تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۷
این کمیته برای جلب موافقت کنگره آمریکا با اقدام نظامی علیه سوریه تلاش‌های گسترده‌ای آغاز کرده است.
تلاش‌های آیپک برای کسب حمایت کنگره برای تجاوز به سوریه
منابع آگاه در کمیته «ایپاک» اعلام کردند، این کمیته برای جلب موافقت کنگره آمریکا با اقدام نظامی علیه سوریه تلاش‌های گسترده‌ای را توسط فعالان و حامیان خود آغاز کرده تا کنگره را با دولت آمریکا در اقدام نظامی علیه سوریه همراه کند.


به گزارش حدیدنیوز؛ یک منبع آگاه در کمیته امور عمومی آمریکا – اسرائیل موسوم به «ایپاک» اعلام کرد که این کمیته این هفته صدها فعال و حامی این کمیته را برای کسب حمایت و تایید کنگره برای اقدام نظامی دولت آمریکا علیه سوریه راهی کنگره خواهد کرد.

این عضو کمیته ایپاک در ادامه تاکید کرد که این فعالان و حامیان ایپاک تمام تلاش خود را برای جلب موافقت و تایید اعضای کنگره در اقدام نظامی دولت آمریکا علیه سوریه به کار خواهند برد.

این درحالی است که در همین راستا گزارش شده است، کاخ سفید تلاش‌های بسیاری به کار می‌برد تا نمایندگان مخالف اقدام نظامی علیه سوریه را با خود همراه کند.

این منبع آگاه در ایپاک روز گذشته شنبه اعلام کرد: قصد داریم حدود ۲۵۰ فعال و حامی خود را در واشنگتن جمع کنیم تا در نشست دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا حضور داشته باشند.

اما مشاوران و معاونان در کنگره آمریکا در این ارتباط گفتند که پیش بینی می‌کنند، نشست‌ها و تماس‌های تلفنی اعضای کنگره از روز سه‌شنبه آغاز شود، هنگامی‌که رئیس جمهوری آمریکا و مسئولان دولتش توجیهات خود در حمله به سوریه را ارائه دهند.

دادن رای یا ندادن آن به اقدام علیه سوریه آزمایش سیاسی مهمی برای باراک اوباما به شمار می‌آید و در این میان کمیته ایپاک یکی از مهمترین حامیان و بزرگترین گروه‌های فشاری است که تلاش دارد، به هر طریق ممکن کنگره را به حمایت از اقدام اوباما علیه سوریه سوق دهد، با اینکه بسیاری از اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا و شماری از دمکرات‌ها چندان به این اقدام دولت آمریکا روی خوش نشان نداده‌اند.

اوباما:می‌دانم آمریکا خسته است


از سویی دیگر رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنان رادیویی هفتگی خود اعلام کرد واشنگتن برای ممانعت از کاربرد سلاح شیمیایی نیاز به اقدام نظامی محدود علیه دولت سوریه دارد اما این جنگ پرهزینه و طولانی نخواهد بود.
به گزارش رویترز؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنان رادیویی هفتگی خود اعلام کرد واشنگتن برای ممانعت از کاربرد سلاح شیمیایی نیاز دارد حمله محدود به سوریه انجام دهد اما این جنگ پرهزینه و طولانی نخواهد بود.

اوباما افزود این اقدام(حمله به سوریه) عراق و یا افغانستان دیگری نخواهد بود.اوباما مدعی شد:« هر عملیاتی که صورت گیرد باید زمان و حجم آن محدود باشد و با هدف ممانعت دولت سوریه از استفاده دوباره از گاز شیمیایی باشد.»

به گزارش رویترز اوباما در حالی این سخنان را ابراز داشت که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه تمایلی به دخالت در خاورمیانه ندارند. اوباما ادامه داد:« می‌دانم مردم آمریکا پس از یک دهه جنگ خسته شده اند، هر چند جنگ عراق پایان یافته و جنگ افغانستان نیز رو به پایان است. به همین خاطر نباید نیروهایمان را در جنگ دیگری وارد کنیم.»

وی افزود ما آمریکا هستیم و نمی‌توانیم نسبت به آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد بی تفاوت باشیم.

پیام ضبط شده اوباما در حالی از رادیوهای این کشور منتشر شد که بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها اکثریت مردم آمریکا با دخالت دولت خود در سوریه مخالف هستند. http://hadidnews.com/vdcdfz0x.yt0k96a22y.html
منبع : تهرانپرس
نام شما
آدرس ايميل شما