تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
درحاشیه یازدهمین نشست مجمع جهانی جنگل ها در سازمان ملل

یوسفی: حفاظت از جنگل ها درجهان به یک مسئله حیاتی تبدیل شده است

مدیرکل امور بین الملل سازمان جنگل ها و مراتع گفت: درجهان امروز مسئله حفاظت ازمناطق جنگلی اهمیت حیاتی فوق العاده ای پیداکرده وبه همین دلیل موضوع حفاظت ازجنگل ها همزمان بابرگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، فصلی از گفتگوهای سران کشورها را به خود اختصاص خواهد داد
یوسفی: حفاظت از جنگل ها درجهان به یک مسئله حیاتی تبدیل شده است
یازدهمین نشست مجمع جهانی جنگ های سازمان ملل متحد از روز دوشنبه چهارم ماه مه ( چهاردهم اردیبهشت) به مدت دو هفته در مقر این سازمان ملل در نیویورک درحال برگزاری است.

در این مجمع هیاتی از ایران به سرپرستی مهندس خداعلی جلالی رییس سازمان جنگل ها و مراتع و معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران و پیمان یوسفی مدیرکل امور بین الملل این وزارتخانه در این نشست حضور دارند.

پیمان یوسفی در حاشیه این نشست جهانی در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: سه روز آخر این نشست به دیدار در سطح وزرا اختصاص داده شده و از روز چهاشنبه تا پایان روز جمعه این هفته ادامه خواهد داشت.

وی گفت مهندس جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی با ایراد سخنانی دراین مجمع مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع جنگل ها و ضرورت دستیابی به تدابیر جهانی برای مراقبت و محافظت از آن ها را بیان کرد.

وی افزود: درحاشیه این مجمع موضوع ترتیبات بین المللی مربوط به جنگل ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و این ترتیبات شامل برخی تعهدات بین المللی برای حفاظت از محیط جنگل ها است و از آن جا که برخی کشورها نسبت به قبول تعهدات و الزاماتی در این زمینه حساسیت نشان می دهند این بحث ها طولانی وزمانگیر شده است.

یوسفی افزود یکی دیگر ازموضوعات موردگفتگو دراین نشست ها دستیابی به سازوکارهای مالی بین المللی لازم برای حفاظت از جنگل ها وراه هایی برای تشویق کشورها به انجام اقدامات لازم دراین جهت بود که بزودی بیانیه وزرای شرکت کننده در این رابطه صادر خواهد شد.

وی افزود یکی از موضوعات با اهمیت نشست این بود که امسال همزمان با برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل موضوع 'اهداف مربوط به توسعه جنگل ها ' به عنوان یکی از بندهای اصلی در اجلاس سران کشورهای جهان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که این نشان دهنده اهمیت فوق العاده مسئله جنگل ها وحفظ آن ها در جهان امروز است.

یوسفی درادامه گفت: درحاشیه این مجمع دیدارهای مفیدی نیز با برخی از مقامات ارشد کشورهای دیگر از جمله ترکیه، آفریقای جنوبی، آلمان و روسیه صورت گرفت که دراین دیدارها تبادل نظرهای مفید و سازنده ای در رابطه با مسائل مربوط به جنگل ها ازقبیل موضوع آموزش های لازم برای حفاظت از محیط جنگلی، جلوگیری از آتش سوزی ها و غیره صورت گرفت.

و ی از جمله دیدارهای مهم هیات ایرانی با نمایندگان کشورهای دیگر به دیدار امروز این هیات با کریستین اشمیت وزیر کشاورزی آلمان اشاره کرد که طی آن طرفین به تبادل نظر در موردمسائل مختلف و از جمله موضوع جایگزینی انرژی های نوین ازقبیل انرژی خورشیدی به جای انرژی فسیلی و سوخت حاصل از چوب های جنگلی و بهره برداری های غیر سوختی از جنگل ها اشاره کرد.

به گفته یوسفی یکی از دیدارهای مفید دراین دوره دیدار با مقامات هیات روسی بوده است که به سرپرستی وزیر جنگلبانی روسیه دراین مجمع شرکت داشتند و طی آن طرفین علاوه بر موضوعاتی از قبیل قرنطینه جنگلی احتمال خرید چوب از بازارهای روسی از طرف ایران مورد بحث قرار دادند.

یوسفی درتوضیح این مطلب اشاره کرد ازآنجا که ایران در نظر دارد بزودی بهره برداری از چوب جنگل ها را متوقف کند و این تصمیم را قبلا هم اعلام کرده است در حال حاضر برای تامین نیازهای داخلی چه از نظر سوختی و چه تولیدات دیگر به چوب نیاز خواهد بود و روسیه می تواند بازار خوبی برای خرید و وارد کردن چوب به ایران باشد.

http://hadidnews.com/vdcdkj0s.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما