رخ داده در عراق اظهار نظری از سوی مقامات سعودی صورت نگرفته اما بسیاری از مقامات و حتی مردم این کشور ، این فعالیت های تروریستی که بیشتر گرایشات مذهبی و قومی دارد را به عربستان نسبت می دهند و بسیاری از تروریست های بازداشت شده هم بارها از پشتیبانی مقامات سعودی نسبت به فعالیت های خرابکارانه خود سخن به میان آورده اند.



دولت عربستان که بزرگترین کشور وهابی دنیاست بارها با دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی در کشور های مختلف ، تمامی فعالیت های خود را بروی ایجاد شکاف و اختلافات بین مذاهب اسلامی در منطقه به کار بسته که بارز ترین مثال این موضوع کشتار ادامه دار مردم عراق است که معمولا هفته ای چند بار توسط رسانه های مختلف گزارش می شود.



البته باید گفت که طی سالیان گذشته ، دخالت‌های عربستان سعودی در امور داخلی کشورهای عربی بر همگان آشکار شده است و آنچه که در این میان بسی حائز اهمیت است دخالت عربستان سعودی در امور داخلی کشورها به شکل منفی و خرابکارانه است و این مساله بر هیچ یک از کشورهای منطقه پوشیده نیست و موضوعی است که با توجه به موضع گیری ها و نوع فعالیت ها و سیاست های اتخاذ شده این کشور طی سال های اخیر در همگان روشن است.



این موضوعات در حالی اتفاق می افتد که پادشاه و مقامات این کشور خودشان را خادمین حرمین شریفین می نامند و سودای رهبری بر جهان اسلام در سر دارند اما به اختلاف افکنی در بین فرق و مذاهب اسلامی در سال های اخیر مشهور شده و با حمایت از فعالیت های تروریستی به آتش تفرقه بین کشور های اسلامی دامن زده است.



با توجه به حوادث پیش آمده در عراق پس از روی کار آمدن دولت نوری مالکی می توان گفت که هدف عربستان سعودی در حمایت از پدیده تروریسم در عراق، از کار انداختن فرآیند سیاسی این کشور است و ریاض در تلاش است تا از طریق حمایت از تروریست‌ها و خرابکاران در عراق به هرشکل ممکن فرآیند سیاسی کشور را ناکام بگذارد و به این وسیله جنبش‌های مردمی این کشور را به سمت ناکامی هدایت کند که در این صورت عراق را باید یکی از بزرگترین اهداف تروریستی عربستان نامید.



نتیجتا به نظر می رسد ادامه حیات عربستان سعودی را باید در گرو ناکامی و سرکوب جنبش‌های مردمی بدانیم و رژیم آل‌سعود رژیمی طایفه‌ای است و این رژیم در صورتی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد که نسبت به از بین بردن نظام‌های غیرطایفه‌ای و تلاش برای روی کار آمدن نظام‌های طایفه‌ای اقدام کند. http://hadidnews.com/vdcdkk0x.yt0sn6a22y.html
منبع : تهرانپرس
نام شما
آدرس ايميل شما