تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بازدید از مراکز نظامی و ممانعت از تحقیق و توسعه هسته‌ای دخالت در امور داخلی ماست و طرف مقابل با پیش کشیدن بحث ممانعت از تحقیق و توسعه هسته‌ای استقلال ما را هدف قرار داده است.
طرف مقابل در بحث تحقیق و توسعه هسته‌ای استقلال ما را هدف قرار داده/ بازرسی از مراکز نظامی دخالت در امور داخلی ماست
حسین آذین نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کاری مذاکرات هسته‌ای برای حصول توافق، گفت: مراکز نظامی هر کشور جزء اسرار هر کشور است و بازرسی از این مراکز به معنای دخالت در امور داخلی کشور ما به شمار می‌رود و این مسئله یک زیاده خواهی است که توسط مقابل مطرح می‌شود و مسئولان باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: در هیچ پروتکلی در عرصه بین‌المللی این اجازه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده نمی‌شود که از مراکز نظامی کشوری بازدید داشته باشد و این کار نوعی زیاده‌خواهی به شمار می‌رود. علاوه بر این بازرسی از مراکز نظامی جزء خطوط قرمز ماست و ما چنین اجازه‌ای را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند لغو تحریم‌ها نتیجه مذاکرات نیست بلکه موضوع مذاکرات است. اساس مذاکرات بر این بوده که تحریم‌ها برداشته شود نه اینکه ما بسیاری از امتیازات را در عرصه هسته‌ای بدهیم و پس از همه این‌ها ما باز هم در بحث رفع تحریم‌ها با چالش‌هایی مواجه باشیم.

آذین خاطرنشان کرد: اعمال تحریم‌ها بر علیه ایران اقدامی ظالمانه است و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و اینکه ملتی برای مقاصد سیاسی طرف مقابل تحت فشار قرار گیرد اقدامی غیرانسانی است.

وی افزود: تحقیق و توسعه در مسائل هسته‌ای و غیره حق همه کشورهاست و هیچکس نمی‌تواند جلوی پیشرفت کشوری را بگیرد و ممانعت از این امر با همان نگاه استکباری انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: طرف مقابل در بحث تحقیق و توسعه استقلال ما را هدف گرفتند و ما هرگز زیر بار نخواهیم رفت که بخواهیم استقلال کشور خود را از دست بدهیم.

آذین در پایان گفت: در پس اقدامات ۱+۵ برای جلوگیری از تحقیق و توسعه هسته‌ای ایران یک نگاه استعماری نهفته است و آنها در صدد هستند تا با عقب نگاه داشتن ایران در یک پروسه زمانی زمینه را برای عقب نگاه داشتن ایران فراهم آورند.

http://hadidnews.com/vdcdkf0s.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما