تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۷
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال

اولین پیروزی یحیی یا اولین شکست امیر؟

هفته بیست و سوم فردا آغاز می‌شود و تمام دیدارهای این هفته زیر سایه دربی ۷۶ قرار گرفته است.
اولین پیروزی یحیی یا اولین شکست امیر؟
به گزارش حدیدنیوز، هفته بیست و سوم لیگ برتر در شرایطی از امروز آغاز می‌شود که تمام دیدارها تحت تاثیر هفتاد و ششمین دربی پایتخت است که روز جمعه برگزار می‌شود.

* گهر – فجرسپاسی؛ به دنبال یک برد خانگی دیگر

گهری ها این روزها کمی حالشان بهتر است، اما هنوز خطر سقوط به لیگ دسته یک آنها را تهدید می‌کند. آنها با ۱۶ امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارند و می‌خواهند سه امتیاز یک بازی خانگی را هم به دست بیاورند، هر چند که با این ۳ امتیاز هم در همان رده هفدهم باقی خواهند ماند.

فجر هم جزء تیم‌هایی است که در دور برگشت این امکان را دارد تا فضای استادیوم دورود را تجربه کند. حتی با توجه به اختلاف امتیازی که این دو تیم با یکدیگر دارند باز هم به نظر نمی‌رسد شاگردان یاوری کار راحتی در پیش داشته باشند. آنها که به قول سرمربی‌شان مشکل گلزنی دارند هفته گذشته برابر صبا به مساوی رضایت دادند و حالا با ۲۹ امتیاز به رتبه دهم تکیه زده‌اند.

* آلومینیوم هرمزگان – سایپای البرز؛ با زاید یک روز قبل از دربی!

سایپا که با ۲۹ امتیاز رتبه یازدهم را در اختیار گرفته، روز گذشته تغییر مدیریتی داشت و سبحانی‌ به عنوان سومین مدیرعامل یک سال گذشته به این باشگاه آمد. شاگردان تقوی تلاش می‌کنند تا گرفتن امتیاز در خانه حریف جایگاه خود را حفظ کنند.
اکبر میثاقیان هم این روزها ایمون زایدی را به خدمت گرفته که به خاطر ۳ گلی که در ۱۰ دقیقه به استقلال زده هر وقت که نزدیک دربی می‌شویم نامش بر سر زبان‌ها می‌افتد.

* سپاهان - پیکان؛ بازگشت ویسی به اصفهان

زردپوشان اصفهانی تمام تلاش خود را می‌کنند تا با گرفتن امتیاز کامل این بازی خانگی خود را به یک قدمی استقلال برسانند و امیدوار باشند ۳ امتیاز دربی به جیب سرخپوشان برود. این، امتیاز بزرگی برای کرانچار و شاگردانش است که در حال حاضر با ۳۷ امتیاز با استقلال صدرنشین ۵ امتیاز فاصله دارند.

در طرف دیگر پیکان قرار دارد و نیمکتی که جمعی از سپاهانی‌های قدیمی را روی خود می‌بیند. عبدالله ویسی، مجید بصیرت و هوشنگ لوینیان از جمله سپاهانی‌هایی هستند که روی نیمکت تیم رقیب می‌نشینند. ویسی و تیمش این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارند و برای بهتر شدن اوضاع باید برای کسب این ۳ امتیاز جنگ تمام عیاری داشته باشند. نکته جالب اینجاست که تیم‌های ویسی هنوز مقابل سپاهان شکست نخوردند و باید دید این رکورد باقی می‌ماند یا خیر. پیکان در حال حاضر با ۲۰ امتیاز شانزدهم است و خطر سقوط را احساس می‌کند.

* تراکتورسازی – صبا؛ خیز تبریزی‌ها برای صدرنشینی

تبریز میزبان دیدار حساسی است، دیداری که مانند سپاهان و پیکان تاثیر مستقیمی روی صدر و انتهای جدول دارد. تراکتورسازی تبریز با مربی پرتغالی‌اش فرصت بسیار خوبی در اختیار دارد که اگر استفاده نکند حسرتش را خواهد خورد. شاگردان تونی اولیویرا در حال حاضر در یک امتیازی استقلال و اصلی‌ترین تعقیب کننده این تیم هستند و در صورتی که بتوانند ذوب‌آهن را شکست دهند و در طرف دیگر استقلال در دربی ۷۶ پیروز نشوند این تبریزی‌ها هستند که می‌توانند رنگ صدرنشینی را به خود ببینند.

در طرف دیگر اما ذوب آهن حضور دارد. تیمی که این روزها کمی توانسته خود را از انتهای جدول جدا کند و حالا با ۲۱ امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته است. اصفهانی‌ها دوست دارند هر چه زودتر از منطقه خطر دور شوند و از همین رو نمی‌خواهند امتیاز را به صاحب‌خانه بدهند و بازگردند.

* صبای قم – نفت آبادان، اولین آزمون گزینه‌ای که بالاخره سرمربی شد

صبایی‌ها ۳۰ امتیاز دارند و با این اندوخته رتبه هشتم جدول را به نام خود زده ‌اند. تیم‌هایی مانند پرسپولیس، فجر، سایپا و مس از جمله مهمترین تعقیب کنندگان این تیم هستند و شاگردان مرفاوی دوست ندارند به نیمه دوم جدول سقوط کنند.

نفت آبادان تیمی است که آن را می‌توان نماد آشفتگی دانست. تیمی که از ابتدای فصل تا کنون با دو مربی پرتغالی تنها دو برد کسب کرده و حالا با ۱۴ امتیاز کار سختی برای فرار از قعرنشینی و سقوط دارد. پس از گذشت ۲۳ هفته و تغییر و تحولات چند باره در هیات مدیره باشگاه و نیمکت تیم، سرانجام مسئولان موافقت کردند حالا که تیمشان کاندیدای نخست سقوط است علی فیروزی به عنوان یک مربی بومی روی نیمکت زردپوشان آبادانی بنشیند. فیروزی برای نخستین بار مقابل صبای قم روی نیمکت خواهد نشست.

* استقلال – پرسپولیس؛ نبرد مرگ و زندگی

از یک هفته قبل هیاهوی هفتاد و ششمین دربی پایتخت تمام فضای ورزش و فوتبال لیگ را تحت تاثیر خود قرار داده است. استقلالی‌ها که صدر جدول را تسخیر کرده‌اند اصلا دوست ندارند بازنده این دیدار باشند چرا که تیم‌هایی زیادی چشم به لغزش استقلال و نزدیک شدن به صدر جدول دارند. از طرف دیگر این یک بازی سنتی میان دو تیم پایتخت است که هواداران حتی می‌گویند تیمشان قهرمان نشود اما این بازی را ببرد.

امیر قلعه‌نویی برای نخستین بار نیست که این فضا را تجربه می‌کند؛ او هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی آبی‌ها در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس ایستاده است. قلعه‌نویی رکورد مخصوص به خودش را هم دارد. او تاکنون در کسوت سرمربی رنگ شکست را در دربی ندیده است. از نکات دیگری که در قلعه آبی‌ها وجود دارد و می‌توان به آن اشاره کرد حضور فرهاد مجیدی است. گویا شماره هفتی که فصل گذشته دست استقلالی‌ها را در پوست گردو گذاشته بود و به خاطر دخترش از این تیم رفته بود حالا مشکلاتش حل شده و دیگر به جای توپ، "تیام" را نمی‌بیند و می‌تواند به استقلالی‌ها کمک کند، اگر چه قلعه‌نویی گفته او به دلیل شرایط بدنی‌اش حداکثر ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می‌تواند بازی کند.

در سوی دیگر، اردوی سرخپوشان مسائل مربوط به خودش را دارد. آنها با هدایت گل‌محمدی بالاخره توانستند رتبه خود را تک رقمی کنند و حالا نهم جدول هستند اما هیچ‌گاه نمی‌توان جایگاه دو تیم را عاملی برای برتری پیش از بازی آنها دانست. از امتیازات پرسپولیس این است که به خاطر نتایجی که در چند بازی گذشته خود کسب کرده، از نظر روحی – روانی شرایط مناسبی دارد و تلاش می‌کند با پیروزی در این دیدار دل هوادارانشان را به دست آورد، اما تجربه یحیی گل‌محمدی به هیچ وجه نمی‌تواند بر تجربه قلعه‌نویی چربش داشته باشد. او روز جمعه برای نخستین بار به عنوان سرمربی طعم دربی را می‌چشد. از سوی یگر گل محمدی، علی کریمی را هم از دست داده و به دلیل مصدومیت نمی‌تواند از او در ترکیب استفاده کند.

* داماش گیلان – مس کرمان، لوکا همچنان به دنبال پیروزی

شاگردان درخشان همزمان با برگزاری دربی پایتخت میهمان مس کرمان هستند. داماشی‌ها با ۲۴ امتیازی که کسب کردند و در رده سیزدهم قرار گرفتند، حاشیه امنیت نسبتا خوبی برای خود ایجاد کردند اما با کمی لغزش باز هم به منطقه خط نزدیک خواهند شد.

کرمانی‌ها نیز هنوز با مربی کروات خود به پیروزی نرسیدند و تلاش خود را می‌کنند تا بالاخره این اتفاق بیفتد. مسی‌ها در حال حاضر با ۲۹ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند.

* نفت تهران – ملوان؛ جنگ همسایه‌ها

نفتی‌ها که این روزها روند خوبی را طی می‌کنند، به تیم‌های انتهای جدولی هم رحم نمی‌کنند و بردهای پر گلی برابر آنها به دست می‌آورند. این تیم این هفته باید به مصاف ملوان برود، تیمی که هنوز نتوانسته مانند نیم فصل نخست انتظارات را برآورده کند و برای اینکه بیش از این از بالای جدول جدا نشود تلاش می‌کند دست پر به انزلی برگردد.

نفت تهران با ۳۳ امتیاز در رده پنجم جدول است و ملوان نیز تنها با یک اختلاف امتیاز در یک رده پایین تر از نفت قرار دارد.

* فولاد - راه‌آهن؛ نبرد برای پیروزی

راه آهن که پس از چند هفته ناکامی هفته گذشته رنگ برد را دید این هفته به اهواز می‌رود تا برابر تیم آماده فولاد قرار گیرد. فولاد با فرکی فراتر از انتظار ظاهر شده و به دنبال کسب سهمیه آسیایی است و به همین دلیل برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رود. شاگردان دایی هم برای اینکه بار دیگر به شرایط گذشته برنگردند باید دست پر اهواز را ترک کنند. 

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و سوم به شرح زیر است:

پنجشنبه ۵ بهمن

گهر دورود – فجر سپاسی ساعت ۱۴:۱۵ ورزشگاه تختی دورود
آلومینیوم هرمزگان – سایپا ۱۵:۳۰ ورزشگاه خلیج فارس هرمزگان
سپاهان – پیکان ۱۵:۳۰ ورزشگاه فولادشهر اصفهان
صبای قم – نفت آبادان ۱۵:۳۰ ورزشگاه یادگار امام قم

تراکتورسازی تبریز - ذوب آهن ۱۵:۳۰ ورزشگاه یادگار امام تبریز

جمعه ۶ بهمن

استقلال – پرسپولیس ۱۵:۰۰ ورزشگاه آزادی
داماش گیلان – مس ۱۵:۳۰ ورزشگاه عضدی رشت
فولاد – راه‌آهن ۱۵:۳۰ ورزشگاه تختی اهواز
نفت تهران – ملوان ۱۵:۳۰ ورزشگاه دستگردی تهران http://hadidnews.com/vdcdjz0f.yt0kz6a22y.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما